• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-02 14:29
Hallo allemaal,

Ik heb sinds 4 jaar een HP pavilon dv7 1050ed notebook. Plots duurt het opstarten erg lang. Oftwel voordat het windows opstartscherm verschijnt. Als hij eenmaal is doorgestart werkt hij normaal.
Hierna beginnen het numlock en caps lock lampje tegelijk 1x te knipperen. Dan weer 5 seconden niks. Vervolgens knipperen ze weer 1x. En zo gaat dat door.

Ondanks het knipperen werkt de laptop prima. Ik heb de fan al gereinigd.

Wat kan er aan de hand zijn?

Groeten Peter

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:24

Perkouw

Moderator General Chat
Wat heb je zelf al opgezocht en gevonden ?

• petertje30
Hallo,

Het enige wat ik er over kan vinden is dat het een cpu probleem kan zijn.
Als dit zou zijn, hoe kan na het opstarten de laptop verder dan goed functioneren?

Groeten Peter

Verwijderd

Misschien dat je veel Auto Start programmas hebt?
Heeft niks met de knipperende lichtjes te maken, maar dat zou het probleem kunnen zijn dat ie langzaam opstart.

• petertje30
Hallo,

Dank voor jullie reacties.

Ik heb er Windows 7 op staan. En de laptop wordt enkel gebruikt voor het lezen van mails in outlook. Verder wat surfen. Maar geen zware spellen ed.

Microsoft security Essentials is het enige wat ik zelf buiten microsoft office heb geinstalleerd.

Gr. peter

Verwijderd

Download anders CCleaner, daarmee kan je je computer "schoonmaken" en Auto start programmas uitzetten. Dingen zoals Adobe Reader worden meestal ook automatisch opgestart.
Ik zou wel je "Cookies" bij Internet Explorer / Chrome / Firefox uitvinken als je je pc gaat schoonmaken met het programma. Misschien dat het opstarten dan iets sneller verloopt.
http://download.piriform.com/ccsetup328.exe

• petertje30
Ccleaner staat er ook al op.
Het opstarten in windows gaat ook goed. Wat ik bedoel is de tijd vanaf het aanzetten van de laptop -> totdat het scherm aan gaat en het windows logo verschijnt dat windows opstart. Het scherm blijft een paar minuten gewoon zwart. Daarna start hij goed door.

Wat is de betekenis van die lampjes? En wat kan er aan gedaan worden?

Verwijderd

Sorry dan zou ik het niet weten.
Misschien dat het aan je beeldscherm ligt, ik heb zelf ook een HP laptop en daar valt het scherm soms van weg. Dan sluit ik de laptop even, en daarna doetie het weer.

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11-2025
Dat kan ook gerust een virus zijn.

Kan je de pc eens in safe mode opstarten en kijken als dezelfde lampjes blijven knipperen?

Verwijderd

Zorg ook dat je de Intel / AMD chipset driver geïnstalleerd hebt, geen uitroep tekens in het apparaat beheer en dat de HP onderdelen zoals touchpad etc allemaal goed geïnstalleerd en up to date zijn. Helpt niks en heb je het probleem ook in de veilige modus kan je ook altijd bellen naar de helpdesk van HP. Die weten alles over hun machines en zullen je vaak kosteloos advies geven.

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:32

Ultrapc

Anyone steak?

thibai schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 00:15:
Dat kan ook gerust een virus zijn.

Kan je de pc eens in safe mode opstarten en kijken als dezelfde lampjes blijven knipperen?
Ik denk hetzelfde, knipperende tobo lampjes heb ik al vaker meegemaakt met virussen :-( .
Scan eens met MBAM (MalewareBytes Anti Maleware) http://www.malwarebytes.org/

Succes!

Allround.

Pagina: 1