NAS moeilijk te benaderen via verkenner

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Na twee dagen aanklooien en Googelen toch maar weer eens hier aankloppen.

Wat mijn probleem is: Ik heb in een normaal huisnetwerkje twee Qnap NASsen staan en twee Popcornhour spelers.
Deze zitten allemaal via een gigiabitswitch in hetzelfde netwerk (Workgroup), evenals mijn desktop en laptop.
Sinds een paar dagen staan er in mijn desktop in de verkenner onder Netwerk-Computer geen mediaspelers en NASsen meer.
Ze zijn allemaal wel via ip te benaderen (en de nassen ook via Qnap Finder), bovendien kan ik de netwerkkoppelingen die ik heb gemaakt in mijn desktop de shares van de NASsen ook in.
Maar de shares van de NASsen en Popcorns kan ik dus niet meer in.

Gisteren ten einde raad maar een nieuwe installatie (Win 7 64bit) gedaan, en voilà, daar stond alles weer in de verkenner onder Netwerk-Computer. Maar nu ineens niet meer.

Met mijn XP laptopje gaat alles wel zoals ik wil; alles staan onder verkenner onder netwerk en is ook prima te benaderen.

Heeft iemand een idee wat er mis gaat?

UIteraard is het best te doen zo met de netwerkkoppelingen, maar het beheren van de mediaspelers gaat zo niet echt lekker.

ThX! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zoek even uit wie d'r allemaal Master Browser denken te zijn in je netwerk.
Goeie kans dat 't er meerdere zijn. Zorg dat er maar één is.
Op windows kun je de "Browser Service" disabelen.
Onder Samba kun je 't ook uitschakelen ( vraag mij niet hoe )

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Ik ben de enige master browser.
Maar ik begin iets verder te komen. Het lijkt erop dat een fout in de NAS ervoor zorgt dat de hele boel plat gaat. Hoe en wat precies weet ik nog niet, maar als ik de NASssen reboot komt alles tevoorschijn, en na een paar minuten verdwijnt alles weer. Vaag vaag...
Ik puzzel nog maar even door!