'Internet Explorer 11 in Windows Blue gebruikt Firefox-user

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:21
Met betrekking tot: nieuws: 'Internet Explorer 11 in Windows Blue gebruikt Firefox-user agent'

Ik snap dat jullie dit gewoon overnemen van een andere site, maar een beetje basic fact-checking zou wel goed zijn.

Hier een vergelijking van vier browsers' user-agents. Nou is mijn vraag aan jullie, hoe kan je dit "Firefox user-agent gebruiken" noemen? Alleen omdat er "like Gecko" staat, wat juist in de Chrome user-agent staat?

Firefox 20:
code:
1
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.2; WOW64; rv:20.0) Gecko/20100101 Firefox/20.0

Internet Explorer 10:
code:
1
Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 10.0; Windows NT 6.2; WOW64; Trident/6.0)

Internet Explorer 11:
code:
1
Mozilla/5.0 (IE 11.0; Windows NT 6.3; Trident/7.0; .NET4.0E; .NET4.0C; rv:11.0) like Gecko

Chrome:
code:
1
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.2; WOW64) AppleWebKit/537.22 (KHTML, like Gecko) Chrome/25.0.1364.172 Safari/537.22

Jullie zouden gelijk hebben als de user-agent van IE11 exact hetzelfde was als dat van Firefox, maar aangezien dat niet zo is, is wat mij betreft het hele artikel ongegrond. Graag het artikel aanpassen, misschien iets als "IE11 krijgt nieuwe user-agent" (al is dat niet echt nieuws :p ) ofzo...?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-02 03:18
Door deze wijziging in de useragent zal IE11 veel pagina's niet meer renderen met specifieke IE-aanpassingen. Overigens staat een en ander tussen quotes.

Abort Retry Fail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dimitri R schreef op maandag 25 maart 2013 @ 19:38:
Door deze wijziging in de useragent zal IE11 veel pagina's niet meer renderen met specifieke IE-aanpassingen. Overigens staat een en ander tussen quotes.
Dat deden ze sowieso al niet, want sinds IE10 werken conditional comments niet ;)
De ontwikkelaars van Internet Explorer 11 zouden de user agent hebben aangepast om te voorkomen dat de browser specifieke css-code voor oudere IE-versies moet verwerken.
Dat is helemaal niet bekend; het kan gaan om een testrun (zoals aangegeven wordt in het artikel om niet IE specifieke paginas te laden), maar het kan ook gaan om te voorkomen dat de user agent string teveel opvalt tijdens testen.

Er is overigens al contact gezocht met MS, maar er is nog geen reactie teruggekomen. Nu komt het artikel een beetje te speculatief over en dat wordt ook bevestigd door de reacties op het artikel.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:21
Dimitri R schreef op maandag 25 maart 2013 @ 19:38:
Wat BtM909 al zegt inderdaad, conditional comments worden vaker gebruikt om IE-specifieke aanpassingen te doen en zijn er al sinds IE10 uit. Maar het artikel vertelt niets over conditional comments. Het artikel claimt dat Internet Explorer 11 de user-agent van Firefox gebruikt. Aka dat het zich identificeert als Firefox. Wat dus niet zo is, zoals ik heb aangetoond hierboven.

En dat er dingen tussen quotes staan vind ik nogal een slap excuus om verkeerde informatie de wereld in te sturen, zeker als je met 3 muisklikken kan aantonen dat het niet klopt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/