Hallo,
Ik ben van plan om binnenkort (na bijna 5 jaar) mijn zelfgebouwde PC te upgraden. Hij wordt gebruikt voor gamen, internetten, schoolwerk, etc. Er staat windows 7 64 bit op.
Momenteel bestaat mijn PC uit:
- Chieftec GPS-450AA-101A 450 Watt Voeding
- MSI P35 NEO-F Moederbord (ATX)
- Intel Core 2 Duo E8400 3GHz Processor (Socket 775)
- Cooler Master Elite 330 Behuizing (Midtower)
- 2x2GB en 2x1GB Kingston Geheugen (DDR2)
- N260GTX Twin Frozr OC Videokaart (PCI Express x16 2.0)
En nog wat SATA schijven en drives
De bedoeling was om te beginnen met een nieuwe processor. Ik ben tevreden met Intel, dus daar doel ik op. Ik zoek iets met een goede prijs-kwaliteit verhouding. Ik ben wel bereid meer te besteden dan 150 euro, maar dan niet gelijk een i7 van 500 euro
Die processor zal een nieuwere socket nodig hebben dan 755 (bestaat het uberhaupt nog?
), dus dan zoek ik nog een bijpassend moederbord.
Dan moet er ook nog nieuw geheugen bij (Mijn DDR2 geheugen is zwaar over datum, niet?)
Totaal zou ik het liefst ongeveer 250 euro uitgeven voor Processor + Moederbord + Ram. Als het niet kan voor die prijs, dan hoor ik graag voor hoeveel wel.
Mijn randapparatuur bestaat uit:
- Een VGA LCD scherm 19"
- Firewire audio interface (minimaal firewire 400)
- USB muis
- Toetsenbord met zo'n paarse aansluiting
- USB HD webcam
- Logitech z5500 5.1 Surround
Ik neem aan dat mijn videokaart nog compatibel is met hedendaagse moederborden?
En is mijn voeding nog goed genoeg?
Het is natuurlijk mijn bedoeling om zo min mogelijk te besteden, maar wel een krachtige PC te hebben die weer een paar jaar meekan.
Een GPU upgrade volgt later nog. Het uiteindelijke doel is om games als Skyrim op de maximale settings te spelen, maar eerst wil ik mijn moederbord en processor weer up te date hebben, zodat ik zeker weet dat rest van mijn PC de prestaties van mijn GPU niet omlaag trekt.
Graag tips, welke merken blinken tegenwoordig uit? (Welke merken zijn per component aan te raden)
En nog een laatste vraag: Als ik het moederbord vervang, kan ik dan gewoon (zolang de boot instellingen goed staan) verder werken op mijn huidige Windows 7 installatie?
Ik ben van plan om binnenkort (na bijna 5 jaar) mijn zelfgebouwde PC te upgraden. Hij wordt gebruikt voor gamen, internetten, schoolwerk, etc. Er staat windows 7 64 bit op.
Momenteel bestaat mijn PC uit:
- Chieftec GPS-450AA-101A 450 Watt Voeding
- MSI P35 NEO-F Moederbord (ATX)
- Intel Core 2 Duo E8400 3GHz Processor (Socket 775)
- Cooler Master Elite 330 Behuizing (Midtower)
- 2x2GB en 2x1GB Kingston Geheugen (DDR2)
- N260GTX Twin Frozr OC Videokaart (PCI Express x16 2.0)
En nog wat SATA schijven en drives
De bedoeling was om te beginnen met een nieuwe processor. Ik ben tevreden met Intel, dus daar doel ik op. Ik zoek iets met een goede prijs-kwaliteit verhouding. Ik ben wel bereid meer te besteden dan 150 euro, maar dan niet gelijk een i7 van 500 euro
Die processor zal een nieuwere socket nodig hebben dan 755 (bestaat het uberhaupt nog?
Dan moet er ook nog nieuw geheugen bij (Mijn DDR2 geheugen is zwaar over datum, niet?)
Totaal zou ik het liefst ongeveer 250 euro uitgeven voor Processor + Moederbord + Ram. Als het niet kan voor die prijs, dan hoor ik graag voor hoeveel wel.
Mijn randapparatuur bestaat uit:
- Een VGA LCD scherm 19"
- Firewire audio interface (minimaal firewire 400)
- USB muis
- Toetsenbord met zo'n paarse aansluiting
- USB HD webcam
- Logitech z5500 5.1 Surround
Ik neem aan dat mijn videokaart nog compatibel is met hedendaagse moederborden?
En is mijn voeding nog goed genoeg?
Het is natuurlijk mijn bedoeling om zo min mogelijk te besteden, maar wel een krachtige PC te hebben die weer een paar jaar meekan.
Een GPU upgrade volgt later nog. Het uiteindelijke doel is om games als Skyrim op de maximale settings te spelen, maar eerst wil ik mijn moederbord en processor weer up te date hebben, zodat ik zeker weet dat rest van mijn PC de prestaties van mijn GPU niet omlaag trekt.
Graag tips, welke merken blinken tegenwoordig uit? (Welke merken zijn per component aan te raden)
En nog een laatste vraag: Als ik het moederbord vervang, kan ik dan gewoon (zolang de boot instellingen goed staan) verder werken op mijn huidige Windows 7 installatie?
[ Voor 22% gewijzigd door Bombaclat op 25-03-2013 19:22 ]