Computer upgrade

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombaclat
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Hallo,

Ik ben van plan om binnenkort (na bijna 5 jaar) mijn zelfgebouwde PC te upgraden. Hij wordt gebruikt voor gamen, internetten, schoolwerk, etc. Er staat windows 7 64 bit op.

Momenteel bestaat mijn PC uit:

- Chieftec GPS-450AA-101A 450 Watt Voeding
- MSI P35 NEO-F Moederbord (ATX)
- Intel Core 2 Duo E8400 3GHz Processor (Socket 775)
- Cooler Master Elite 330 Behuizing (Midtower)
- 2x2GB en 2x1GB Kingston Geheugen (DDR2)
- N260GTX Twin Frozr OC Videokaart (PCI Express x16 2.0)

En nog wat SATA schijven en drives

De bedoeling was om te beginnen met een nieuwe processor. Ik ben tevreden met Intel, dus daar doel ik op. Ik zoek iets met een goede prijs-kwaliteit verhouding. Ik ben wel bereid meer te besteden dan 150 euro, maar dan niet gelijk een i7 van 500 euro :P
Die processor zal een nieuwere socket nodig hebben dan 755 (bestaat het uberhaupt nog? :P), dus dan zoek ik nog een bijpassend moederbord.
Dan moet er ook nog nieuw geheugen bij (Mijn DDR2 geheugen is zwaar over datum, niet?)

Totaal zou ik het liefst ongeveer 250 euro uitgeven voor Processor + Moederbord + Ram. Als het niet kan voor die prijs, dan hoor ik graag voor hoeveel wel.

Mijn randapparatuur bestaat uit:
- Een VGA LCD scherm 19"
- Firewire audio interface (minimaal firewire 400)
- USB muis
- Toetsenbord met zo'n paarse aansluiting
- USB HD webcam
- Logitech z5500 5.1 Surround

Ik neem aan dat mijn videokaart nog compatibel is met hedendaagse moederborden?
En is mijn voeding nog goed genoeg?

Het is natuurlijk mijn bedoeling om zo min mogelijk te besteden, maar wel een krachtige PC te hebben die weer een paar jaar meekan.
Een GPU upgrade volgt later nog. Het uiteindelijke doel is om games als Skyrim op de maximale settings te spelen, maar eerst wil ik mijn moederbord en processor weer up te date hebben, zodat ik zeker weet dat rest van mijn PC de prestaties van mijn GPU niet omlaag trekt.

Graag tips, welke merken blinken tegenwoordig uit? (Welke merken zijn per component aan te raden)
En nog een laatste vraag: Als ik het moederbord vervang, kan ik dan gewoon (zolang de boot instellingen goed staan) verder werken op mijn huidige Windows 7 installatie?

[ Voor 22% gewijzigd door Bombaclat op 25-03-2013 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-07 21:04
even een paar algemene opmerkingen;
sata 300 haalt ook de max snelheid van je SSD, sata 300 kan 3gb/ps aan. (derhalve heeft elk modern moederbord tegenwoordig wel sata 600)
als je games op max wilt spelen moet je juist investeren in je GPU, die is voor gamen het belangrijkste.
ik ben niet bekend met je merk voeding, maar voedingen willen na een aantal jaar wel is wat instabieler worden. ik zou deze meteen ook vernieuwen.

ook mis ik een hoop info:
totaal budget? je geeft nu alleen aan wat je voor je CPU kwijt wilt zijn.
randapparatuur aanwezig?
etc. etc.

en geen enkel merk blinkt uit, je moet gewoon goed kijken naar de prijs-kwaliteit verhouding, of zoals ze dat hier op het forum graag verwoorden ''bang for the buck''

CAA beleid
lees dit even door, en vul de ontbrekende info even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombaclat
  • Niet online
Denniz0229 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:45:

lees dit even door, en vul de ontbrekende info even aan.
Bedankt voor je snelle reactie. :)

Ik heb mijn post een geupdate met het volgende:

Totaal zou ik het liefst ongeveer 250 euro uitgeven voor Processor + Moederbord + Ram . Als het niet kan voor die prijs, dan hoor ik graag voor hoeveel wel.

Mijn randapparatuur bestaat uit:
- Een VGA LCD scherm 19"
- Firewire audio interface (minimaal firewire 400)
- USB muis
- Toetsenbord met zo'n paarse aansluiting
- USB HD webcam

Eerst wil ik mijn moederbord en processor weer up te date hebben, zodat ik zeker weet dat rest van mijn PC de prestaties van mijn GPU niet omlaag trekt. En nog een laatste vraag: Als ik het moederbord vervang, kan ik dan gewoon (zolang de boot instellingen goed staan) verder werken op mijn huidige Windows 7 installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
wat voor audio interface praten we over?
want met firewire beperk je jezelf heel erg voor jouw budget qua moederbord, zeker als je hem in de toekomst weer wilt upgraden.
als het iets is wat je met een geluidskaart kan vervangen zou ik dat doen, die zijn tegenwoordig niet zo duur meer.

als je een beetje upgrade-able wil blijven dan zit je al snel tegen de 300 aan voor moederbord, ram en processor als je toch firewire nodig hebt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 149,90€ 149,90
1Asus P8P67€ 99,90€ 99,90
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 42,94€ 42,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 292,74

zoiets zou het dan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 474628

De volgende componenten worden veelal als basis gebruikt voor een nieuw 600 tot 900 euro gamesysteem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 149,90€ 149,90
1ASRock B75 Pro3-M€ 56,90€ 56,90
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 54,20€ 54,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 261,-

Na het plaatsen van nieuwe hardware is het opnieuw installeren van Windows meestal wel aan te raden. De oude hergebruiken zou misschien moeten werken, maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombaclat
  • Niet online
Ik had zelf ook wat producten opgezocht en toegevoegd aan mijn post, maar per ongeluk niet goed opgeslagen

Ik had ook de Intel Core i5 3350 en de ASRock B75 Pro3-M op het oog. Een firewirekaart kan ik er altijd nog in plaatsen toch?

Edit:
@ Denniz: Het gaat om een M-Audio Profire 610 firewire interface, die gebruik ik voornamelijk met mijn macbook. Alleen de laatste tijd heb ik ook behoefte om die aan te sluiten op mijn PC.

@ Gerald: Dan maar een reïnstall, altijd goed d:)b

[ Voor 35% gewijzigd door Bombaclat op 25-03-2013 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
als je dus niet perse firewire nodig hebt zou ik gaan voor het setje wat geraldh heeft gepost.

en inderdaad is een verse windows is altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombaclat
  • Niet online
Bedankt voor de reacties, de keuze is wel zo'n beetje gemaakt.
Nog 1 vraagje: Is er een verschil tussen 4 x 2 GB en 2 x 4 GB, qua prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roryvdb schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:03:
Nee, met dual channel CPUs / moederborden niet, behalve dat je met 4x 2GB geen upgrade mogelijkheden hebt (al je sloten zitten vol). Dus 2x 4GB is aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Roryvdb schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:03:
Bedankt voor de reacties, de keuze is wel zo'n beetje gemaakt.
geradh legt dit al goed uit ;)

alleen ik neem aan dat je dit vraagt omdat je je huidige 2x 2gb wil/wou hergebruiken.
dit was sowieso niet mogelijk omdat dat type DDR2 is en je nieuwe moederbord DDR3 heeft.
als je ram modules gaat mixen en je gebruikt ze met verschillende snelheden, dan zullen ze allemaal op de snelheid van de traagste module gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombaclat
  • Niet online
Denniz0229 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:18:
[...]

alleen ik neem aan dat je dit vraagt omdat je je huidige 2x 2gb wil/wou hergebruiken.
Nee, het was zeker niet mijn bedoeling om m'n oude ram te hergebruiken. Ik was gewoon benieuwd, aangezien er ook sets van 4 x 2 te koop zijn en ik weet dat als je dual channel gebruikt, je het ram geheugen optimaliseert. Ik dacht dat misschien "quad channel" nog wat extra zou opleveren.

Thanks voor alle hulp, Denniz en Gerald.
Is er een manier hoe ik het topic kan sluiten? of moet ik gewoon niet meer reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roryvdb schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 21:35:
Ik dacht dat misschien "quad channel" nog wat extra zou opleveren.
Quad channel is inderdaad sneller, maar alleen als je moederbord en processor dat ondersteund. De "extreme" processorserie van Intel doet dat, dus er zijn een aantal moederborden voor die 2011 socket, maar dan moet je denken aan moederborden van zo'n 200 euro plus CPUs over de prijzen van de i7 3770k. Dus dat is echt het super high-end segment en (nog) niet voor gewone consumenten beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Roryvdb schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 21:35:
[...]

Nee, het was zeker niet mijn bedoeling om m'n oude ram te hergebruiken. Ik was gewoon benieuwd, aangezien er ook sets van 4 x 2 te koop zijn en ik weet dat als je dual channel gebruikt, je het ram geheugen optimaliseert. Ik dacht dat misschien "quad channel" nog wat extra zou opleveren.

Thanks voor alle hulp, Denniz en Gerald.
Is er een manier hoe ik het topic kan sluiten? of moet ik gewoon niet meer reageren?
je kan bovenaan op rapporteer drukken om een slotje te vragen.
maar mijn ervaring leert dat je gewoon beter kan stoppen met reageren en dan verdwijnt het topic vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombaclat
  • Niet online
Ik heb opeens wat extra geld beschikbaar, dus ik wil gelijk ook een voeding erbij nemen. Nou heb ik vrij weinig verstand van voedingen. Moet ik gewoon het aantal Watt wat bij elk onderdeel in specs staat bij elkaar optellen?
Ik heb blijkbaar een videokaart van 500W, dat betekent dus dat ik al een paar jaar met een te zwakke voeding zit... :O

Ik ben van plan ergens de komende maanden ook mijn videokaart te vervangen voor eentje die games als Skyrim op volledige kwaliteit aan kan. Hoeveel watt verbruikt zo'n videokaart?

Iemand suggesties welke voeding ik hier het best bij kan nemen?
Momenteel staat dit op het lijstje:
pricewatch: Intel Core i5 3350P Boxed
of
pricewatch: Intel Core i5 3570K Boxed Ik las in een ander topic dat deze aan te raden is als je later nog eventueel wilt overclocken.

pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile

pricewatch: ASRock B75 Pro3-M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
die 500w is de aangeraden voeding voor die videokaart, dit betekent niet dat je videokaart 500w trekt :)
wil je graag SLI gaan draaien in de toekomst dan zou je al naar een 650 of 750 voeding moeten kijken, afhankelijk van welke videokaarten je gebruikt.

en als je wilt overklokken is inderdaad een K versie aan te raden.
alleen hier moet je dan ook een goed stabiel moederbord bij hebben, hierbij zou ik dan dus niet de B75 pro3 nemen zoals je die nu hebt genomen.

als je even kan aangeven wat je budget nu is geworden en wat je daarmee wilt kopen is het voor ons makkelijker helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombaclat
  • Niet online
Denniz0229 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 18:03:
alleen hier moet je dan ook een goed stabiel moederbord bij hebben
Geldt hetzelfde voor het overclocken van je videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Roryvdb schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 18:10:
[...]

Geldt hetzelfde voor het overclocken van je videokaart?
nee (uiteraard niet een super cheap-ass mobo nemen), je videokaart kan je eigenlijk zien als een kleine computer, maar dan puur voor videoberekeningen.
een videokaart is dus in principe een moederbord en cpu in een. (heel noob gezegd:) )

maar ben je bekend met overklokken?
anders zou ik je aanraden je eerst goed in te lezen en te beginnen met je CPU, je videokaart kan dan later nog. al zou ik persoonlijk dan een fabrieks-af overgeklokte videokaart kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Denniz0229 op 29-03-2013 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombaclat
  • Niet online
Mijn budget zou dan ongeveer op de 400 euro liggen.

SLI is dat je meerdere videokaarten samen gebruikt toch? Is dat mogelijk met 2 verschillende videokaarten? (dan doel ik op mijn huidige videokaart i.c.m. een nieuwere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFullCount
  • Laatst online: 09-05 00:20
SLI geld voor Nvidia GPU's, en dat kan alleen als de 2 kaarten hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombaclat
  • Niet online
Denniz0229 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 18:21:

maar ben je bekend met overklokken?
Enigszins :P

Ik draai momenteel mijn videokaart overgeclocked, met MSI afterburner. Voordat ik iets overclock google ik altijd even goed op welke settings andere mensen, die hetzelfde product hebben als ik, hun overclock draaien. (vaak kom ik dan op van die review sites) Meestal neem ik dan die settings over of ietsje lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombaclat
  • Niet online
DJFullCount schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 18:24:
SLI geld voor Nvidia GPU's, en dat kan alleen als de 2 kaarten hetzelfde zijn.
Ok, ik denk dat ik niet van plan ben SLI te draaien, maar scheelt het veel in prijs, 500W t.o.v. 750W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFullCount
  • Laatst online: 09-05 00:20
Voor een goede 750W voeding kijk je al gauw tegen 100 euro aan, en 500W ligt eerder richting de 50, 60 euro, dus het scheelt zo'n 40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombaclat
  • Niet online
Wat maakt een voeding goed? Ik zie dit bijv:
pricewatch: MS-Tech MS-N850-VAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-07 23:55
Geen SLI of CF en wel de CPU overklokken kom je op zoiets uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 188,20€ 188,20
1ASRock Z77 Pro3€ 79,70€ 79,70
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 39,95€ 39,95
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 49,82€ 49,82
1XFX Pro 550W€ 52,59€ 52,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 410,26

3570K, 8GB, goed moederbord, CPU koeler en degelijke voeding. Dit past in je huidige kast, en je huidige videokaart past hier ook nog op. Je kunt hier probleemloos de dikste single GPU kaart die nu op de markt is (a la HD7970 of GTX680) insteken mocht je GTX260 niet meer voldoen.
Er zijn ook genoeg andere kaarten die meer bang for buck bieden, zoals de HD7950 of HD7870XT.

Maar ik raad je aan om eerst goed te investeren in een ander scherm, 19" is natuurlijk niet je van het en is ook een lage resolutie. Het is naar mijn mening altijd een beetje jammer als je een dikke PC hebt staan en zelf naar zo'n scherm uit 2005 ofzo zit te staren :P
Tegenwoordig zijn er al mooie Full HD (1080p) IPS schermen, zoals deze: pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart
Maar nog beter is een 1920x1200 scherm, dan heb je verticaal meer pixels en dus meer werkruimte, wat erg fijn is, zeker voor je schoolwerk. In dat geval is dit een goede keuze: pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart
Er zijn echter ook 1080p IPS schermen die een paar tientjes goedkoper zijn dan bovenstaande U2312HM.

Die MS Tech voeding die je aanhaalt is prut, een dergelijk hoog vermogen in combinatie met die prijs voorspelt al weinig goeds. Als je het bij één videokaart houdt heb je zat aan de XFX Pro 550W, die biedt veel bang for buck, en je kunt je CPU en videokaart (ook een nieuwe) prima mee overklokken.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
MartijnLoarne schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 18:44:
Geen SLI of CF en wel de CPU overklokken kom je op zoiets uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 188,20€ 188,20
1ASRock Z77 Pro3€ 79,70€ 79,70
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 39,95€ 39,95
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 49,82€ 49,82
1XFX Pro 550W€ 52,59€ 52,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 410,26

3570K, 8GB, goed moederbord, CPU koeler en degelijke voeding. Dit past in je huidige kast, en je huidige videokaart past hier ook nog op. Je kunt hier probleemloos de dikste single GPU kaart die nu op de markt is (a la HD7970 of GTX680) insteken mocht je GTX260 niet meer voldoen.
Er zijn ook genoeg andere kaarten die meer bang for buck bieden, zoals de HD7950 of HD7870XT.

Maar ik raad je aan om eerst goed te investeren in een ander scherm, 19" is natuurlijk niet je van het en is ook een lage resolutie. Het is naar mijn mening altijd een beetje jammer als je een dikke PC hebt staan en zelf naar zo'n scherm uit 2005 ofzo zit te staren :P
Tegenwoordig zijn er al mooie Full HD (1080p) IPS schermen, zoals deze: pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart
Maar nog beter is een 1920x1200 scherm, dan heb je verticaal meer pixels en dus meer werkruimte, wat erg fijn is, zeker voor je schoolwerk. In dat geval is dit een goede keuze: pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart
Er zijn echter ook 1080p IPS schermen die een paar tientjes goedkoper zijn dan bovenstaande U2312HM.

Die MS Tech voeding die je aanhaalt is prut, een dergelijk hoog vermogen in combinatie met die prijs voorspelt al weinig goeds. Als je het bij één videokaart houdt heb je zat aan de XFX Pro 550W, die biedt veel bang for buck, en je kunt je CPU en videokaart (ook een nieuwe) prima mee overklokken.
hier kan ik weinig aan toevoegen, setup is prima voor je budget.

enige wat je naar smaak nog kan veranderen is het moederbord of de koeling van de CPU.
pricewatch: Cooler Master Seidon 120M
zoiets is bijvoorbeeld ook leuk bij overklokken, kost niet veel meer als een niet watergekoelde koeler.
installatie is ook een peulenschil. (let wel dat je de radiateur kwijt kan in je kast)
gebruik hem zelf ook en 100% load kom ik niet boven de 38 graden uit, heb dan wel een non-overklok CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombaclat
  • Niet online
Denniz0229 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 18:49:
[...]

enige wat je naar smaak nog kan veranderen is het moederbord of de koeling van de CPU.
pricewatch: Cooler Master Seidon 120M
zoiets is bijvoorbeeld ook leuk bij overklokken, kost niet veel meer als een niet watergekoelde koeler.
installatie is ook een peulenschil. (let wel dat je de radiateur kwijt kan in je kast)
gebruik hem zelf ook en 100% load kom ik niet boven de 38 graden uit, heb dan wel een non-overklok CPU.
Wauw, dat klinkt echt nice. Ik heb 's zomers een vrij warme kamer (plat dak). Dus dan komt die extra cooling wel van pas.

Wat is eigenlijk het verschil tussen:
pricewatch: Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9
en
pricewatch: Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombaclat
  • Niet online
MartijnLoarne schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 18:44:

Maar ik raad je aan om eerst goed te investeren in een ander scherm, 19" is natuurlijk niet je van het en is ook een lage resolutie.
Dat was ik op een bepaald moment zeker wel van plan ja. Ik ben alleen wel op zoek naar een tv van ongeveer dat formaat. Het scherm moet een input hebben voor analoge tv signaal. Ik heb nog geen tv op mijn kamer staan, tv kijken en gamen doe ik toch nooit tegelijk, dus waarom niet combineren... Maar dat komt volgende maand wel weer.

Edit: Misschien niet geheel onbelangrijk: ik heb een steunarm voor m'n scherm die maximaal 10 kg aan kan

[ Voor 13% gewijzigd door Bombaclat op 29-03-2013 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombaclat
  • Niet online
Ik had even een bestellijst samengesteld, nou is het zo dat de 3570k een lange levertijd heeft. Hoe verhoudt onderstaande zich tot de 3570k?
pricewatch: Intel Core i5 3570 Boxed

Oh nvm, die k betekent gewoon dat hij overclockbaar is

[ Voor 11% gewijzigd door Bombaclat op 29-03-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Roryvdb schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 18:56:
[...]

Wauw, dat klinkt echt nice. Ik heb 's zomers een vrij warme kamer (plat dak). Dus dan komt die extra cooling wel van pas.

Wat is eigenlijk het verschil tussen:
pricewatch: Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9
en
pricewatch: Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9
werkt echt top hoor en gezien de prijs hoef je het niet te laten.
alleen zoals vermeld wel opletten dat het in je kast gaat passen, anders wordt het lastig.

het XMS3 geheugen werkt op een hoger voltage.
in theorie zou er dan minder marges voor fouten zijn, in de praktijk ga je er waarschijnlijk niets van merken.
Roryvdb schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 19:46:
Ik had even een bestellijst samengesteld, nou is het zo dat de 3570k een lange levertijd heeft. Hoe verhoudt onderstaande zich tot de 3570k?
pricewatch: Intel Core i5 3570 Boxed
de K versies zijn specifiek bedoeld om te overklokken.
wil je dus overklokken zou ik wel voor de K versie gaan, anders kan je net zo goed voor de 3350P gaan.

tevens is de K versie bij 4 launch meteen leverbaar, alleen iets duurder.
maar je moet sowieso even bestelkosten generen om te kijken hoe duur alles is incl verzending e.d.

http://tweakers.net/price...cts=3&maxshops=1#shoplist
alles bij afuture, ben je wel ietsje duurder uit inderdaad.
maar wtf dan, marktkraampkoopjes.nl... sinds wanneer doet tweakers dat soort vage sites vermelden.

http://tweakers.net/price...oredshops[]=5218#shoplist
deze eventueel als goedkoopste optie met alles geleverd binnen 3 dagen.
en als je voor 1 euro de optie met alleen azerty.nl en update.nl neemt is alles geleverd binnen 24h (indien op tijd besteld en blablabla je kent het :+ )

[ Voor 45% gewijzigd door Denniz0229 op 29-03-2013 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombaclat
  • Niet online
Ik zit nog te twijfelen... hoeveel voordeel haal ik uit het overclocken? Ik weet niet zeker of ik dat nodig ga hebben.. Scheelt wel echt 50 euro en heb ik die koeling ook nodig bij de 3350P? (met in het achterhoofd mijn "warme kamer verhaal")

Edit: Ik heb besloten om voor de 3550 te gaan, is de koeler nog nodig?

[ Voor 13% gewijzigd door Bombaclat op 30-03-2013 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardovh
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-11-2024
nee dan heb je het niet meer nodig want overlocken doe je dan toch niet en zullen er ook geen abnormale temps onstaan

al zou ik zelf toch we voor doe 3570k gaan en dan later eventueel een koeler kopen

[ Voor 26% gewijzigd door ricardovh op 30-03-2013 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombaclat
  • Niet online
Het verschil tussen 3570K en 3550 is 70 euro.. Omdat ik dat ook van pricewatch: ASRock B75 Pro3-M naar pricewatch: ASRock Z77 Pro3 moet upgraden

[ Voor 3% gewijzigd door Bombaclat op 30-03-2013 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Roryvdb schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 20:21:
Ik zit nog te twijfelen... hoeveel voordeel haal ik uit het overclocken? Ik weet niet zeker of ik dat nodig ga hebben.. Scheelt wel echt 50 euro en heb ik die koeling ook nodig bij de 3350P? (met in het achterhoofd mijn "warme kamer verhaal")

Edit: Ik heb besloten om voor de 3550 te gaan, is de koeler nog nodig?
dit ligt er natuurlijk aan hoeveel je gaat overklokken.
maar ik vind het verschil nooit echt super veel ofzo, tuurlijk is het wel ietsje sneller.
maar als je gewoon gamed, surft en af en toe wat adobe doet kan je met de 3350p makkelijk af.
zelf gebruik ik hem nu 3 maandjes en hij draait alles prima, photoshop, battlefield e.d.
de enigste keer dat ik 100% load heb gehaald is tijdens het draaien van benchmarks.

dus tja... het is een snelle besparing, alleen of dat het je waard is moet je geheel zelf bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombaclat
  • Niet online
Dan denk ik dat ik dan gewoon voor de 3350p ga. Tegen de tijd dat ik behoefte heb aan meer, zal het wel weer 4 a 5 jaar verder zijn en koop ik wat op dat moment weer in mijn budget past. Ik gebruik mijn PC ook niet elke dag, ik heb ook nog een macbook waar ik veel van mijn surf en photoshop werk op doe.
Pagina: 1