[iPad / Gmail] mobile versus desktop mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thexder
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09-2020
Ik kon geen specifiek Gmail-forum of algemeen forum over mobiele toepassen vinden hier op Tweakers.net, dus daarom maar in dit Apple iPad forum omdat ik zelf een iPad (Mini) heb.

Want waar ik me de laatste tijd aan erger zijn de recente veranderingen die Google heeft doorgevoerd in Gmail voor mobiele apparaten.

Google noemt het verbeteringen, ik op zich ook want "Gmail for mobiles" heeft inderdaad wat meer mogelijkheden en ziet er iets gelikter uit t.o.v. de eerdere/oudere mobiele versie, maar nog steeds heb je in de mobiele versie niet alle mogelijkheden die Gmail wel biedt in de desktop variant.

En dat hoeft van mij op zich ook niet, als Google mij (de gebruiker) maar wél de mogelijkheid biedt om - via een link - te switchen naar Gmail desktop stijl. Vóór de mobile upgrade van Gmail was zo'n link namelijk gewoon aanwezig (stond onderaan het scherm), maar ná de recente upgrade heeft Google echter die link helaas verwijderd.

Door te Google'n kwam ik een url tegen die mijn gemis van die link enigszinds verzacht: https://mail.google.com/mail/h/ .

Ik quote bewust "enigszinds" omdat ik via deze url weliswaar in een desktop look van Gmail terechtkom, maar dan nóg is het geen "full desktop modus" (zoals je standaard op een pc te zien krijgt) omdat ik nog een hoop zaken/instellingen in deze "desktop look-a-like" mis die in de full desktop modus wél aanwezig zijn.

Gedetailleerder: toen je in Gmail op je mobiele apparaat nog kon switchen naar een desktop look, had je meen ik 3 keuzes — óf je koos voor Standaard, óf voor Bureaublad, óf voor Elementaire HTML en voor een full desktop style moest je dan Bureaublad hebben.

Nu Google Gmail dus geupgrade heeft voor mobiele apparaten en je dus niet meer kunt switchen via die link, kun je alleen nog maar handmatig omschakelen via https://mail.google.com/mail/h/ en dan kom uit in Elementaire HTML modus wat dus weliswaar een desktop look geeft, maar die kwa mogelijkheden minder biedt dan Bureaublad (dus full desktop modus).

Na deze uitleg/ergenis heb ik eigenlijk maar één vraag:

Weet iemand een url die Gmail op mobiele apparaten wél omschakelt naar full desktop modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:49
Je zou ook de gmail app kunnen overwegen? Misschien voldoet deze wel in al je wensen.

https://itunes.apple.com/au/app/gmail/id422689480?mt=8

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of de standaard ingebouwde Mail app..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thexder
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09-2020
Allereerst nog even: ik doel in mijn openingstopic op Gmail via een browser óp een mobiel apparaat — mocht dit misschien niet bij iedereen duidelijk overgekomen zijn.
-———–
MenN schreef op maandag 25 maart 2013 @ 16:38:
Je zou ook de gmail app kunnen overwegen? Misschien voldoet deze wel in al je wensen.

https://itunes.apple.com/au/app/gmail/id422689480?mt=8
Nope, want Google heeft met de mobile (web)upgrade juist gepoogd de look en feel tussen de Gmail app en "mobile web Gmail" gelijk te krijgen en daar zijn ze in geslaagd: er is (nagenoeg) geen verschil meer tussen die twee.

De Gmail app was in mijn ogen toch al (te) beperkt in de mogelijkheden die de (normale) desktop layout wél biedt en met de mobile web-upgrade is het er (voor mij) niet beter op geworden, hoewel ik moet toegeven dat er via de mobiele versie nu wel meer mogelijk is (met ook een frisser uiterlijk), maar voor mij is het nog altijd onvoldoende (plus daarbij nu ook nog eens het gemis van die link om alsnog naar de desktop modus te kunnen omschakelen).
-———–
Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 16:40:
Of de standaard ingebouwde Mail app..
Die gebruik ik en vind ik ideaal om op een supermakkelijke manier e-mailtjes onderweg te kunnen ontvangen en te lezen/beantwoorden, maar biedt niets aan de functies die Gmail via de browser in desktop modus juist zo handig maakt: het instellen van filters, het (ont)labelen van mailtjes, het in één keer selecteren van alle mailtjes als je daar een bepaalde actie op wilt toepassen, het eventueel instellen/veranderen/verwijderen van een "doorstuur e-mailadres", enz.