Assassins Creed 3 onspeelbaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-02 10:57
Ik heb vandaag eindelijk Assassins Creed 3 gekocht voor de PC. Geen enkel probleem, totdat ik in de eerste stad aankwam. M'n FPS zakte helemaal in en de game is nu zo ongeveer onspeelbaar (15-22 FPS). In andere gebieden had ik totaal géén enkel probleem (makkelijk 40FPS +). Hier mijn PC :

AMD Athlon X2 270 @3.4GHz
Geforce GT630 2048MB
Win 7 Ultimate 64bit
4GB RAM

De settings van de game; alles op het laagst mogelijke, resolutie op 1280x720.
Ook al zet ik de resolutie op 800x600, er komt geen enkele prestatieverbetering opdagen. Het blijft rond de 15-20 FPS schommelen. Ik snap niet hoe dit kan aangezien ik voor de rest totaal geen problemen had met dit spel (en ook geen problemen bij al m'n andere PC games).

Ik heb wat op internet rondgezocht maar heb nog geen dusdanige oplossingen gevonden (wel veel geprobeerd). Ik was benieuwd of er nu al een échte goede oplossing is gevonden? Misschien ergens een patch ofzo?

Hoor het iig graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:24
Ik zou beginnen met het zeker zijn dat alle drivers up2date zijn.
Denk hierbij aan je chipset, video, geluid etc.

Daarnaast zorg ervoor dat er niks extra's op de achtergrond draait dat de prestatie kan belemmeren.

Je zegt dat je alle settings op zijn laagst hebt gezet, maar heb je ook dingen wel eens uitgezet? Denk aan Shadows, Anti Aliasing etc? Ziet die opties eens allemaal uit als je dat nog niet hebt gedaan.

Verder wil ik je ook meegeven dat je videokaart niet de allerkrachtigste is.
Zie hier een plaatje van de benchmarks van een aantal videokaarten. Daarin is te zien dat jou kaart de game maar net op het randje aan kan.
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/d75080de6a.jpg

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-02 10:57
Ik heb van te voren juist heel veel rondgekeken (o.a. op Youtube) en daar staan gameplay videos van mensen met nog mindere specs of de 1GB versie van de GT630 en die hebben totaal géén problemen met Assassins Creed 3. Ik heb 50,- voor dit spel neergeteld en ik baal ervan dat hij nu gewoon onspeelbaar is. Alle settings staan uit of op het laagst (ook de Assassin3.ini file geëdit, Vsync etc. staan uit!). Alle drivers zijn up tot date.

Bovendien gaat het in de grafiek om de mobiele variant!

[ Voor 6% gewijzigd door flashingst op 26-03-2013 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:24
Wat je nog kan proberen is deze tool van Nvidia waar Tweakers.net vandaag over melde:

Nvidia GeForce Experience: meuk: nVidia GeForce Experience 1.1.0.0

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!