Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer in boekenkast

Pagina: 1
Acties:

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-11 12:21
Ik heb van het weekend een nieuwe (Ikea) kast in de woonkamer geplaatst. Hier komt nog een bureautje bij.
De vrouw vond het een goed idee om de computer naar de woonkamer te verhuizen, dan zit ik ook gezellig in de woonkamer.

Nu komt het. Ik heb een CM690 behuizing van 21x53x51 cm (bxdxh) en een HD6850 van 26 cm lang op een ATX bord.

Een nieuwe goedkope behuizing aanschaffen is mogelijk.
De buitenmaten van de kast zijn 60cm breed en 40 cm diep. (hoogte is geen probleem)
Een Cooler Master Elite 371 pricewatch: Cooler Master Elite 371 of
MS-Tech CA-0150 pricewatch: MS-Tech CA-0150 zou moeten passen.
Alleen even uitvogelen of daar een 26cm videokaart in past.
Een ander idee is een soort testbench achtige oplossing zoals een
Lian Li PC-T60A pricewatch: Lian Li PC-T60A.

Heeft iemand ervaring met computers in kasten opbergen?
Hoe zit je met de luchtkoeling wanneer je je kast in een boekenkast zet?

disclaimer: Daar het puur om de beuizing gaat, heb ik het topic hier maar neergezet ipv in desktop aankoopadvies.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:09
Staat de kast met de dichte kant tegen een muur aan? Zo ja dan moet je er rekening mee houden dat je niet echt makkelijk warme lucht aan de achterkant kunt uitblazen.

• Serotonine
Ja dat staat ie... Daarom dacht ik ook dat een testbench opstelling de meeste koeling geeft.
Kan je die 24/7 laten staan?

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:35
Als je een computer in een afgesloten kast gaat zetten krijg je hoe dan ook een warmteprobleem, onafhankelijk van welke kast je gebruikt. De warme lucht kan dan op geen enkele manier afkoelen. De vraag is dus: kan er lucht in en uit de kast?

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-11 11:24
Ik heb een pc in een soort kast:

Heb een mobo tray besteld en die tegen een muur geschroefd. Daar mdf planken omheen, met 2 120mm low rpm fans in en twee uit, en wat ruimte dat er lucht uitkam bovenin. Draait prima, zit echter geen dikke graka in ofzo.

Je kunt de kast dus modden, als je er bovendien fanguards oid op zet kun je het best strak maken.

Een pc kast in een gewone kast raad ik je af...

Je kunt eventueel het mobo tray uit een oude case slopen :-p

mixing a drink and music

• Redbull4u
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:28
Ik heb een Antec NSK1380 Cube Case http://tweakers.net/price...new-solution-nsk1380.html in mijn TV podium (klep/la) staan. De kast staat een paar cm van de wand, en de achterwand van het klepvak is volledig verwijderd. Dit gaat wel ten koste van de stevigheid van de kast, maar bij een TV Podium is dit niet zo'n probleem.

Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik i.d.d. warmte problemen heb gehad. Met het verwijderen van de zijwanden van de kast (ziet er niet uit, maar het zit toch achter de klep) gaat het goed, maar ideaal is het niet.

Nu is de hardware uit 2007 en ik vermoed dat er sindsdien veel veranderd is. Volgens mij moet met de huidige beschikbare APU, GPU, SSD, enz. hardware een systeem gebouwd kunnen worden wat lang niet zo warm wordt. En wat met minder ventilatie ook stabiel moet kunnen draaien bij het afspelen van b.v. HD content.

Welke hardware dit is weet ik niet, daar ben ik zelf ook wel benieuwd naar. :)

De hardware welke ik nu gebruik is:
AMD Athlon 64 X2 4000+ box AM2
Asus M2A-VM HDMI (AMD690G) (90-MIB1M0-G0EAY0K)
Seagate 250GB 7200RPM S-ATA-II 16MB
X-Gear Chrono XCH700K Black (450W PSU)
NEC AD-7173S SATA Black
Kingston 1GB 800Mhz PC2-6400 CL5 (2X512MB KIT) (KVR800D2N5K2-1G)
Sapphire ATI HD4550 Silent,512

[ Voor 14% gewijzigd door Redbull4u op 26-03-2013 21:52 . Reden: Hardware toegevoegd ]

If it does not kill u, it makes u stronger

• Serotonine
Dank voor de reacties.
Een kast in een kast gaat het dus niet worden vanwege ventilatieproblemen.
Hoewel de Antec cube case er mooi uit ziet en perfect zou passen, krijg ik het thuis niet door de commissie meteen gaten te gaan boren in de kast.

Een mobo tray had ik nog niet aan gedacht.... maar diegene die ik nu zo snel kan vinden (o.a. van MountainMods) kosten al snel evenveel als een volledige behuizing. Of er een uit een oude behuizing slopen en die modden.

Dan lijkt mij een testbench als de Lian-li t60 pricewatch: Lian Li PC-T60A nog de makkelijkste optie.
Als accessoire kan je een fan-tray bijkopen, en een I/O tray voor aan de voorkant.

Enneh.... Zoiets als HDMI over het WIFI signaal? Dan kan de pc gewoon in een andere kamer staan. Die hard MMO doe ik niet, dus latency is niet zo'n heel big issue.

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:35
Als je bedenkt dat een hdmi signaal ongeveer een bandwidth van 10.2gbps heeft en je wifi ongeveer 300mbps aankan kan je het antwoord op je vraag denk ik wel voorspellen.

Nou zijn er wel andere opties als streaming over LAN maar je gaat geen fullHD signaal door de lucht heen krijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door InEtVa op 27-03-2013 10:08 ]

• Serotonine
InEtVa schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:07:
Als je bedenkt dat een hdmi signaal ongeveer een bandwidth van 10.2gbps heeft en je wifi ongeveer 300mbps aankan kan je het antwoord op je vraag denk ik wel voorspellen.

Nou zijn er wel andere opties als streaming over LAN maar je gaat geen fullHD signaal door de lucht heen krijgen.
10.2gbps is max dataoverdracht via HDMI. Standaard 1080p op 60fps met jpeg compressie is vele malen minder. Ik weet alleen niet wat het kwaliteitsverlies is hiermee

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kun je niet beter een iPad kopen voor in de huiskamer?

🌞🍃

• Redbull4u
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:28
Hmm. Ik dacht dat je de PC als HTPC ging gebruiken. Als je gewoon wilt internetten, gamen, e.d. dan kun je toch een kleine (of low profile) kast nemen die past in je kast naast het scherm?

De deur staat toch open als je hem gebruikt. Koeling genoeg dus.....

If it does not kill u, it makes u stronger

• Serotonine
Monitor komt op het bureau, naast de kast. Computer in de kast. Maar na overleg komt er zeer waarschijnlijk een beugel onder het bureau waar de computer in hangt.
Pagina: 1