Bios in ander board flashen

Pagina: 1
Acties:

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 10:37

DaRoot

Some say...

Topicstarter
Ik heb hier een Asus VX97, waarvan waarschijnlijk de BIOS compleet gewist is. Nou heb ik hier ook nog een ander socket7 board, dat niet compleet meer werkt. Kan ik de bios van de Asus flashen in het andere board, door het andere board eerst te laten booten en vervolgens terwijl ie aanstaat de BIOS chips omwisselen? Ik heb wel eens gehoord dat luitjes dat doen...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 14:23
Probeer het zou ik zeggen HEHEHEHEHEH >:)

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Topicstarter
Zou wel wreed zijn als het werkt, maar ik blijf ff voorzichtig...

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik denk dat je dan beter dat eeprom'metje van die asus in een losse module kan plaatsen die daar voor gemaakt is, dat is meestal de methode om gewiste rom-chips weer tot leven te brengen, deze module's worden veel gebruikt bij telecom bedrijven, waar het rom chipje dus los op te plaatsen is en via een andere computer uitgerust met de juiste software in staat is om daar wat op te zetten.

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Topicstarter
Waar kan ik zo'n flashmodule krijgen dan? Is ook wel vet natuurlijk, maar ik zou het graag vandaag nog doen... :D

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer de HARAKIRI methode! >:)

Het komt hier zo ongeveer erop neer:

Ander comp starten in DOS modus, BIOS chippie voorzichtig eruithalen (terwijl compu nog loopt! }) ), de mislukte chippie erin en flashen maar!

Owja in de BIOS van dat andere compu moet BIOS Cacheable op ENABLED staan!!! Zo wordt ie in geheugen geladen, dan kun je chippie zo eruithalen....

Meer info in Wims BIOS page: http://www.ping.be/bios en ga naar FAQ, lees punt 10

edit:

paar typos en linkje gezet

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik weet zo niet al te gauw waar je zo'n module kan krijgen, als je wil kan ik het wel even navragen, dan heb je maandag antwoord, moet maar effe laten weten,
misschien bij conrad???

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Topicstarter
Thanx BalusC!!!
We gaan het eens proberen... >:)
Resultaat meld ik wel...

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Topicstarter
't is nog nie gelukt... als ik ga flashen dan staat de bak vast... maar daar had ie al meer last van... toch maar eens zo'n flashapparaat regelen...

Verwijderd

ja kan ze alleen flashen in het zelfde typen bord of een type bord dat de zelfde flash bios chip heeft

Verwijderd

Als ik jou was zou ik het niet doen.
Pagina: 1