Budget 450: mini-PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilenceMurderer
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Hallo,

Ik zal het kort houden, de eisen:
- er is enige spoed bij gewenst
- budget 300 euro (mag iets omhoog als het echt een meerwaarde heeft)
- Hij komt in de huiskamer te staan, dus de kast moet zo klein mogelijk zijn.
- SSD vind ik onnodig.
- Bij voorkeur een micro-ATX/ATX board (aanbod FM2 mini ITX moederboarden zeer beperkt is (slechts 3 in de pricewatch))

Hij zal vooral worden gebruikt voor internet, office etc.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-5600K Black Edition€ 90,99€ 90,99
1ASRock FM2A75 PRO4-M€ 59,-€ 59,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 77,-€ 77,-
1MS-Tech LC-02€ 33,50€ 33,50
1Kingston HyperX Blu KHX1600C9AD3B1K2/4G€ 27,45€ 27,45
1Lite-On IHAS124-04 Zwart€ 14,11€ 14,11
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 302,05

Waar ik mee in de knoop zat was de voeding van MS-tech. Hij zal waarschijnlijk zo goed als nooit zwaar worden belast en het laat op deze manier wel lekker veel ruimte over voor andere componenten, tevens zijn er geen alternatieven van dit formaat in dezelfde prijsklasse. Toch wilde ik nog wel even jullie advies hierover, is het echt de moeite waard om een grotere kast te overwegen?

Of is het misschien verstandig er een zuinigere Intel http://tweakers.net/price...l-core-i3-3220-boxed.html in te zetten om de voeding te sparen?

In de kast zit een 400watt SFX voeding van MS-tech, is het volgens jullie echt een must om deze te vervangen voor een http://tweakers.net/price...r-300-watt/specificaties/?

Ik ben zeer benieuwd naar jullie mening! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Ziet er opzich prima uit. En het gaat meer om de kwaliteit van de voeding dan de Watts die er geleverd worden, want jij gaat met deze samenstelling niet eens 150W verbruiken.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Hou er wel rekening mee dat die voeding nogal luidruchtig is.
Op Tweakers zijn hier 2 reviews over, en in beide wordt het als min punt genoemd.

Misschien zou je een wat duurdere behuizing kunnen nemen. En daarbij ook een voeding met stillere koeler.
Ook is een CPU koeler dan niet verkeerd. Je PC zal dan zo'n beetje onhoorbaar stil zijn.

Eventueel kan je een AMD A10 nemen als je meer grafische kracht wilt (betere keuze als je af en toe een spelletje doet). Ik meen zelfs dat je FC3 erop kunt spelen. Als je niet al te veel eisend bent. Ga je er helemaal geen games mee doen. Is de AMD A8 ook een prima keuze!

Dit is een luxe en kleine en zeer goede behuizing: http://tweakers.net/merk/1976/bitfenix/
Als je wilt kan je daar zelfs nog een grote CPU koeler bij doen waarmee je de CPU nog flink mee kan overklokken! Het moederbord ligt hierbij op zijn rug. Waardoor de koeler naar boven gaat. En er dus ruimte voor is.
Deze koeler bijvoorbeeld: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
Een super stille koeler is deze: pricewatch: Scythe Shuriken Rev. B
Ik raad de tranquillo eerder aan omdat die het systeem erg koel houdt en ook nog erg stil is.

Misschien zit hier nog een behuizing voor je tussen: http://nl.hardware.info/r...ngen-review-klein-is-fijn

Hier komen goede CPU koelers voor, waaronder die tranquillo: http://nl.hardware.info/r...gstest-koel-stil-of-beide

Met een andere behuizing zou je deze voeding kunnen nemen: pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W

Prima voeding! ik vertrouw zelf die goedkope voedingen niet erg. Vooral niet als deze zo voordelig zijn. Ze leveren lang niet het gegeven vermogen (in jouw geval 400W). En over het algemeen zijn de voltages nogal onstabiel. En een defect van een slechte kwalitatieve voeding kan ook betekenen dat er een ander onderdeel stuk gaat. Dus onbetrouwbaarder.

Hopelijk heb je wat aan deze Info.
Als je echt goedkoper uit wilt zijn met een behuizing+voeding erbij. Kan je misschien bij het merk Aopen kijken. Die voedingen gaan over het algemeen nog wel. Al raad ik toch die voeding van be quiet aan. in combinatie met een stille en mooie behuizing + aparte koeler. Vooral als deze in de huiskamer komt, moet het geen herriebak zijn.

Over de CPU en het moederbord: Als je helemaal grafisch en qua CPU kracht weinig wilt gaan doen. Dus als je alleen gaat internetten en films kijken. (geen 3D films, met half SBS als uitzondering). En als je tijden het uitpakken wat geduld hebt tegenover een quad-core kan je net zo goed een AMD A4 CPU nemen.

Moederbord kan je eventueel op besparen door deze te nemen: pricewatch: ASRock FM2A75M-DGS

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:04

P_Tingen

omdat het KAN

Als je hem in de huiskamer wil hebben is stilte wel een punt lijkt me. Een SSD maakt praktisch geen geluid, produceert minder warmte en geeft een enorme boost aan je systeem. Ik zou er toch nog eens over nadenken.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilenceMurderer
  • Niet online
Hey, bedankt voor jullie feedback! :)
Ortzamoa schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:51:
Ziet er opzich prima uit. En het gaat meer om de kwaliteit van de voeding dan de Watts die er geleverd worden, want jij gaat met deze samenstelling niet eens 150W verbruiken.
Helemaal waar, maar betekend dat ook dat ik wat dat betreft op zich wel goed zit met deze MS-tech voeding?
mirno schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:17:
Hou er wel rekening mee dat die voeding nogal luidruchtig is.
Op Tweakers zijn hier 2 reviews over, en in beide wordt het als min punt genoemd.
Goed dat je dat opmerkt, dat heb ik ook gezien en dat is inderdaad ook een aandachtspunt die ik even over het hoofd heb gezien!
Dit is een luxe en kleine en zeer goede behuizing: http://tweakers.net/merk/1976/bitfenix/
Als je wilt kan je daar zelfs nog een grote CPU koeler bij doen waarmee je de CPU nog flink mee kan overklokken! Het moederbord ligt hierbij op zijn rug. Waardoor de koeler naar boven gaat. En er dus ruimte voor is.
Deze koeler bijvoorbeeld: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
Een super stille koeler is deze: pricewatch: Scythe Shuriken Rev. B
Ik raad de tranquillo eerder aan omdat die het systeem erg koel houdt en ook nog erg stil is.

Misschien zit hier nog een behuizing voor je tussen: http://nl.hardware.info/r...ngen-review-klein-is-fijn
Misschien had ik nog even moeten aangeven in de startpost dat het aanbod FM2 mini ITX moederboarden zeer beperkt is (slechts 3 in de pricewatch), welke duurder zijn en tevens minder te bieden hebben (aan aansluitingen e.d.) dan een micro-ATX. Ik zou bijvoorbeeld graag de optie open willen houden om in de toekomst een tweede setje werkgeheugen er bij te prikken, mocht het computer gebruik veranderen.

Daar staat dan weliswaar tegenover dat het aanbod (zeer) kleine micro-ATX behuizingen beperkter is dan de mini-ITX behuizingen, echter kan ik daar ook geen serieus alternatief uit vinden.

Prima voeding! ik vertrouw zelf die goedkope voedingen niet erg. Vooral niet als deze zo voordelig zijn. Ze leveren lang niet het gegeven vermogen (in jouw geval 400W). En over het algemeen zijn de voltages nogal onstabiel. En een defect van een slechte kwalitatieve voeding kan ook betekenen dat er een ander onderdeel stuk gaat. Dus onbetrouwbaarder.
Hopelijk heb je wat aan deze Info.
Als je echt goedkoper uit wilt zijn met een behuizing+voeding erbij. Kan je misschien bij het merk Aopen kijken. Die voedingen gaan over het algemeen nog wel. Al raad ik toch die voeding van be quiet aan. in combinatie met een stille en mooie behuizing + aparte koeler. Vooral als deze in de huiskamer komt, moet het geen herriebak zijn.

Over de CPU en het moederbord: Als je helemaal grafisch en qua CPU kracht weinig wilt gaan doen. Dus als je alleen gaat internetten en films kijken. (geen 3D films, met half SBS als uitzondering). En als je tijden het uitpakken wat geduld hebt tegenover een quad-core kan je net zo goed een AMD A4 CPU nemen.

Moederbord kan je eventueel op besparen door deze te nemen: pricewatch: ASRock FM2A75M-DGS
Ik heb een beetje nagedacht maar ik vind het toch wel zonde om meer geld geld uit te geven aan de voeding/kast en er 'slechts' een A4/6 in te zetten. Dus dat betekend waarschijnlijk het budget uitbreiden en dan kom ik hierop neer:
#ProductPrijsSubtotaal
1MS-Tech MC-380€ 58,80€ 58,80
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,98€ 30,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 358,33

Wat is eigenlijk het voordeel van de afstandsbediening (van de kast)? Er gaat hoogstens een film op worden gekeken.

Of deze:
#ProductPrijsSubtotaal
1MS-Tech LC-02€ 33,50€ 33,50
1be quiet! SFX Power 300 Watt€ 42,80€ 42,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 344,85

Ik denk dat ik voor deze optie ga en de voeding er pas uit ga halen als ik hem echt te luid vind, is nl. wel 50 euro meer voor een (mogelijk te) luide voeding.
P_Tingen schreef op maandag 25 maart 2013 @ 16:26:
Als je hem in de huiskamer wil hebben is stilte wel een punt lijkt me. Een SSD maakt praktisch geen geluid, produceert minder warmte en geeft een enorme boost aan je systeem. Ik zou er toch nog eens over nadenken.
De HD zal relatief nog het minste geluid maken denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:40
Ik heb die lc-02 behuizing ook, en de voeding is echt niet te harden zo luid.
Blaast mijn desktop zowat weg.

Gelukkig is dit een reguliere fan. en ik heb deze dus vervangen voor een fan met pwm aansluiting en op het mobo aangesloten.
Kan ik het fijn regelen met speedfan :)

Vereist dus wel dat je de voeding openschroeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilenceMurderer
  • Niet online
Hydrosine schreef op maandag 25 maart 2013 @ 17:14:
Ik heb die lc-02 behuizing ook, en de voeding is echt niet te harden zo luid.
Blaast mijn desktop zowat weg.

Gelukkig is dit een reguliere fan. en ik heb deze dus vervangen voor een fan met pwm aansluiting en op het mobo aangesloten.
Kan ik het fijn regelen met speedfan :)

Vereist dus wel dat je de voeding openschroeft!
Hey, dat is een slim idee, bedankt voor de tip! Welke fan (maat) raad je mij aan?
Nog tips voor het open schroeven/aansluiten?

Zou dit een goede vervanger zijn?
http://tweakers.net/price...nt-sp802512l-03-80mm.html
Of heb ik een extra dunne fan nodig zoals deze?
http://tweakers.net/price...er-slim-2000rpm-80mm.html

[ Voor 22% gewijzigd door SilenceMurderer op 25-03-2013 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:40
Er zit een 8cm fan in met een 2 polige aansluiting op de voeding.
Openschroeven stelt niet zo veel voor, zit vast met 4 schoefjes (waarvan 2 onder een strip foam).

Deze fan is vrij dik, ik had toevallig nog ene liggen welke erin paste.

Bij het terugzetten let dan op dat de plastic strip goed op zijn plaats zit, deze isoleert de electronica van de behuizing.

Wat ik je ook kan aanraden is om met een vijl een klein hoekje eruit te halen zodat de kabel van de ventilator die uit de voeding komt niet klem komt te zitten.

Ik denk dat beide fans geschikt zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-07 12:18

Sorbo

Uw hulp in huis!

Wat ga je doen met de pc? Wordt het een mediacenter of ga je m gebruiken als internetpc? Of ga je proberen te gamen, foto/videobewerken of andere zware taken te doen?

Als je het eerste van plan bent: Neem een betere kast, met een stillere voeding, en bezuinig iets op de processor, geheugen en HDD als je per se onder de 350 euro wil blijven. Slechte voedingen blijven een grote gok, daar moet je eigenlijk niet op bezuinigen. Met wat goedkopere interne onderdelen lever je iets aan kracht in, maar daar heb je toch praktisch niks van nodig in dat scenario.

Ik zou zelf bijvoorbeeld nooit overwegen een nieuwe voeding direct al open te schroeven (met garantieverlies natuurlijk) omdat ie te luidruchtig is, dan geef ik liever iets meer uit om gewoon een goede voeding te hebben.

Je kunt bijvoorbeeld naar een 1TB HDD gaan (-20 euro), goedkoper geheugen nemen (-10 euro) en voor een A4 kiezen (-50 euro). Daar kun je een betere voeding en kast voor halen, zonder dat je in dagelijks gebruik daar last van zult hebben.

Zo niet, dan ben ik bang dat je budget oprekken toch de betere optie is, als je per se deze onderdelen wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-02 17:59
Voor jouw gebruik heb je met een celeron/pentium/a4 meer dan genoeg.
Dit is echt meer dan zat voor een pc die jij nodig hebt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G2020 Boxed€ 50,45€ 50,45
1MSI B75MA-P45€ 50,50€ 50,50
1Sharkoon MS140€ 33,50€ 33,50
1Corsair XMS3 TW3X4G1333C9€ 24,95€ 24,95
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,50€ 16,50
1Antec VP350P€ 34,50€ 34,50
1Kingston SSDNow V Series V300 120GB€ 81,90€ 81,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 292,30

edit:
Even een onderbouwing waarom ik er toch een SSD in gepropt heb:
Om te officen heb je aan 120GB meer dan genoeg en de snelheidswinst is merkbaar groter. Opstarten etc zal veel sneller gaan. Tevens past het ook gewoon goed in je budget. Ik denk dat het zonde zal zijn om een 1 / 2 tb schijf te kopen waarvan je maar 75Gb op z'n hoogst gebruikt.

[ Voor 100% gewijzigd door digital_ownage op 26-03-2013 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-5600K Black Edition€ 91,60€ 91,60
1Western Digital Green WD20EZRX, 2TB€ 75,90€ 75,90
1Fractal Design Core 1000€ 28,31€ 28,31
1Scythe Katana 4€ 21,90€ 21,90
1be quiet! System Power S6 300W€ 29,10€ 29,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 349,76

Ik heb er voor gekozen een iets groter kast te nemen met een voeding van wat beter kwaliteit. Daarnaast heb ik er een erg stille koeler in gezet, omdat de PC in de woonkamer komt te staan. Verder ben ik het wel eens met de rest van je keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
Waarom zou je een A8 nemen? Dat is echt onzin. Voor filmpjes kijken, officen en browsen zal een celeron/pentium/a4 al je taken met 2 vingers in de neus afronden. Als jullie de TS graag een build willen geven die 150 euro duurder is dan nodig, houd ik je je niet tegen, maar ik doe daar niet aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilenceMurderer
  • Niet online
Hydrosine schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:00:
Er zit een 8cm fan in met een 2 polige aansluiting op de voeding.
Openschroeven stelt niet zo veel voor, zit vast met 4 schoefjes (waarvan 2 onder een strip foam).

Deze fan is vrij dik, ik had toevallig nog ene liggen welke erin paste.

Bij het terugzetten let dan op dat de plastic strip goed op zijn plaats zit, deze isoleert de electronica van de behuizing.

Wat ik je ook kan aanraden is om met een vijl een klein hoekje eruit te halen zodat de kabel van de ventilator die uit de voeding komt niet klem komt te zitten.

Ik denk dat beide fans geschikt zijn :)
Bedankt! :)
Sorbo schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:32:
Wat ga je doen met de pc? Wordt het een mediacenter of ga je m gebruiken als internetpc? Of ga je proberen te gamen, foto/videobewerken of andere zware taken te doen?

Als je het eerste van plan bent: Neem een betere kast, met een stillere voeding, en bezuinig iets op de processor, geheugen en HDD als je per se onder de 350 euro wil blijven. Slechte voedingen blijven een grote gok, daar moet je eigenlijk niet op bezuinigen. Met wat goedkopere interne onderdelen lever je iets aan kracht in, maar daar heb je toch praktisch niks van nodig in dat scenario.

Ik zou zelf bijvoorbeeld nooit overwegen een nieuwe voeding direct al open te schroeven (met garantieverlies natuurlijk) omdat ie te luidruchtig is, dan geef ik liever iets meer uit om gewoon een goede voeding te hebben.

Je kunt bijvoorbeeld naar een 1TB HDD gaan (-20 euro), goedkoper geheugen nemen (-10 euro) en voor een A4 kiezen (-50 euro). Daar kun je een betere voeding en kast voor halen, zonder dat je in dagelijks gebruik daar last van zult hebben.

Zo niet, dan ben ik bang dat je budget oprekken toch de betere optie is, als je per se deze onderdelen wil hebben.
In eerste instantie een internet pc en misschien gaat er een beetje op gegamed worden en/of worden gebruikt als mediacenter. Ik wil er wel graag een 'vrij krachtige' apu in aangezien er geen gpu in de kleine past, dus voor als er in de toekomst op gegamed word is hij er klaar voor. Slechte voedingen blijven een gok, maar met dit budget (andere voeding en/of kast betekend 50-70 euro meer) en het minimale gebruik van de voeding is het gunstiger om hem in dit geval toch te nemen.

Bedankt voor je feedback. :)
digital_ownage schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:48:
Voor jouw gebruik heb je met een celeron/pentium/a4 meer dan genoeg.
Dit is echt meer dan zat voor een pc die jij nodig hebt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G2020 Boxed€ 50,45€ 50,45
1MSI B75MA-P45€ 50,50€ 50,50
1Corsair XMS3 TW3X4G1333C9€ 24,95€ 24,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 292,30

edit:
Even een onderbouwing waarom ik er toch een SSD in gepropt heb:
Om te officen heb je aan 120GB meer dan genoeg en de snelheidswinst is merkbaar groter. Opstarten etc zal veel sneller gaan. Tevens past het ook gewoon goed in je budget. Ik denk dat het zonde zal zijn om een 1 / 2 tb schijf te kopen waarvan je maar 75Gb op z'n hoogst gebruikt.
De SSD is weliswaar een stuk sneller (4/5x?) dan de HD, maar ook 17 keer zo klein. Het enige significante voordeel wat de SSD mij zal bieden is het opstarten in 10/15 (?) sec. in plaats van 50. Maar als ik me computer op sleep zet duurt het slechts een paar sec. ;)
Windows: "If it's just a few hours or even overnight, it's usually more efficient to put your computer to sleep"
http://windows.microsoft....requently-asked-questions

Vroeg of laat kan die 2TB handig van pas komen.

Bedankt voor de feedback!
JelkeBart schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 12:13:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-5600K Black Edition€ 91,60€ 91,60
1Western Digital Green WD20EZRX, 2TB€ 75,90€ 75,90
1Fractal Design Core 1000€ 28,31€ 28,31
1Scythe Katana 4€ 21,90€ 21,90
1be quiet! System Power S6 300W€ 29,10€ 29,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 349,76

Ik heb er voor gekozen een iets groter kast te nemen met een voeding van wat beter kwaliteit. Daarnaast heb ik er een erg stille koeler in gezet, omdat de PC in de woonkamer komt te staan. Verder ben ik het wel eens met de rest van je keuzes.
Bedankt voor je input maar die kast is toch echt 2x zo groot als die van mij en ik wil hem zo klein mogelijk. ;)

digital_ownage schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 12:21:

Waarom zou je een A8 nemen? Dat is echt onzin. Voor filmpjes kijken, officen en browsen zal een celeron/pentium/a4 al je taken met 2 vingers in de neus afronden. Als jullie de TS graag een build willen geven die 150 euro duurder is dan nodig, houd ik je je niet tegen, maar ik doe daar niet aan mee.
Klopt, de processor is een overkill. Maar de APU vind ik erg belangrijk en de processor word in de toekomst mogelijk wel goed benut, die paar extra tientjes vind ik het in dit geval wel waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
'dus voor als er in de toekomst op gegamed word is hij er klaar voor'
Als je daar in de toekomst op wilt gamen wens ik je alvast veel succes.
Je kan veel beter nu een PC kopen waarmee voor wat je er nu mee wilt doen en als je wilt gaan gamen zorgen dat je er achteloos een GPU bij kan prikken.

Tevens zal bijna alles met een SSD sneller gaan. 2TB maak jij nooit vol. Tegen de tijd dat je met jouw gebruik aan de 500GB komt, zal je PC wel zo bejaard zijn dat je toch wel een nieuwe neemt. 7200 RPM schijven zijn dan waarschijnlijk verouderd, dus is het gewoon zonde.
Waarom zou je dan niet voor snelheid gaan, als je de opslag toch niet gebruikt?

Edit:
Als je dan toch zo graag een APU PC wilt, neem dan dit:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-5800K Black Edition€ 106,31€ 106,31
1Gigabyte GA-F2A75M-HD2€ 51,80€ 51,80
1Kingston HyperX KHX1866C11S3P1K2/4G€ 20,-€ 20,-
1LG GH24NS90 Zwart€ 17,-€ 17,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 345,01

Als je dan toch zo zeker van jezelf bent dat je per se een HDD wilt, kan dat ook.

[ Voor 67% gewijzigd door digital_ownage op 26-03-2013 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilenceMurderer
  • Niet online
digital_ownage schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 18:53:
'dus voor als er in de toekomst op gegamed word is hij er klaar voor'
Als je daar in de toekomst op wilt gamen wens ik je alvast veel succes.
Je kan veel beter nu een PC kopen waarmee voor wat je er nu mee wilt doen en als je wilt gaan gamen zorgen dat je er achteloos een GPU bij kan prikken.

Tevens zal bijna alles met een SSD sneller gaan. 2TB maak jij nooit vol. Tegen de tijd dat je met jouw gebruik aan de 500GB komt, zal je PC wel zo bejaard zijn dat je toch wel een nieuwe neemt. 7200 RPM schijven zijn dan waarschijnlijk verouderd, dus is het gewoon zonde.
Waarom zou je dan niet voor snelheid gaan, als je de opslag toch niet gebruikt?

Edit:
Als je dan toch zo graag een APU PC wilt, neem dan dit:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-5800K Black Edition€ 106,31€ 106,31
1Gigabyte GA-F2A75M-HD2€ 51,80€ 51,80
1Kingston HyperX KHX1866C11S3P1K2/4G€ 20,-€ 20,-
1LG GH24NS90 Zwart€ 17,-€ 17,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 345,01

Als je dan toch zo zeker van jezelf bent dat je per se een HDD wilt, kan dat ook.
Games hoeven grafisch niet al te indrukwekkend zijn, maar wel redelijk gespeeld kunnen worden. 2TB is gauw vol met blu-ray content (40GB per film), ook over 5-10 jaar is de HDD hier nog perfect voor. Een SSD is natuurlijk lekker snel maar dat gaat nergens voor gebruikt worden, daarbij komt dat de SSD ook weer niet zoveel sneller is t.o.v deze HD (met 2 platters!). De APU wilde ik slechts omdat deze noodzakelijk is in deze klein kast (95 mm breed), en de kast moet zo klein omdat hij in de huiskamer komt te staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
Geloof je werkelijk zelf dat je die HDD over 5-10 jaar nog gebruikt?
Maar doe wat je zelf goed lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilenceMurderer
  • Niet online
digital_ownage schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 20:46:
Geloof je werkelijk zelf dat je die HDD over 5-10 jaar nog gebruikt?
Maar doe wat je zelf goed lijkt.
Voor het afspelen van Blu-Ray (5MB/s) is die nog meer dan snel genoeg! En van de andere kant, wat heb je over 10 jaar aan zo'n mini SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
SilenceMurderer schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 20:54:
[...]

Voor het afspelen van Blu-Ray (5MB/s) is die nog meer dan snel genoeg! En van de andere kant, wat heb je over 10 jaar aan zo'n mini SSD?
over 10 jaar zijn die aansluitingen zo verouderd dat je ze toch niet meer worden gebruikt...
En over 10 jaar zit wss alles in da wolkjes met de cloud

[ Voor 9% gewijzigd door digital_ownage op 27-03-2013 14:49 ]

Pagina: 1