Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Wat raden jullie aan? Ik kom er niet uit...

Pagina: 1
Acties:

• Vic83
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-11 15:21
Hallo,

Momenteel ben ik hard op zoek naar een mooie LED-TV.
O.a. via Tweakers Forum ben ik tot 3 kandidaten gekomen: UE46ES7000 en de UE46ES8000 van Samsung. En de 46PFL7007H van Philips.

Belangrijk vind ik dat ik (zonder bijbetaling via bijv Evo-pakket) lang updates blijf ontvangen, super beeldkwaliteit heb, en weinig last van spiegeling heb. (TV komt nl ongeveer t.o. zijraam te staan/hangen.)
Daarnaast zou het prettig zijn als de TV veel bestandsformaten kan afspelen qua video. (o.a. VOB, MKV e/o M2TS)

Ik plaats dit topic even, omdat ik er zelf niet meer uit kom..

Alvast bedank voor jullie reacties en hulp!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Als je een goede software-ondersteuning wil hebben, dan is Samsung al af te raden. Op dat gebied doet Samsung het ontzettend slecht. Het loopt veel vast, forceert updates (je kunt niets met Smart TV totdat je een update hebt uitgevoerd), je moet altijd verbonden zijn met de servers van Samsung om gebruik te maken van Apps en als je dat niet bent, kun je geen enkele app gebruiken (Servers van Samsung zijn wel eens down) en het kan zomaar content van je televisie afhalen als het dat wil. Apps kunnen dus ineens voorgoed weg zijn.

Daarnaast is het plaatsen van een televisie tegenover een raam altijd af te raden. Want elke televisie, of dit nou glare of mat is, heeft hier last van. Dan kun je veel beter zorgen dat je gaat verduisteren want uiteindelijk zul je dat toch wel doen wanneer er veel licht door het raam komt. Hierdoor heb je een ruimere keuze.

Een ingebouwde mediaspeler is leuk, maar absoluut geen vervanger van een goede mediaspeler. De ingebouwde mediaspelers hebben teveel beperkingen om het een volwaardige mediaspeler te noemen. Denk aan codecs die niet afgespeeld zullen worden ondanks dat de container wel wordt ondersteund (MKV) of ondertitels die niet worden afgespeeld. Geen mappenstructuur, geen ondersteuning van hoofdstukken, geen fast forward etc. etc.

Als je wil gaan voor een super beeldkwaliteit, heb je aan plasma sowieso meer. De beeldkwaliteit van plasma is superieur aan dat van LCD.

Verwijderd

Waarom niet inderdaad ook naar een plasma kijken en anders een Sony Bravia 46HX850?

• Vic83
Dank voor jullie reacties!! Die Sony ziet er zeker goed uit.
Reden dat ik geen plasma wil, is dat de plaats van de TV in mijn woonkamer toch behoorlijk licht is. Laat plasma nu net zo'n glasplaat hebben.... (met alle spiegelingen van dien)

Philips lijkt mij zeker ook wel wat, alleen lees ik op het forum ook veel anti-Philips reacties. Is dit omdat Philips echt zo slecht is?....

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Philips is niet slecht. Ze hebben wel minpunten, maar daar staan ook weer wat pluspunten tegenover. Zoals bij ieder merk dus. Het meest genoemde minpunt is de traagheid van SmartTV en HD Natural Motion die veel problemen blijkt te geven (weet niet of dit inmiddels is opgelost dmv software update, maar er is meer over te vinden op het Philips forum)

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

• Vic83
@Santho Dank! Maar voor het verkrijgen van vloeiende HD-beelden heb je toch wel die Natural Motion nodig, lijkt me... Vreemd genoeg krijgen ze voor dit onderdeel van Consumentenbond toch een 9.1... Zal wel opgelost zijn dan!

Ik ga toch weer eens in de winkel kijken, doet ook veel! Maar elke tip is erg welkom :-)

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Op het forum staat dat de HDNM wel grote verbeteringen heeft doorgemaakt, maar nog niet helemaal perfect is.
Als je in de winkel gaat kijken moet je niet vergeten dat de beelden daar allemaal op de 'Winkel' stand staan, maw: felle en vaak heldere beelden wat misleidend is omdat dit thuis niet zo mooi/hetzelfde zal zijn uiteraard

Verder zou ik je aanraden van te voren goed in te lezen op de modellen waar je over nadenkt, zodat je niet iets aangesmeerd krijgt waar je spijt van krijgt

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

• Vic83
@Santho helemaal goed! Die Winkelstand vind ik inderdaad nogal verneukeratief. Kleuren zijn inderdaad erg fel, en - mijn mening- daardoor juist niet zo mooi. Bovendien wordt daar HD-beeld gedeeld door tig TV's die tegelijk gebruik maken van hetzelfde signaal. Volgens mij ook niet optimaal...
Wat ik belangrijker vind om te zien, welke TV er hoe omgaat met reflecties... Jammer genoeg wordt daar op deze fora niet heel veel aandacht aan geschonken.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Vic83 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 12:23:
Dank voor jullie reacties!! Die Sony ziet er zeker goed uit.
Reden dat ik geen plasma wil, is dat de plaats van de TV in mijn woonkamer toch behoorlijk licht is. Laat plasma nu net zo'n glasplaat hebben.... (met alle spiegelingen van dien)
Zoals ik al zei, niet een televisie is opgewassen tegen spiegeling. Je zult er dus altijd, ongeacht welke televisie je neemt, last van hebben. Ook met de Sony HX850 serie welk een halfmat scherm heeft. Wat je wel als voordeel hebt met de HX850, is dat de televisie iets naar achter is gekanteld. Daardoor krijg je niet direct spiegeling van achter je. Wel kun je weer last hebben van verlichting.
Philips lijkt mij zeker ook wel wat, alleen lees ik op het forum ook veel anti-Philips reacties. Is dit omdat Philips echt zo slecht is?....
Philips is ook geen Philips meer. Het is tegenwoordig een Joint Venture met TP Vision. Daar de kwaliteit van de televisies inderdaad flink achteruit is gegaan het afgelopen jaar.
Vic83 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 12:45:
@Santho Dank! Maar voor het verkrijgen van vloeiende HD-beelden heb je toch wel die Natural Motion nodig, lijkt me... Vreemd genoeg krijgen ze voor dit onderdeel van Consumentenbond toch een 9.1... Zal wel opgelost zijn dan!

Ik ga toch weer eens in de winkel kijken, doet ook veel! Maar elke tip is erg welkom :-)
De consumentenbond doet ook absoluut geen goede testen. LCD televisies komen namelijk per definitie beter uit de test dan plasma door het lagere energieverbruik. Is het je trouwens ook niet opgevallen dat het vrijwel alleen Samsung toestellen zijn die als beste getest zijn? Dit terwijl bepaalde Samsung modellen in andere serieuze testen ontzettend slecht uit de test komen. Niet bepaalt betrouwbaar.

EDIT! De HX850 heeft geen halfmat scherm maar een glossy scherm. Ik vergis mij met de HX750.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou ook zeggen overweeg ook de plasmas. Om deze te schrappen omdat er te veel spiegeling zou zijn is in mijn ogen een onzinnige reden. Elke tv heeft hier in bepaalde mate last van. Als ik kijk naar mezelf kan ik op mijn huidige plasma veel beter kijken dan naar de lcd die ik daarvoor had bij daglicht. En mijn tv staat echt erg dicht bij de ramen. Verder is het eventueel hogere energieverbruik ook weinig steekhoudend. Ja, het is enkele euro's duurder per maand maar daar krijg je dan wel een veel beter beeld voor terug.

Philips is een gepasseerd station. Het is - imho - behoorlijk weggezakt sinds het eigenlijk TP Vision is. Als je perse een lcd wil hebben zou ik het zoeken bij de betere Sony's.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Aankoopadvies mag in het daarvoor bestemde subforum. Ik move je even! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1