Toon posts:

[Windows 7] System Idle Proces

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eens met het proggie ProcesExplorer m'n lopende processen gaan bekijken. Gaaf zo een overzicht, alleen maak ik me een beetje zorgen over het cpu-gebruik van het system Idle Proces. Deze geeft nl. 95% in gebruik aan. Tamelijk hoog lijkt me.. Is hier wat aan te doen?

grt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Wat kom je te weten als je "System Idle Proces" intypt bij google? De eerste paar hits die ik zie geven best een mooie uitleg

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4RH34D
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10 15:00
Specificaties van het systeem ? ook handig om te weten of het hier om een laptop gaat of desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06-2024
Wikipedia: Idle time
De PC is dus in rust voor 95% van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:05:
Wat kom je te weten als je "System Idle Proces" intypt bij google? De eerste paar hits die ik zie geven best een mooie uitleg
Ik wil dus niet heel het net zien als een encyclopedie, maar het forum-leven wat sympathiseren. Vandaar deze vraag maar..
W4RH34D schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:29:
Specificaties van het systeem ? ook handig om te weten of het hier om een laptop gaat of desktop.
Een desktop. windows 7 X64.
Dank U zeer, het is dus niet de cpu runtime constant, maar dat die in rust is..

grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:30:
Ik wil dus niet heel het net zien als een encyclopedie, maar het forum-leven wat sympathiseren. Vandaar deze vraag maar..
;)
Maar een beetje eigen inbreng wordt hier wel op prijs gesteld. Overigens is dit een van de momenten dat de vertaling naar het Nederlands wat duidelijker is dan de originele Engelse taal. In het Nederlands heet dit namelijk "Niet-actieve systeemprocessen"

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jester-NL schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:35:
[...]
;)
Maar een beetje eigen inbreng wordt hier wel op prijs gesteld. Overigens is dit een van de momenten dat de vertaling naar het Nederlands wat duidelijker is dan de originele Engelse taal. In het Nederlands heet dit namelijk "Niet-actieve systeemprocessen"
Ja dat snap ik, lukraak maar op het forum je vraag neer plempen is gemakkelijk en maakt je eigen inzichten richting eventuele mogelijkheden mbt je vraag weg..

iig. is het in het nederlands wat duidelijker, ik was helemaal in de veronderstelling dat het "Actieve Systeem Processen waren en dat de 95% volle belasting was..

grt
Pagina: 1