Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een navigatiesysteem kopen voor in mijn auto. Nu hebben ze bij het V&D Prijzencircus een TomTom Start 25 te koop staan voor € 129,- euro.

Is dit een goed navigatiesysteem? Ik ben op zoek naar eentje met Europese kaarten.

Bij de Wehkamp hebben ze een TomTom Via 25 in de aanbieding, ook voor € 129,- euro.

Tevens hebben zij ook een TomTom XXl Classics voor € 119,- euro.

Ik weet niet goed welk model ik nu moet aanschaffen. Handsfree bellen hoeft van mij niet, kaartupdates zijn wel belangrijk.

Kan iemand mij hier verder advies in geven?

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:26

Perkouw

Moderator General Chat
Wat heb je zelf al voor verschillen tussen de modellen ontdekt en waarom twijfel je dus tussen deze drie ?

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 20:32

Frostbite

🤦🏻‍♂️

De oudere tomtom die nog een FAT bestandsysteem hebben zijn makkelijker te beheren in Windows vind ik. De nieuwere draaien op Linux en kunnen alleen via het MyTomTom beheerd worden.

Op marktplaats zijn de oude nog volop te vinden, dus waarom kijk je daar niet.

Ik weet niet of je een smartphone hebt (Android / iOS) anders zou ik je sterk aanraden om de TomTom app te kopen. Telefoon heb je altijd bij en dit scheelt weer een los systeem wat je mee moet nemen.

Ik vind de app op iOS en Android best goed werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Frostbite op 25-03-2013 12:40 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel tussen die drie omdat de prijs bij elkaar ligt. Ik wil er eigenlijk niet meer dan € 140,- voor uitgeven.

Ik vindt dat een 'losse' GPS altijd betere ontvangst heeft dan bijvoorbeeld een iPhone. Bovendien was die TomTom App ook iets van 80 euro volgens mij dus dan geef ik liever een paar tientjes meer uit voor een echt GPS.

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-11 10:32
Ik ben nu ook bezig met het zoeken naar een TomTom. De tip hierboven over de TomTom app heb ik ook gekregen, maar ik vind het minder handig dan een losse TomTom, omdat een telefoon persoon specifiek is (lees: ik kan niet navigeren als de app op de telefoon van mijn vrouw staat die dan net weg is op de fiets).

Tip: http://aanbieding.marktpl...ition-europe-refurbished/

Dat is een "oudere" generatie TomTom maar wel met groot 4,3" display. Let op, het gaat om een refurbished model, maar wel met garantie!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Op iOS heb ik echt binnen luttele seconden een GPS signaal in TomTom. Mijn Live 940 en (inmiddels verkochte ) One deden daar toch echt langer over.

En de prijs in de appstore is natuurlijk virtueel d.w.z. zo heb ik in de aanbieding 40 euro betaald voor 50 euro iTunes-tegoed. Vervolgens heb ik voor 50 euro TomTom West Europa gekocht.

Netto heb ik dus tomtom voor 40 euro.

Als je echt een losse tomtom zou aanschaffen zou ik of inderdaad op Marktplaats kijken voor een goede tweedehands ('oudere generatie') en daar een update voor kopen.

[ Voor 17% gewijzigd door Frostbite op 25-03-2013 12:50 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:15

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Mijn LG 2x met android heeft in het buitenland zonder datatoegang altijd heel veel tijd nodig om een bruikbaar gps signaal te vinden. Een tomtom heeft daar volgens mij minder last van.
De navigatiemarkt is redelijk verzadigd, volgens mij kan je met een tweedehandsje (wel betalen voor de updates) ook goed navigeren. Updates zijn wel belangrijk, reed laatst ergens op de snelweg en toen bleek dat ze de afslag 2 km eerder hadden gemaakt..

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Let ook op dat je de flitsers voor Frankrijk aanpast anders ben je daar de sjaak....

Ik heb trouwens 65 euro betaald (via MP) voor een TomTom Live 940 (4Gb World edition)
Als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor de 7xx of 9xx gaan. En dan vanaf 720/ 920 anders kom je in de dikkere modellen terecht....

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Verwijderd

Topicstarter
Ik neig toch naar die TomTom Start 25 van de V&D. Lijkt mij een mooi modelletje en niet al te duur.
Nu lees ik ook veel positieve verhalen over de Garmin Nüvi 50.

Heeft iemand ervaring met een van deze twee?

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-11 10:23
Als je voor europa wilt gaan is het handig om een modelletje te kiezen dat beschikt over een sd kaart. Dit is wat makkelijker updaten omdat nieuwe functies toch meer ruimte innemen, en stanadard de opslagruimte wat beperkt is.

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 14:20
Ben ook op zoek naar een niet al te dure TomTom voor mijn vader.

Die refurbished lijkt me zeker qua prijs wel interessant. Vraag me alleen af of deze modellen gebruikerssporen hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht te menen dat die Tom Tom Start 25 wel een MicroSD slot heeft.

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

De oudere tomtom systemen (2dehands via MP) zijn ook nog vaak te tweaken dmv het toevoegen van de hoogte en het bijhouden van log bestanden zodat je je route in Google maps kunt tonen.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Pagina: 1