Goedkope MacBook Air

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 508019

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een macair. Het is echter voor mij het idee om dit meer als een extra laptop te hebben dus om er 1000 euro aan uit te geven is me een beetje te. Nu ben ik dus op zoek gegaan naar een 2e hands en heb al bij leapp en tweedehandsmac gegeken maar vind het daar nog best prijzig. Nu is de vraag kent iemand buiten marktplaats nog een goede site om hier naar te zoeken?

Het andere punt waar ik aan gedacht heb is om een goedkope kleine laptop te kopen die tot hackintosh gemaakt kan worden. Heeft iemand hier eventueel een goed idee voor?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-07 12:47
Heb je op de vraag&aanbod al gekeken?

http://tweakers.net/serie/1067/macbook-air/aanbod/

[ Voor 17% gewijzigd door steffex op 25-03-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
haha wat een grap ik wist niet dat dat hier ook was. Dat is beter dan marktplaats althans lijkt me bij marktplaats heb ik er nooit zo'n vertrouwen in.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Macbooks zijn altijd prijzig. Er bestaat niet zoiets als een goedkope Macbook Air, tenzij hij gestolen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Haha dat is ook weer een rede markplaats niet te nemen want daar slingert volgens mijn nog wel eens iets illigaals rond. Maar ik heb nog verder zitten kijken en vanaf welk jaar kan ik het beste kijken 2010 of is dat al weer aan de oude kant? Heb nu een Laptop met i3 processor dat werk prima maat gaat dualcore ook werken?
Alexxxxxxxxxx schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:39:
Macbooks zijn altijd prijzig. Er bestaat niet zoiets als een goedkope Macbook Air, tenzij hij gestolen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:56

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Afhankelijk van waarvoor je de MacBook Air gaat gebruiken. Waar ik eerder naar zou kijken, is de hoeveelheid RAM. Mocht je een MacBook Air met 8GB RAM vinden, dan zou ik die aanschaffen met oog op de toekomst. Het werkgeheugen van de MacBook Air is niet uit te breiden.

Het kost wat meer maar je hebt dan ook langer plezier van je MacBook Air :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de tip! Heb alleen wel gezien dat dat inderdaad meer kost maar wie weet de overweging waard!
DaMarcus schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:50:
Afhankelijk van waarvoor je de MacBook Air gaat gebruiken. Waar ik eerder naar zou kijken, is de hoeveelheid RAM. Mocht je een MacBook Air met 8GB RAM vinden, dan zou ik die aanschaffen met oog op de toekomst. Het werkgeheugen van de MacBook Air is niet uit te breiden.

Het kost wat meer maar je hebt dan ook langer plezier van je MacBook Air :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
Anoniem: 508019 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:36:
haha wat een grap ik wist niet dat dat hier ook was. Dat is beter dan marktplaats althans lijkt me bij marktplaats heb ik er nooit zo'n vertrouwen in.. ;)
[...]
Tegenwoordig valt het op Tweakers ook steeds minder te vertrouwen.

Maar ik snap wat je bedoelt, gemiddelde 'boef' kent/komt niet op Tweakers. En de mensen hebben meestal een serieuzer praatje in hun advertentie dan Marktplaats. Tevens kan je nog allemaal gegevens van de gebruiker opzoeken zoals hoe lang actief en waar allemaal een reactie op gegeven enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-07 11:05
Servertje schreef op maandag 25 maart 2013 @ 19:46:
[...]

Maar ik snap wat je bedoelt, gemiddelde 'boef' kent/komt niet op Tweakers. En de mensen hebben meestal een serieuzer praatje in hun advertentie dan Marktplaats. Tevens kan je nog allemaal gegevens van de gebruiker opzoeken zoals hoe lang actief en waar allemaal een reactie op gegeven enzovoort.
john21 Geregistreerd op 25 maart 2013, laatste wijziging 25 maart 2013

[ Voor 4% gewijzigd door da_PSI op 25-03-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Servertje schreef op maandag 25 maart 2013 @ 19:46:
[...]
Tot nog toe ben ik een zeer tevreden gebruiker van de V&A.
Mijn tip handel met mensen met goede V&A feedback en de karma geeft ook een aardige indruk met wat voor persoon je te maken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:16

ManiacsHouse

Scheisse!

da_PSI schreef op maandag 25 maart 2013 @ 19:50:
[...]

john21 Geregistreerd op 25 maart 2013, laatste wijziging 25 maart 2013
Vind dattie best al actief is op zijn eerste registratiedag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
haha klopt! Ik heb ooit nog een account gehad toen het wanadoo tijdperk er nog was alleen toen is dat orange en ziggo geworden en kan ik dus niet meer bij het account. En ik ben inderdaad vaak actief als ik iets zoek en daarna wat minder zullen we maar zeggen! Maar probeer mijn leven te beteren! ;)

Maar back on topic want het aanbod is er maar niet reuze hier.. iemand nog andere sites of advies?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 508019 op 26-03-2013 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:26
Mijn ervaring is dat je een goedkope Mac het beste kunt scoren tijdens een uitverkoop. Hierbij kun je denken aan een sale bij de resellers wanneer er een nieuw model uitgekomen is, of de BTW actie van de Duitse schreeuwerd.

Verder is mijn ervaring met een Macbook Air dat deze qua power verder gaat dan 'voor erbij'. De Air kan je namelijk gerust snel noemen, terwijl een pro een mobiele Desktop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 10:45
Je zou ook eens kunnen kijken op www.tweedehandsmac.nl

Anders is het inderdaad een goede optie om te wachten op (BTW)aanbiedingen. Marktplaats kan natuurlijk altijd, maar wees je alleen bedacht wie de advertentie aanbiedt en hoe de verkopende partij overkomt. Mocht het echt geen zuivere koffie zijn, dan merk je dat m.i. wel snel genoeg.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-07 22:08

tomic

Smexylittlebabe!

Weet niet hoeveel tijd TS heeft maar als dat nog +/- half jaar is zou ik wachtten op de volgende air, met Haswell chip. Je grafische prestaties gaan daarmee enorm omhoog. (naast 7 - 15% snelheidswinst)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 508019 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:28:
Het andere punt waar ik aan gedacht heb is om een goedkope kleine laptop te kopen die tot hackintosh gemaakt kan worden. Heeft iemand hier eventueel een goed idee voor?
Asus EEE netbookje met 945-chipset (bv de 1008HA) kopen voor ~100-125 euro, SSD erin zetten + evt een 2 GB RAM module en Broadcom miniPCI wifi kaartje, en Snow Leopard erop (veel minder RAM hongerig dan L/ML), en je bent voor rond de 200 euro klaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Dreamvoid op 26-03-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Dreamvoid schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:39:
[...]

Asus EEE netbookje met 945-chipset (bv de 1008HA) kopen voor ~100-125 euro, SSD erin zetten + evt een 2 GB RAM module en Broadcom miniPCI wifi kaartje, en Snow Leopard erop (veel minder RAM hongerig dan L/ML), en je bent voor rond de 200 euro klaar.
Dan geef ik liever 400 500 euro uit voor een 2e handse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:30
Duidelijk een gevalletje van:

Afbeeldingslocatie: http://genophoria.files.wordpress.com/2012/11/shut-up-and-take-my-money.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit klinkt interessant idd interessant. Had het weekend er al naar gezocht mijn vriendin heeft nog een eee 10005px liggen. Deze gebruikt ze niet echt omdat hij te langzaam is en ze een andere laptop als hoofdlaptop heeft. Zou dit een eventueel projectje kunnen worden? kon al veel types vinden die mac osx draaien maar deze heb ik niet kunnen vinden.
Dreamvoid schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:39:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Staat dit al vast of is het weer een apple gerucht en komt er een nieuwe uit zonder veel extra's of nog erger zoals bij de apple tv die niet te jailbreaken is en dat iedereen een oude wil waardoor de prijs stijgt :S
tomic schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:26:
Weet niet hoeveel tijd TS heeft maar als dat nog +/- half jaar is zou ik wachtten op de volgende air, met Haswell chip. Je grafische prestaties gaan daarmee enorm omhoog. (naast 7 - 15% snelheidswinst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:18
Er komt altijd wel een nieuwe uit. De Macs hoef je niet te kraken. In tegenstelling tot de iOS apparaten zijn de Macs juist zeer open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Pendora schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:51:
Er komt altijd wel een nieuwe uit. De Macs hoef je niet te kraken. In tegenstelling tot de iOS apparaten zijn de Macs juist zeer open.
Zeer open is wat overdreven, het blijven machines met een gesloten OS en gesloten firmware. Je kunt wel applicaties installeren buiten de app-store om, maar open zoals bijvoorbeeld Linux is het zeker niet. Daarnaast zie je wel degelijk een beweging naar een meer gesloten ecosysteem, oa. de introductie van de Mac App Store en de standaard instelling van Gatekeeper die niet-ondertekende software tegen houdt.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Zer0 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:56:
[...]

Zeer open is wat overdreven, het blijven machines met een gesloten OS en gesloten firmware. Je kunt wel applicaties installeren buiten de app-store om, maar open zoals bijvoorbeeld Linux is het zeker niet. Daarnaast zie je wel degelijk een beweging naar een meer gesloten ecosysteem, oa. de introductie van de Mac App Store en de standaard instelling van Gatekeeper die niet-ondertekende software tegen houdt.
True, maar dat is allemaal nog prima te "omzeilen" as in: zet een vinkje aan of uit.
Verder zijn UI tweaks en dergelijke allemaal mogelijk, dus het is zeker wel vrij open te noemen. Het hangt er maar van af hoe je het bekijkt. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Darkstar op 02-04-2013 12:37 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Laatst online: 16-07 21:06
Dat het gesloten is komt de gemiddelde gebruiker eigenlijk alleen maar ten goede. Wij als tweakers willen meer open systemen en zoals Darkstar zegt is dat zeker wel te bewerkstelligen. Het topic begint wel een beetje weg te gaan van het onderwerp.

Tegen John21 wil ik zeggen:
Uitstellen kun je altijd en met alles maar wanneer je naar tweedehands kijkt denk ik dat je dat sowieso al in mindere mate moet doen; je weet immers wat de volgende generatie "tweedehands" gaat bieden. Mijn Air 13" van 2011 heb ik met de introductie van de 2012 voor 950,- verkocht en ik denk dat je ongeveer in die prijs moet denken. Voor een 11" zou ik niet gaan wanneer het je hoofdsysteem wordt.

Het effect van een echte Mac werkt in mijn opinie beter dan een hackintosh, zeker als eerste OSX systeem.

Waar ik destijds mee ben begonnen was een 3 jaar oude MacBook waarvan ik m alleen aan de adapter kon gebruiken voor 450,- toen. Dit was voor mij echt alleen om te proberen, dat is me toen zo goed bevallen dat ik erna een nieuwe heb gekocht.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:45
Als je tot de goede moment wacht , kan je hem aan fikse kortingen kopen.
Mijn macbook air koste me zoiets van een 1050 euro , nieuw .
Met de btw weg ermee ;)

Dat is dus heel dicht bij je maximum prijs.
Gewoon wachten op een actie van saturn/MM en dan je slag slaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Laatst online: 22:26
bokkow schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:34:
Het effect van een echte Mac werkt in mijn opinie beter dan een hackintosh, zeker als eerste OSX systeem.
Helemaal mee eens. Apple is in de eerste plaats nu eenmaal een hardware fabrikant. Het idee achter een Mac is dat je deze uit de doos haalt, aanzet, en vervolgens kan je bezig. Verder is het de hardware wat mij aan Apple heeft gebonden. Een Macbook White of Pro is echt van een compleet andere klasse dan je doorsnee notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Voor een goedkope macbook air ook deze pagina http://store.apple.com/nl...pecialdeals/clearance/mac in de gaten houden. Hier komen soms gereviseerde en gerepareerde modellen met 1 jaar Apple garantie. Helaas staan er op dit moment alleen wat ipods en airports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Of even naar Amerika vliegen en daar halen en weer terug. Heb je ook weer snel Amerika gezien. En als de pond voordelig staat dan zou je ook uit Engeland kunnen halen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
itsalex schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:29:
Of even naar Amerika vliegen en daar halen en weer terug. Heb je ook weer snel Amerika gezien. En als de pond voordelig staat dan zou je ook uit Engeland kunnen halen.
Haha mooie oplossing dat zal de kosten zeker drukken ;) maar ik denk niet dat het daar veel goedkoper is. Wat betreft de acties heb ik inderdaad al wat voorbij zien komen maar tot nu toe is het nooit meer dan €50 goedkoper... vind ik niet echt veel korting. De apple site zelf is een goede tip en ga ik in de gaten houden.. Laat jullie weten als ik iets heb maar mochten jullie nog iets zien let me know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-07 23:54
Macbook Pro een optie? Bij de Mediamarkt in de aanbieding! :)
Trunksmd schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:21:
Voor een goedkope macbook air ook deze pagina http://store.apple.com/nl...pecialdeals/clearance/mac in de gaten houden. Hier komen soms gereviseerde en gerepareerde modellen met 1 jaar Apple garantie. Helaas staan er op dit moment alleen wat ipods en airports
Ik betwijfel dat. Zolang ik daar gekeken heb, heb ik daar nog nooit een gereviseerde Mac zien staan.

[ Voor 80% gewijzigd door aschja op 26-04-2013 12:07 ]

Pagina: 1