[Headphones] Nieuwe earpads voor een Grado koptelefoon.

Pagina: 1
Acties:

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hallo Tweakers,

Aangezien het Grado topic dood is dacht ik dat het wel even handig was om een speciaal topic te openen. Het zit zo, weet iemand waar (en wat voor) earpads je kan kopen voor een Grado koptelefoon (SR80i)? Heb de mijne nu om en nabij een week, en dacht in eerste instantie dat de bass links kapot was, maar het bleek dat er een stukje van de standaard earpad los zat en zat te ratelen tussen de speaker en de earpad. Nu heb ik wat research op internet gedaan want ik zag dat een SR60 een open earpad heeft, die dus niet voor de speaker zit.

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-8CQ_L9OTnSc/TgbCTDbV_uI/AAAAAAAAAB8/mEH2hIa016g/s1600/IMG_5918.JPG

Het gaat om dit soort earpads dus, die niet helemaal gesloten om de speaker zitten. Ik heb alleen geen flauw idee waar je die in Nederland kan bestellen/kopen. Ik woon in Utrecht, misschien is er hier een speciaalzaak waar je dit soort earpads kan kopen? Anders een webshop :)?

Bij voorbaat dank!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wat heb je al gezocht want op Ebay en Amazon zijn ze wijd verspreid.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Je kan een winkel binnengaan die ze verkoopt. Hobo Hifi bijvoorbeeld en die kan ook earpads voor je bestellen!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:25:
Je kan een winkel binnengaan die ze verkoopt. Hobo Hifi bijvoorbeeld en die kan ook earpads voor je bestellen!
Plato/Concerto verkoopt ze ook. Die zou zoiets ook wel kunnen bestellen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ah fijn! Was vandaag langs HiFi studio Wilbert gelopen maar die hadden helaas alleen de normale kussentjes en de open kussens voor de duurdere modellen (GS1000 etc.). Zal morgen dan even langs Plato lopen :).

Verwijderd

Ik heb via een vriend ear pads / oorkussens besteld die in Nederland niet te krijgen zijn (EarZonk S/L/G cushions en de long life leatherette versie en ook de 'flat pads' van TTVJ). Ik zal ze niet allemaal zelf houden, dus ik zal een aantal doorverkopen. Mocht iemand interesse hebben in alternatieve oordoppen, laat het even weten.

Daarnaast passen ook de Sennheiser 414 oorkussens op de Grado koptelefoons, en die zijn makkelijker online te krijgen dan Grado.

Ter informatie -- ik heb de hoofdband van mijn SR325iS vervangen, en daarbij gingen de zwarte plastic dopjes op de steeltjes stuk. Bij mijn SR60 zaten ze gewoon erop gedrukt, maar bij de 325 zaten de dopjes vast met loctite oid, waardoor ik ze stuktrok. Ik heb mijn SR60 meegenomen naar een ijzerhandel en daar voor 45 cent zes stuks 'dompeldopjes' gekocht. Uiterlijk lijken ze op de grado dopjes maar ze zijn van zachter materiaal (hechten daarom zonder loctite beter aan de steeltjes) en iets langer dan de grado dopjes.

Verwijderd

Wat is er dan mis met jouw earpads? De pads horen namelijk los om de behuizing te zitten. Beetje te los is kwestie van eraf halen en even flink in elkaar te knijpen.

Nieuwe pads zijn goed te vinden op eBay, voor 10 euro heb je al een setje.
Pagina: 1