Manier om SSD's niet in een 3,5" te steken

Pagina: 1
Acties:

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:36
Ik heb een CM690ii en zou graag de onderste drive bay verwijderen. Dan heb ik nog 2 3,5" slots over. Het probleem is, dat ik 4 HDD's heb steken (2SSD's en 2 dataschijven). Hoe zou ik dit het beste aanpakken?

Ik heb al gezien dat er een soort van "houdertjes" bestaan die je gewoon in je case kan zetten waar je je SSD dan kan inzetten. Ik heb echter geen idee hoe ik daarnaar moet zoeken - wat de juiste benaming is. Ik moet dus de 2 tradtionele schijven in de 2 3,5" brackets teken en de SSD's moet ik elders kwijt kunnen!

Mogelijkheden waar ik aan dacht:
- de voorgenoemde "houdertjes" (maar aangezien ik een H100i ga plaatsen is daar misschien geen plaats meer voor)
- SSD's op de PSU plaatsen(worden ze dan niet te warm?)

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:12
SSD's kun je prima met dubbelzijdig tape o.i.d. elders in de kast plaatsen. Bovenop de voeding kan prima, of de bodem van de kast is ook een goede plek. SSD's worden toch nauwelijks warm, en hebben ook amper airflow nodig :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:18
Met dubbelzijdige tape aan de achterkant van de moederbord tray is ook een goede optie. Zodoende blijven de kabels goed weggewerkt en meestal is daar toch genoeg plaats. Er zijn ook al meerdere case fabrikanten die daar dedicated schroefgaten maken om SSD's te bevestigen, maar dubbelzijdige tape werkt net zo goed.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Verwijderd

Inderdaad, het lijkt erop dat je case genoeg ruimte aan de cable management kant heeft, dus dan kun je best zoiets doen:
Afbeeldingslocatie: http://img710.imageshack.us/img710/9051/sam0426.jpg

Maar dan mooier ;)

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:36
Iemand op een ander forum heeft me een 5,25" -> 2x 2,5" aangewezen. Zo eentje bijvoorbeeld: http://lian-li.com/v2/en/..._index=10&ss_index=17&g=f

Dat zal het worden denk ik, aangezien ik nog drie 5,25" bays over heb!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Van Scythe heb je 3,5>2x2,5 dus misschien zou je dat ergens wel kwijt kunnen. Ik gebruik deze soms als oplossing. Dan kan je misschien toch 2x2,5 inch ssd kwijt in de kast.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1