Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Feat] Gebruik van hashtags

Pagina: 1
Acties:

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 13:56
Op dit moment wordt er gebruik gemaakt van tags maar alleen in het geval van een topic start of een nieuwsbericht. Ik denk dat het gebruik van hastags op de gehele tweakers website (forums, frontpage, reacties, etc..) een leuke en handige toevoeging kan zijn. Het biedt legio aan nieuwe mogelijkheden, zoals de mogelijkheid tot het abonneren op een tag waardoor je alleen de posts ziet die over dat specifieke onderwerp gaat en je talloze niet gerelateerde berichten kan skippen.

Een vorm van "auto aanvullen" kan mensen helpen om de juiste tags te gebruiken ipv meerdere tags voor hetzelfde onderwerp.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Gewoon alle tagbare topics zelf de relevante tags aan hangen (Koppel onderwerp > Onderwerpen koppelen > Zoek Tag)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-11 12:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het idee is op zich leuk omdat je hiermee makkelijk vanuit een forumpost, reactie, productreview of een ander stukje zelf gegenereerde content naar een onderwerp zou kunnen linken. Zo'n hashtag maakt het vooral makkelijk om te herkennen wanneer de gebruiker de wens heeft om naar een onderwerp te linken. Onze taxonomie is prima geschikt om dit idee en bijv. het kunnen volgen van onderwerpen mogelijk te maken. Het werk zit 'm in het bouwen van de functionaliteit om naar een onderwerp te kunnen linken mbv een hashtag, om een onderwerp te kunnen volgen en om een tijdlijn te genereren waarin alle nieuwe content over het gevolgde onderwerp staat.

• maniak
Wiethoofd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 16:39:
Gewoon alle tagbare topics zelf de relevante tags aan hangen (Koppel onderwerp > Onderwerpen koppelen > Zoek Tag)
Verschil is dat binnen een topic veel reacties kunnen zitten waarin zijdelings andere topics worden besproken. Deze informatie is redelijk onzichtbaar.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

maniak schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:28:
Deze informatie is redelijk onzichtbaar.
Deze info is op dit moment überhaupt niet te vinden, de zoekmachine moet nog op de schop en niemand tagged meer. Het icoontje uit de forumlijsten halen, geen icoontje en onduidelijke terminologie om te taggen werkt ook niet mee.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• maniak
Dan lijkt het gebruik van hashtags een #goedidee :D

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:18

crisp

Devver

Pixelated

Ik vind meta-data inlinen in content een slecht idee. We zijn geen twitter en ook geen facebook maar een forum. Je zou het hooguit tijdens het schrijven van een post kunnen proberen te detecteren en bij herkenning een popup kunnen tonen waarmee een gebruiker een mogelijke intentie om een onderwerp te koppelen meteen kan omzetten in zo'n actie.

Of we ook daadwerkelijk op bericht-niveau moeten gaan koppelen weet ik niet. Naar mijn mening is topic-niveau doorgaans prima. Het geval waar meerdere onderwerpen in 1 topic worden besproken zou een teken moeten zijn dat dat dan uitgesplitst zou moeten worden naar aparte topics (het woord 'topic' impliceert immers ook maar 1 onderwerp ;))

Intentionally left blank

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

crisp schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 00:26:
Ik vind meta-data inlinen in content een slecht idee. We zijn geen twitter en ook geen facebook maar een forum.
Dat dus. Als mensen nu al geen tags gebruiken om welke reden dan ook zie ik niet hoe het # teken bijdraagt om de discussie nog goed leesbaar te houden. Een #post met #wildgroei aan #hashtags lijkt mij #vreselijk om te #lezen. En mochten de #'s veranderen in klikbare links krijg je posts die eruit zien alsof je op Geenstijl.nl zit, een stukje tekst met een gigantische hoeveelheid links erin dat je niet meer weet waar je op moet klikken.

[ Voor 19% gewijzigd door Fietsbel op 28-03-2013 00:46 ]

39

• maniak
Mja.. de hashtag afdoen als "Twitter" vind ik wel erg kort door de bocht. De hashtag is een zeer gebruikersvriendelijke manier om meta-data te genereren. Doordat de hashtag al veel gebruikt wordt weet ook iedereen wat het is en wat het betekend om het te gebruiken, zelfs de minder technische aangelegde personen. Daarbij komt dat met de meta-data die ontstaat veel extra functionaliteiten kunnen ontstaan waarvan we nu nog niet in kunnen voorzien.

Het is ook kort door de bocht om te stellen dat een opmerking over iets anders binnen een topic meteen af te doen als een nieuwe topic. Immers een opmerking over brakke drivers in een topic van een spel is gewoon legitiem en is geen reden om een nieuwe topic te starten over de brakheid van die versie drivers. Zou er een hashtag gebruikt worden dan kan je dmv het selecteren van 1 hashtag alle informatie kunnen ophalen over die drivers ongeacht de topic waarin de tekst geplaatst is.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:44

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Natuurlijk doen we hashtags af als "twitter", dat is namelijk het enige medium dat zo weinig ruimte biedt voor relevante info dat je wel moet. Fora en blogs hebben daar jaren geleden "Tags" voor uitgevonden. Ik heb weinig behoefte aan hashtags in posts. Ik heb er op feestboek ook een hekel aan. Die dingen worden op 1 medium gebruikt, hou ze lekker daar.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Verwijderd

Dat lijkt me veel te verwarrend voor de huidige doelgroep. Die kunnen straks gaan denken dat ze op Twitter zitten in plaats van op Tweakers. Dat probleem wordt nog eens versterkt doordat ze vaak niet verder kijken dan hun neus lang is de eerste paar letters van een URL. En net als Twitter begint Tweakers met Tw. 'Zie je wel, ik zit op Twitter', denken ze dan. Het gebruik van hashtags op Tweakers is daarom niet zonder risico: Het kan er uiteindelijk toe leiden dat Tweakers geheel onvindbaar wordt voor de Twitter-generatie. Wat op zich ook wel weer z'n voordelen heeft :+

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat fietsbel zegt ben ik inderdaad bang voor, posts die niet meer te lezen zijn door overmatig gebruik van #'s

Om heel eerlijk te zijn zie ik de toegevoegde waarde van hashtags niet ten opzichte van de tags zoals we die hier hadden.

• maniak
Ik ben het eens dat de "hashtag" nou niet bepaald mooi staat.. MAAR.. het gaat om het achterliggende idee, de hashtag is gewoon een goeie manier om het uit te leggen. Het is mij te doen om je reactie of forum post zelf te kunnen "taggen" ipv een gehele topic.

Daarbij hoeft een tag niet zozeer getoond te worden, tags kunnen "onzichtbaar" gemaakt worden zodat ze geen onderdeel van de tekst zelf worden.

Ik vind de horizontale "zuilen" zoals topics en frontpage posts gewoon niet meer van deze tijd. De search, zoals die nu is, is een goed voorbeeld waarom er iets moet gebeuren en de "hashtag" vind ik een mooie oplossing.
Pagina: 1