Synology DS213+ in afgesloten tv meubel: koeling?

Pagina: 1
Acties:

• lvanhoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-01 20:21
Gegroet,

ik heb interesse in een Synology DS213+. Ik wil deze het liefst verstoppen in het tvmeubel zodat de lampjes en dergelijke niet te zien zijn vanaf de bank. Nu vroeg ik me af of dat koelingstechnisch geen probleem is.

De specs van de Synology: Size (HxWxD) : 16,5 x 10,8 x 23,3cm
De specs van de kastruimte waar 'ie in zou moeten: 19 x 40 x 30.

Zou achter dus maar zo'n 7cm ruimte hebben en daarbij is de achterwand afgesloten. Iemand enig idee of ik dit op deze manier kan oplossen, of wordt dit te warm?

Verwijderd

Denk dat dit wel een risico is voor de hardware, ik neem aan dat hij s ’nachts moet downloaden etc. en de schijven dus niet uitschakelt? Je kan het is een paar dagen testen en om de zoveel uur even naar de temperatuur kijken?

• de Rochebrune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 03:59
temperatuur maakt weinig uit

http://www.techrepublic.c...in-hard-disk-failures/121
http://storagemojo.com/20...-disk-failure-experience/
Conclusion: Anything between 30 and 40 degrees Celsius will not be adversely detrimental to your hard disk. And if you change hard disk drives within three years anyway, then even temperatures of up to 45 degrees Celsius won’t make any difference.

Verwijderd

Oh nee niet weer de Google studie. ;(

Dat heeft permanent mensen geprogrammeerd te denken dat hardeschijven het fijn vinden met hoge temperaturen. De hele studie is vrijwel irrelevant voor ons consumenten omdat wij onze schijven niet in een datacentrum onderbrengen waar omstandigheden als temperatuur, temperatuurdistributie, vibraties, stroomtoevoer en gebruik (spindown) over het algemeen veel minder fluctueren dan bij thuisgebruikers.

Een hardeschijf continu op 50 graden draaien hoeft geen probleem te zijn. Maar als je elke ochtend van 15 graden naar 50 graden opwarmt en dan weer afkoelt, zal dat zeker een belasting opleveren voor de hardeschijf. Zou je dat doen met duizenden schijven, zul je wellicht een duidelijk verschil zien in failure rates.

Wat je quote is echter wel waar; tussen de 30 en 40 graden is normaal. Maar de temperatuur wordt bepaald door veel factoren. Als je warmte blijft ontwikkelen die nergens naartoe kan, kunnen de temperaturen flink oplopen. Zo is het mogelijk dat een notebookhardeschijf die zelf slechts één watt verbruikt, toch 70 graden wordt in een laptop die onvoldoende koeling biedt aan de schijf.

Dit alles heeft te maken met TDP. Op het moment dat je de behuizing in een afgeloten ruimte plaatst, heeft dat grote gevolgen voor de TDP. Je mag minder warmte genereren anders gaan de temperaturen omhoog.

Dat gezegd, ook een geheel afgesloten en luchtdichte ruimte kan via natuurlijke convectie door hout heen zijn warmte kwijt. 20W in een afgesloten ruimte zou opzich prima kunnen. Bovendien, mocht blijken dat je temperaturen te hoog zijn (boven de 45 graden is niet lekker voor een hardeschijf) kun je altijd nog iets veranderen aan de situatie.

• Zumbrink
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-01 23:16
Ik heb geprobeerd een DS411J in mijn TV meubel te plaatsen (IKEA Expedit met inzetstukken).
De DS stond achter een afgesloten deurtje, en in dat compartiment had ik een gat met een diameter van ca. 10 centimeter gezaagd voor kabels en 'lucht'.
Na ongeveer een paar uur draaien kreeg ik een mailtje van het apparaat dat het ging afsluiten i.v.m. oververhitting. Bij aanraking van het apparaat was hij ook echt heet om te voelen.

Uiteindelijk heb ik een netwerkkabel getrokken en staat hij rustig te zoemen waar je m niet hoort.

• lvanhoe
Heb helaas een wat duurder tvmeubel dus erin zagen is geen optie. Ga 'm binnenkort bestellen en proberen in de tvkast. Zal hier tegen die tijd bevindingen rapporteren.

• lvanhoe
Ik heb m'n NAS inmiddels staan, in het afgesloten tv-meubel en temp blijft prima binnen de perken, ook tijdens het kijken van series via de NAS.
Pagina: 1