Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Samsung LE40A786R2F rode, paarse strepen

Pagina: 1
Acties:

• Greybeard
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 10-09 19:40
Beste Tweakers,

Helaas is mijn tv opgehouden met normaal beeld te geven, er komen overal verticale paarse strepen. De tv is al drie jaartjes oud, maar ik had gehoopt dat hij nog wel even mee kon. :|

Het vreemde vind ik dat onder aan de rand bij de tv een stukje olie achtige vloeistof onder het plastic lijkt te zitten. Als ik via de HDMI de laptop aansluit is het probleem een stuk minder, maar heb ik nog wel last vaan een paarse gloed (vooral over het wit heen), als ik dan terug schakel naar de zender waar hij op stond is het probleem ook een stuk minder.

Ik zou zeggen, de foto's spreken voor zich! Ik hoop dat er een mede tweaker is die me verder kan helpen met het probleem te identificeren en eventueel een oplossing weet.

Greetz, Greybeard voor meer vragen plaats gerust een reactie :)

Probleem opgelost!

Beste tweaker, na een het overwegen van een reperateur ben ik zelf aan het schroeven gegaan!
De binnen kant van de tv zat onder het stof, dus stap 1. alles schoon gemaakt.
Stap 2. was het los maken en schoonmaken van de T-con kabels die vanuit het t-conboard naar je LCD gaan (alles uitgespoten met IT Duster).
Stap3. alles inpluggen het laatste stof weghalen, en de boel sluiten.

Het probleem was aanzienlijk minder, en na twee dagen er op tv kijken en af en toe pixelfix te draaien is het probleem volledig weg!

Greybeard wijzigde deze reactie 05-04-2013 14:02 (50%)
Reden: Probleem Opgelost!

Every battle is won before it is fought

• larsiano
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20-08-2013

larsiano

-=XTRA=-

Het lijkt op het einde van je LCD paneel, aangezien je al andere kabels / bronnen hebt geprobeerd kan je niet veel meer doen dan hopen dat je nog garantie hebt. Ook al heb je dat niet kan je altijd bellen naar de leverancier en fabriek voor mogelijke service!

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

• Greybeard
quote:
larsiano schreef op maandag 25 maart 2013 @ 00:03:
Hetl ijkt op het einde van je LCD paneel, aangezien je al andere kabels / bronnen hebt geprobeerd kan je niet veel meer doen dan hopen dat je nog garantie hebt. Ook al heb je dat niet kan je altijd bellen naar de leverancier en fabriek voor mogelijke service!
Bedankt!, dit is natuurlijk geen antwoord waar je op zit te wachten (zonde van zo een tv).. Ik ga contact opnemen met samsung, helaas heb ik de bon niet meer.. dus het wordt afwachten ;) .

Nogmaals, bedankt!

• Greybeard
quote:
larsiano schreef op maandag 25 maart 2013 @ 00:03:
Het lijkt op het einde van je LCD paneel, aangezien je al andere kabels / bronnen hebt geprobeerd kan je niet veel meer doen dan hopen dat je nog garantie hebt. Ook al heb je dat niet kan je altijd bellen naar de leverancier en fabriek voor mogelijke service!
Kan het niet aan een foutieve, losse, vieze t-con liggen?

• Greybeard
Probleem op gelost!

• Dimens
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 06:15
quote:
Hoe is het opgelost?

• sibertus
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 25-02-2018
Moet je even in de beginpost kijken :)
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Raspberry Pi 3

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True