Toon posts:

Gistron's SmartCooler

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gistron (www.gistron.com) verkoopt een "SmartCooler FSM1170T" met de volgende specificaties:

Specifications
- geschikt voor Socket 370, FCPGA, Socket A
- Voor processoren t/m 1,5 GHz
- koperen plaat voor betere waarmtegeleiding
- zeer geluidsarme fan
- niet geschikt voor Abit Socket A moederborden

Pagina met foto's: http://www.gistron.com/Onderdelen/info/cpu/fsm1170.htm
(de kapotte imagelink is een link naar de volgende foto)

Mijn vraag: heeft iemand ervaring met deze cooler? Koelt hij goed met name voor overclocking? Maakt ie veel lawaai? Ik mag em best horen hoor, maar het moet wel minder dan een stofzuiger zijn. >:)

P.S. Wanneer werkt die search nou eindelijk weer? |:(

Verwijderd

Topicstarter
Oh, hij kost trouwens 55,=
Ter vergelijking: de CoolerMaster EP5-6I51 (bekend model) kost bij Gistron 25,=, dus ik hoop wel dat de SmartCooler met koperen plaat een stuk beter resultaat geeft, alhoewel de CoolerMaster een uitstekende budget cooler is!

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

iemand please?

Verwijderd

ziet er echt bucht uit
beter een GW WBK of ThermoEngine kopen

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 juni 2001 18:07 schreef Killfrenzy89 het volgende:
ziet er echt bucht uit
beter een GW WBK of ThermoEngine kopen
Ja, maar 170 piek voor een koeler vind ik teveel van het goede. In nederland worden die krengen namelijk nergens verkocht, dus moet je weer importeren uit de UK of US, niet bepaald goedkoop.

Dat ding zal geen schoonheidswedstrijd winnen, maar het gaat erom dat 'ie zn werk doet. Copper inlay zal waarschijnlijk voor een aardige performance zorgen, en die fan erop lijkt me ook wel redelijk.

Maar heeft iemand deze cooler?

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:33
Koop dat ding niet!! Het is de slechste cooler ooit gemaakt. En dat komt omdat de koperen onderkant zeer slecht contact maakt met de coolribben! Een vriend van mij had dat ding ook en een stressed temp van 80 graden! Toen nam ik voor de gein mijn oude coolermaster cooler mee en toen was stressed temp naar 50 graden gedaalt! Lees de cooler test op www.tomshardware.com er ook maar op na die cooler is amper een cooler te noemen. Terwijl hij er erg gelikt uitziet.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je KryTech! De geteste cooler door TomsHardware is echter een SmartCooler FM1168T, en niet een FM1170T zoals Gistron die verkoopt. Waarschijnlijk zit er echter niet veel verschil in deze twee modellen.

Op de pagina zijn pics en informatie over de SmartCooler FM1168T door TomsHardware:
http://www6.tomshardware.com/cpu/01q2/010521/cooler-19.html

Hij schrijft:
One glance at the Smart Cooler doesn't exactly leave an impression of solidity. The heat sink consists of separate fins, which are attached to the copper plate. By no means does this guarantee an ideal heat transfer scenario between the aluminum fins and the contact plate. The cooling performance hardly makes a blip on the screen - during the test, we measured a temperature of 56 degrees at 1000 MHz (AMD Athlon). The manufacturer has released the fan for use with AMD Athlon processors at 1200 MHz, a claim we consider to be more than utopian. Even its visually appealing design can't hide its defective implementation. Our advice to the manufacturer - try your hardest not to offer this cooler on the market and instead, follow up with a new model with better properties!

De SmartCooler FSM1168T komt er als slechtste uit met 56 graden, terwijl de CoolerMaster DP5-6H51 (gangbaar modem, ook verkocht door Gistron) er met een respectabele temperatuur van 45 graden uitkomt. De CoolerMaster is met 25,= dus 30 piek goedkoper dan de SmartCooler, best een vreemde zaak dus.

In ieder geval bedankt, wordt dus nog even zoeken naar een redelijke koeler. Toch blijf ik het raar vinden dat je in nederland geen enkele high-performance cooler kan kopen.

This sucks |:(

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:33
In ieder geval bedankt, wordt dus nog even zoeken naar een redelijke koeler. Toch blijf ik het raar vinden dat je in nederland geen enkele high-performance cooler kan kopen.

This sucks
www.tweakers.net/pricewatch.dsp en ff bij overclocking & cooling kijken
www.oc-shop.nl

Daar is heel wat high end spul te krijgen hoor. FOP38's Swiftecs thermoengines etc. Voor fl 100 heb je een FOP38, maarja, je moet maar van de herrie houden

Verwijderd

Gistron heeft tegenwoordig ook de silverado in het assortiment f 159,-

Schijnt een van de beste en stilste te zijn volgens tom's test ;)

Verwijderd

Nou, ik heb ook zo'n FSM1170H koeler... is veeeeel stiller dan mijn Superorb, veeeeel makkelijker te bevestigen en mijn Duron 900 @ 1000 Mhz. wordt stressed maar 47 graden... met dit warme weer 49 graden... Valt dus best wel mee, ik ben wel blij met die koeler... ik kan hem zeker aanraden...

Verwijderd

Koop een Vulcano2,kost maar 35,- bij Mycom en koelt goed en maakt niet veel lawaai.
Bij mij op een TB1200@1333 ongeveer 50 graden.

Verwijderd

*ik was te subjectief*

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 23:29
Afbeeldingslocatie: http://www.gistron.com/Images/Producten/Processoren/Silverado/01.jpg

hmm dit ding is volgensmij ook niet echt wat ofniet ?? aan het koellichaam te zien lijkt net zo'n warmmaster ding

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik had 'm niet bij Gistron gehaald. In Stuffis Generalis staat een topic waarbij Gistron duidelijk ten gronde wordt gebracht.

Niet doen dus!

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 07:09 schreef SONiCB00M het volgende:
Ik had 'm niet bij Gistron gehaald. In Stuffis Generalis staat een topic waarbij Gistron duidelijk ten gronde wordt gebracht.

Niet doen dus!
wat een gelul. prima zaakje, mn vriendin heeft er haar pc besteld, geen problemen mee gehad. Ik bestel er vaak.

Maar als je blind |:( een pc gaat kopen (In dat topic waar je het over hebt) is het natuurlijk overal mogelijk om een low-end mainboad in de maag gesplitst te krijgen..

Verwijderd

*ik was te subjectief*

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 06:10 schreef -AuTnoR- het volgende:
[afbeelding]

hmm dit ding is volgensmij ook niet echt wat ofniet ?? aan het koellichaam te zien lijkt net zo'n warmmaster ding
Dat is dus een Noisecontrol Silverado, die staat ergens op # 3 ofzo..

Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/cpu/01q2/010521/images/image005.gif
http://www6.tomshardware.com/cpu/01q2/010521/cooler-29.html
http://www6.tomshardware.com/cpu/01q1/010306/cooler-10.html

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 12:29 schreef Guanoape het volgende:
Dat is dus een Noisecontrol Silverado, die staat ergens op # 3 ofzo..
Alleen jammer dat deze test van geen kant klopt. Daarkomt bij dan een aantal nieuwe coolers niet mee genomen zijn in de test.

De Kanie HedgeHog bijvoorbeeld, zou minder goed koelen dan de TT Orb, wat in werkelijkheid omgekeerd is, maar bij THG presteerd de TT Orb beter :?

• MichielioZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-02 21:23
Volgens de site van smartcooler (www.smartcooler.de) :
FSM1170H (model dat ze bij Gistron nu verkopen)
10-25dbA, met een standaard van 18dba !!

Als dit klopt, dan is het wel degelijk een errug stille cooler... of ie echter goed koelt moet nog uit een review blijken ben ik bang..

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23
Ja ok, maar is deze schop nuttig?
Behoorlijk verouderd.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.