Computer voor Programmeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merrp
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-11-2023
Hallo Tweakers,

Na wat denken en sparen ben ik tot de conclusie gekomen om een Mini-ITX build te doen voor een nieuwe computer voor programmeren, ik gebruik momenteel me laptop die ik aan een scherm aansluit (Asus N73-SV) alleen dit is niet zo handig omdat ik hem elke dag weer opnieuw moet inpluggen en loskoppelen als ik naar school ga.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De systeem is bedoeld voor dagelijks gebruik thuis om te programmeren en af en toe een spelletje te spelen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €600,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 168,-€ 168,-
1Asus P8Z77-I Deluxe€ 156,30€ 156,30
1Cooler Master Elite 120 Advanced€ 37,20€ 37,20
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 53,90€ 53,90
1XFX Pro 550W€ 50,40€ 50,40
1OCZ Vertex 2 90GB€ 81,31€ 81,31
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 547,11

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
  • Stil zijn
  • Mij 27 inch scherm goed benutten
  • zuinig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 474628

Ik weet niet of de 15 euro de 200 MHz extra turbo waard is (plus een IGP die je niet gebruikt), dus misschien ben je beter af met de pricewatch: Intel Core i5 3350P Boxed. Het moederbord is ook aan de dure kant omdat het een Z77 chipset bevat geschikt voor overklokken, echter je hebt een niet overklok CPU gekozen, dus je kunt dat geld in je zak houten met bijvoorbeeld pricewatch: Asrock B75M-ITX of pricewatch: Asus P8-H77-I.

Het geld dat je bespaard kun je stoppen in een losse CPU koeler, wat toch wel echt een must is voor een echt stil systeem. Bijvoorbeeld: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Wat is je reden voor deze relatief dure SSD? Een pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB is denk ik iets meer waar voor je geld. Of wellicht een pricewatch: Kingston SSDNow V Series V300 120GB.

Alles tezamen genomen krijg je zoiets:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 149,90€ 149,90
1Asrock B75M-ITX€ 73,54€ 73,54
1Cooler Master Elite 120 Advanced€ 37,20€ 37,20
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 24,95€ 24,95
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 53,90€ 53,90
1XFX Pro 550W€ 50,40€ 50,40
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 100,10€ 100,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 489,99

In reactie van de post hier onder: de topic heet "computer voor programmeren" ik denk dat een videokaart niet zo snel een bottleneck zal zijn met programmeren... Maar met de build hierboven heb je wellicht (krap) ruimte voor een upgrade.

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 474628 op 24-03-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-02 17:59
Ik zou er geen 5770 in zetten aangezien dat gegarandeerd een bottleneck gaat bezorgen...
Wat dacht je hier van?
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-B75N€ 73,30€ 73,30
1Asus GTX650TI-1GD5€ 138,95€ 138,95
1Fractal Design Node 304€ 73,90€ 73,90
1GeIL Black Dragon GB38GB1333C9DC€ 36,30€ 36,30
1LG GH24NS90 Zwart€ 14,40€ 14,40
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 100,10€ 100,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 586,85

de I5 3350P is een leuke CPU. De 650 ti is prima zat om af en toe leuk mee te gamen en alles zit opgeborgen in een leuk kastje.

[ Voor 93% gewijzigd door digital_ownage op 24-03-2013 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:50

StM

En een flink grotere SSD, bv 256 GB. Het is heerlijk als je ook alle sources etc op de SSD kan hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merrp
Je hebt een punt met de CPU, maar zou ik een bottleneck krijgen als ik spelletjes zoals Crysis 3 speel? En zo een grote kooler maakt dat niet meer lawaai dan een normalen stock fan?
Is er een reden waarom je een anderen case hebt aangegeven in dat lijstje? En die GPU is dat niet een beetje overkill want hij is bijna even duur als de i5 processor zelf..
Een groteren SSD is niet echt nodig omdat ik via een cloud werk en alles online doe opslaan en laden (Het zou misschien wel helpen maar de snelheid winst is zo klein dat het gewoon weggegooid geld is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dev_Alp schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:21:
Je hebt een punt met de CPU, maar zou ik een bottleneck krijgen als ik spelletjes zoals Crysis 3 speel?
Nee, dat valt mee. Kijk maar rond op dit forum en zie hoeveel mensen er naar huis gaan met een i5 3350p en een flinke videokaart om er Crysis 3 op te spelen. De videokaart is ook vele malen belangrijker voor dat soort games.

Dus tot in hoeverre is dit een "computer voor programmeren" versus een game PC? Anders zul je toch echt budget moeten gaan vrijmaken voor minstens iets als de pricewatch: Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5 als je flink wilt gaan gamen.
En die GPU is dat niet een beetje overkill want hij is bijna even duur als de i5 processor zelf..
Nee dus, de GPU is vele malen belangrijker voor gamen dan de CPU. Het is heel normaal even veel of zelf meer geld uit te geven aan een GPU dan een CPU voor een game PC. Dus wederom: programmeren of gamen?
En zo een grote kooler maakt dat niet meer lawaai dan een normalen stock fan?
Nee, juist niet. Omdat de fans langzamer kunnen draaien door het grotere oppervlak van de koelvinnen is die vele malen stiller dan de stock koeler. Kijk maar rond op het forum hoe veel mensen er met een after-market koeler vandoor gaan juist voor de stilte. (Een andere reden is dat een after-market koeler bijna altijd beter koelt dan de stock koeler, en dat kunnen overklokkers nodig hebben.)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 474628 op 24-03-2013 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-07 08:51
Zeker met een 5770 heb je echt geen bottleneck met die processor. Dat is een prima cpu.

Met zo'n grote koeler heb je juist veel minder herrie. Een fan met grote bladen hoeft minder hard te draaien om dezelfde hoeveelheid lucht te verplaatsen. Plus dat zo'n groot koelblok de hitte over heel veel oppervlak kan verdelen waardoor de lucht veel minder hard hoeft te stromen (= herrie).

Zo'n grote koeler kan vaak zat op 800-1000 toeren draaien terwijl een stock koeler nog wel eens in de 2-3k toeren wilt gaan. En dan koelt hij alsnog minder goed.

Als je via de cloud werkt heb je inderdaad geen grotere ssd nodig. Dan lekker die houden. De m4 is een prima ssd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:21

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

als je af en toe een spelletje speelt zou ik zeker die 5770 erin zetten, verwacht alleen niet de hoogste resolutie/framerate/kwaliteit. maar zoals digital_ownage wel terecht aangeeft is dit de zwakste schakel binnen je PC en als je op hogere kwaliteit wilt spelen als eerste aan vervanging toezijn.

let ook op de CPU-koelerhoogte van de Elite 120, die is niet zo groot! (60mm uit mijn hoofd...)

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merrp
Ik speel af en toe een spelletje dit is echt meer voor programmeren alleen ik heb zo een mooie IPS schermpje zou jammer zijn als de GPU niet krachtig genoeg is ervoor.. maar volgens jullie zou dit geen probleem moeten zijn dus? Ik ben nog maar een student en geld groeit jammer genoeg niet aan een boom anders had ik wel een groter budget dan wat ik nu heb maar van wat ik heb gelezen/gehoord kan ik er een prima systeempje van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan zou ik je ten zeerste willen aanraden mijn eerste build (Anoniem: 474628 in "Computer voor Programmeren") in overweging te nemen en de rest van je budget in je zak houden. Als je dan toch niet lekker (genoeg) gamed met de 5770 (want die zal gegarandeerd de bottleneck zijn zoals hier boven al een aantal keer gezegd is) dan heb je later nog ruimte als je weer stufi hebt gekregen om iets beters te halen. Wellicht zijn tegen die tijd de nieuwe HD 7790's beschikbaar en volgens Tweakers is dat wel iets leuks voor de budget gamers: reviews: HD 7790: AMD's nieuwe prijsvechter

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 474628 op 24-03-2013 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
Op die build heb ik eerlijk gezegd ook niks aan te merken.

Alleen de behuizing doe ik eigenlijk nooit uitspraak over, dat is nogal persoonlijk.

Dan heb je gewoon een goed uitgeruste pc staan voor de komende tijd. En later kun je nog eens kijken voor een gpu upgrade als dat nodig is.

Misschien een nieuwe kaart, of misschien loop je tegen een leuke 2e hands kaart aan...

[ Voor 44% gewijzigd door timberleek op 24-03-2013 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merrp
Anoniem: 474628 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:37:
Dan zou ik je ten zeerste willen aanraden mijn eerste build (Anoniem: 474628 in "Computer voor Programmeren") in overweging te nemen en de rest van je budget in je zak houden. Als je dan toch niet lekker (genoeg) gamed met de 5770 (want die zal gegarandeerd de bottleneck zijn zoals hier boven al een aantal keer gezegd is) dan heb je later nog ruimte als je weer stufi hebt gekregen om iets beters te halen. Wellicht zijn tegen die tijd de nieuwe HD 7790's beschikbaar en volgens Tweakers is dat wel iets leuks voor de budget gamers: reviews: HD 7790: AMD's nieuwe prijsvechter
Hoe lang kan ik ongeveer met die build verder, minimaal 3 jaar toch? want als ik het wil updaten moet het wel beetje makkelijk zijn voor me bijv nieuwe CPU dat ik dan geen nieuwe moederboard moet kopen.

GPU is niet echt een must, ik heb die hier in de kast liggen en als hij krachtig genoeg is om spelletjes te spelen (niet op een WOW qualiteit, gewoon oke) hoef ik niet een beteren te kopen want het is puur voor programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merrp
timberleek schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:41:
Op die build heb ik eerlijk gezegd ook niks aan te merken.

Alleen de behuizing doe ik eigenlijk nooit uitspraak over, dat is nogal persoonlijk.

Dan heb je gewoon een goed uitgeruste pc staan voor de komende tijd. En later kun je nog eens kijken voor een gpu upgrade als dat nodig is.

Misschien een nieuwe kaart, of misschien loop je tegen een leuke 2e hands kaart aan...
Ik kan niet echt mooie MINI-ITX cases kopen die betaalbaar zijn en mooi, wil niet teveel uitgeven aan de case.. heb jij misschien een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
CPU upgraden kun je redelijk vergeten.
Er komen volgens mij geen nieuwere generaties meer uit op deze socket. De enige upgrade die je zou kunnen doen is een keer iemand zijn oude i7 over kopen (of nieuw als hij nog te koop is).

Als je geen betere gpu nodig hebt, dan niet doen natuurlijk ;-)

mini-itx kasten zijn vaak relatief duur. Het is ook een beetje lastig om advies te geven, een kast is nogal subjectief imo.
maar op prijsvolgorde is dit te krijgen aan itx kasten:
http://tweakers.net/categ...F2WmKNkFa1kbGZqrhRbW1sLAA
qua kast kun je denk ik het beste zelf kijken.

deze heb ik al regelmatig in een build voorbij zien komen:
http://tweakers.net/categ...F2WmKNkFa1kbGZqrhRbW1sLAA

Die vind ik er zelf wel leuk uit zien. Niet heel spannend, maar gewoon netjes. En niet duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Ik ben het eens met geraldh, probeer eerst die 5770, en mocht die niet voldoen hoef je later alleen de gpu te upgraden. Die Eilte 120 is een goedkope makkelijke kast (past een normale voeding in) maar de cpukoelerhoogte is wel klein, de tranquillo zal niet passen. En zo'n i5 kan wel even mee hoor

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merrp
NLBUURMAN schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:06:
Ik ben het eens met geraldh, probeer eerst die 5770, en mocht die niet voldoen hoef je later alleen de gpu te upgraden. Die Eilte 120 is een goedkope makkelijke kast (past een normale voeding in) maar de cpukoelerhoogte is wel klein, de tranquillo zal niet passen. En zo'n i5 kan wel even mee hoor
Kun jij zo een kast opnoemen die groot genoeg is maar alsnog best wel klein is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of neem een andere cooler, dat lijkt me makkelijker: pricewatch: Scythe Big Shuriken 2 Rev. B. Die is 58 mm hoog en volgens de Elite 120 specificaties past een CPU koeler tot 65 mm.

Hij is slechts (ongeveer) drie euro duurder en de meeste reviews vinden die ook hartstikke stil. Sowieso is die stiller dan de stock koeler. Dus als je tevreden bent over de kast, denk ik dat dat echt de beste optie is. Je zult zelf al aardig wat tijd hebben gespendeerd in de Pricewatch op zoek naar een case, dus ik vermoed niet dat er veel betere opties komen boven drijven waarin ook nog een losse GPU in past (de meeste HTPC cases zijn lekker klein etc, maar dan zul je echt moeite hebben de GPU kwijt te kunnen). Of ze zullen waarschijnlijk (veel) duurder zijn (bijvoorbeeld pricewatch: Fractal Design Node 304).

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 474628 op 25-03-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merrp
Hm, ik denk toch dat ik voor een anderen kast ga want hier steekt de PSU een stukje er achter uit

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock B75M-ITX€ 73,54€ 73,54
1Fractal Design Node 304€ 76,61€ 76,61
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 31,70€ 31,70
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 54,20€ 54,20
1XFX Pro 550W€ 52,60€ 52,60
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 101,04€ 101,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 539,59

Is dit goed zo? of gaat dit ook niet passen door die HDD bays?

[ Voor 93% gewijzigd door Merrp op 25-03-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

dat gaat wel passen, er moeten alleen 2 van de 6 HDD'racks verwijderd worden. echter zou ik hier dan wel voor de tranquillo gaan, die past hier wel in! (max 165mm hoogte, is 158mm uit m'n hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-04 20:55

Ultimation

Het is als Appels en peren

Wat versta je onder programmeren? Websites maken met PHP waarbij je via virtuele machines verschillende browsers test? Of grote applicaties die werken met een lokale database server waarin 50Gb aan blob data staat bijvoorbeeld? Want dan ben je misschien afhankelijk van een wat vlottere processor en (veel) meer geheugen.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is een hele mooie kast, maar wellicht moet je dan wel even op zoek naar een andere voeding. Als je bijvoorbeeld http://www.anandtech.com/...g-the-way-to-the-future/3 moet geloven, is een modulair voeding wel bijna een must, omdat je anders de kabels niet kwijt kan. Een nadeel is dan weer dat een modulaire voeding kabels heeft zitten over de hele breedte van de voeding in plaats van alleen in de uiterste hoek en de stekkers steken iets uit. Dit is iets van Fractal Design erkent:
Supported: ATX PSUs, up to 160mm in length (To fit in combination with a long graphics card, PSUs with modular connectors on the back typically need to be shorter than 160 mm)
Het een-en-ander hangt dus ook samen met de lengte van je GPU. Als je wat ruimte over hebt tussen de achterkant van de GPU en de case front gaat het misschien net weer allemaal wat makkelijker.

Wellicht dus even wat "unboxing" en "installing" filmpjes en reviews bekijken/lezen om tot een oordeel te komen hoe kritisch het formaat van de PSU is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merrp
Ultimation schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:51:
Wat versta je onder programmeren? Websites maken met PHP waarbij je via virtuele machines verschillende browsers test? Of grote applicaties die werken met een lokale database server waarin 50Gb aan blob data staat bijvoorbeeld? Want dan ben je misschien afhankelijk van een wat vlottere processor en (veel) meer geheugen.
Ik ben een .net programmeur en doe af en toe wel iets met website's alleen als ik per ongeluk een infinitief loop maak is er echt niet veel nodig voor een vlotte processor of veel ram, ik werk nu al bijna 3 jaar met een core 2 duo en het werkt gewoon goed.
Anoniem: 474628 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 12:18:
Dat is een hele mooie kast, maar wellicht moet je dan wel even op zoek naar een andere voeding. Als je bijvoorbeeld http://www.anandtech.com/...g-the-way-to-the-future/3 moet geloven, is een modulair voeding wel bijna een must, omdat je anders de kabels niet kwijt kan. Een nadeel is dan weer dat een modulaire voeding kabels heeft zitten over de hele breedte van de voeding in plaats van alleen in de uiterste hoek en de stekkers steken iets uit. Dit is iets van Fractal Design erkent:

[...]

Het een-en-ander hangt dus ook samen met de lengte van je GPU. Als je wat ruimte over hebt tussen de achterkant van de GPU en de case front gaat het misschien net weer allemaal wat makkelijker.

Wellicht dus even wat "unboxing" en "installing" filmpjes en reviews bekijken/lezen om tot een oordeel te komen hoe kritisch het formaat van de PSU is.
Dit is moeilijker dan ik dacht hehe, naja ik heb even gekeken en er zijn wat builds online met de zelfde case die ik wil.

Silverstone ST45SF-G 450W
Silverstone PP05 Short Cable Kit

wordt gebruikt is die PSU ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou die opties een beetje te duur vinden in vergelijking met de rest van je systeem.

Maar allereerst: hoe groot is nou eigenlijk je GPU? Als je dat eerst even opmeet (of opzoekt, ik kan het even niet zo snel vinden), dan zijn we al een stuk verder. Wellicht heb je gewoon ruimte zat want de kaart lijkt op het Pricewatch plaatje helemaal niet zo lang.

Edit: zoiets is denk ik bijvoorbeeld een prima optie: pricewatch: Corsair CX430M Die is modulair en van een goed merk. Ik denk dat die ook wel genoeg watt levert (toch, beste andere Tweakers?) Hij is, dacht ik, 14cm lang, dus dat lijkt wel goed te gaan en daarboven op zitten de modulaire aansluitingen redelijk aan één kant van de voeding.
Hij is er trouwens ook in 500W uitvoering met hetzelfde formaat: pricewatch: Corsair CX500M

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 474628 op 25-03-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merrp
Anoniem: 474628 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 12:43:
Ik zou die opties een beetje te duur vinden in vergelijking met de rest van je systeem.

Maar allereerst: hoe groot is nou eigenlijk je GPU? Als je dat eerst even opmeet (of opzoekt, ik kan het even niet zo snel vinden), dan zijn we al een stuk verder. Wellicht heb je gewoon ruimte zat want de kaart lijkt op het Pricewatch plaatje helemaal niet zo lang.

Edit: zoiets is denk ik bijvoorbeeld een prima optie: pricewatch: Corsair CX430M Die is modulair en van een goed merk. Ik denk dat die ook wel genoeg watt levert (toch, beste andere Tweakers?) Hij is, dacht ik, 14cm lang, dus dat lijkt wel goed te gaan en daarboven op zitten de modulaire aansluitingen redelijk aan één kant van de voeding.
Hij is er trouwens ook in 500W uitvoering met hetzelfde formaat: pricewatch: Corsair CX500M
Hij is ongeveer 20-21 CM lang

is die PSU stil? want ik heb er hier eentje die maakt meeste lawaai van de hele kast

[ Voor 3% gewijzigd door Merrp op 25-03-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-07 22:57
Hoe erg ben je gechecht aan dit scherm? Ik begon met programmeren met een 19" scherm op 1440x900, waar later een 23" 1920x1200 bij kwam. Later heb ik die 19" vervangen door weer dezelfde 23". Ik kan je zeggen dat het wel geholpen heeft met productiviteit. Als je meerdere bestanden tegelijk wilt zien en nog de documentatie bijvoorbeeld, dan is het werken met 2 schermen echt ideaal. Programmeren lijkt me niet echt lekker op het scherm dat je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, dan kun je mooi aan de slag om een beetje een berekening/tekening te maken of je denkt dat het gaat passen. Fractal Design geeft aan dat GPUs langer dan 17cm in de weg gaan zitten van PSU langer dan 16cm. Dus je hebt ongeveer 4cm overlap met je PSU die weer x CM breed is, en je hebt dus nog "diepte van de kast - 21 cm) ruimte achter je GPU.

Om een idee te geven van de kabel bende van een (niet modulaire) XFX 550W (die heb ik namelijk in mijn systeem zitten): ik gebruik (naast moederbord aansluitingen) alleen één SATA power connector (geen PCIe power dus) en de overgebleven blob kabels is ongeveer een pakket van 10x15x8cm! Ik zou het netter kunnen samen pakken, maar het is een indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merrp
ShitHappens schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:18:
Hoe erg ben je gechecht aan dit scherm? Ik begon met programmeren met een 19" scherm op 1440x900, waar later een 23" 1920x1200 bij kwam. Later heb ik die 19" vervangen door weer dezelfde 23". Ik kan je zeggen dat het wel geholpen heeft met productiviteit. Als je meerdere bestanden tegelijk wilt zien en nog de documentatie bijvoorbeeld, dan is het werken met 2 schermen echt ideaal. Programmeren lijkt me niet echt lekker op het scherm dat je nu hebt.
Ik ga nog een scherm kopen(hetzelfde) zodat ik er twee heb alleen heb ik momenteel daar geen geld voor. Ik heb een 33 inch scherm ernaast staan die ik gebruik als me second screen als ik aan het programmeren ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-07 22:57
Nouja als je er zelf blij mee bent ga dan gerust je gang ;)
Pagina: 1