Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming laptop | Budget (max) 2800

Pagina: 1
Acties:

• Knetterhard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-11 08:33
Hai,

Mijn oog is gevallen op een Alienware M17X met de volgende specs.
Intel i7-3840QM (8mb cache)
2GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 680M
16.384 MB (4 x 4 GB) 1.600 MHz Dual Channel DDR3
750 GB sATA schijf

Alienware prijs: 27,XX

Ik vroeg me af of dit goedkoper/beter kan voor het hudig budget. De bedoeling is dat de laptop mijn huidige desktop gaat vervangen. Gaming zal een must zijn, en graag ook alles maxed out bij nieuwe spelletjes (ja graphix slet..).

[ Voor 6% gewijzigd door Knetterhard op 24-03-2013 20:43 ]

• jooosdt
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-05-2023
Bij dell.nl kom ik uit op 2841,04 euro als ik jouw configuratie instel. Dit is met een 1080p scherm (dit is wel aan te raden) ik weet niet of je hier extra korting bij kan krijgen zoals bij andere dell-laptops.

Ik zou zelf eerder een lenovo y500 ideapad kopen bijvoorbeeld deze pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500 (MBG3DMH)

Deze heeft een gtx 650m in SLI, en is dus krachtig genoeg om games op ultra te spelen. Daarbij ben je nu maar 1200 euro kwijt, en kun zelfs over 1jaar alweer een nieuwe laptop nemen om weer bij de snelste te horen.
De lenovo laptop is lichter en ook een stuk makkelijker mee te nemen.

edit: ook kun je bij bijvoorbeeld BTO een laptop samenstellen. Ik kom hier met dezelfde configuratie die jij bij de Alienware koos op 2220 euro uit.http://www.bto.eu/html/configureer.asp?PartnerID=1&DisplayPartnerID=1&ProductID=583&lang=nl
Hier kun je naar wens aanpassen. Ook komt deze standaard met een SSD, dit mist in de M17x.

[ Voor 44% gewijzigd door jooosdt op 24-03-2013 21:00 ]

• Knetterhard
Meenemen is geen issue; ik werk 4 dagen vanuit huis. Betreft de benchmarks van de 650 kom ik beter uit met de 680: http://www.notebookcheck....-GT-650M-SLI.84953.0.html.

edit; BTO link is fantastisch; thanks ga ik ff naar kijken!

[ Voor 14% gewijzigd door Knetterhard op 24-03-2013 21:04 ]

• jorritkramer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-11 09:12
bto zijn echt mooie laptop op school hebben ook een paar jongens die met gtx680 sli wat een beesten zijn dat:O

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 19:33
Vergeet niet dat de bouwkwalitiet van de Alienware laptops superieur is ten opzichte van zowel de BTO als de Lenovo laptops.

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

• Knetterhard
Rubén89 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:09:
Vergeet niet dat de bouwkwalitiet van de Alienware laptops superieur is ten opzichte van zowel de BTO als de lenovo laptops.
Maar is dat 300/400 euro waard?

• Rubén89
Ik denk dat wanneer je een dergelijk bedrag uitgeeft je de aankoop als een investering moet zien. Daarmee bedoel ik dat je een laptop koopt met de 'beste' hardware een laptop waar je een paar jaar mee vooruit kan, in dat geval denk ik dat het de meerprijs waard is.

Waar je naar mijn mening wel rekening mee moet houden is je gebruiksdoeleinden: staat je laptop de komende drie jaar alleen maar op een bureau? of ben je van plan er mee te gaan reizen van - van en naar school bijvoorbeeld, of naar lan-party's etc...

Mijn ervaring met laptops - en ik gebruik ze vanaf zo ongeveer vanaf mijn tiende - is dat de bouwkwaliteit van niet te onderschatten belang is, zeker wanneer je een aantal jaar met je machine wil doen.

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

• Knetterhard
De laptop zal voornamelijk gewoon thuis staan, niet op een bureau, maar gewoon naast me op de bank. Zo gebruik ik mijn huidige laptop al jaren. En ik zie de meerwaarde van de prijs van Alienware niet in, aangezien op de BTO laptops ook een dikke 2 jaar garantie opzit. Dus dan vraag ik me af: is het de 300/400 waard om t merkje Alienware te zien?

• Rubén89
roachzz schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:57:
De laptop zal voornamelijk gewoon thuis staan, niet op een bureau, maar gewoon naast me op de bank. Zo gebruik ik mijn huidige laptop al jaren. En ik zie de meerwaarde van de prijs van Alienware niet in, aangezien op de BTO laptops ook een dikke 2 jaar garantie opzit. Dus dan vraag ik me af: is het de 300/400 waard om t merkje Alienware te zien?
Ik denk dat het merkje alleen geen 3 á 400 euro extra waard is, absoluut niet, dan zou ik een rationele keuze maken en gaan voor de BTO
Als je de laptop zoals jij zegt voornamenlijk thuis gebruikt en hij alleen maar op de bank staat lijkt mij dat de BTO ook prima voldoet.

Over schermkwaliteit koelprestaties etc... durf ik overigens niets te zeggen, uit de reviews over de Alienware laptops weet ik dat deze qua koeling in iedergeval ruimschoots voldoen en dat het contrast van de schermen erg goed is. Over de BTO laptops durf ik geen uitspraken doen, misschien dat een aantal mede tweakers hier meer informatie over hebben.

[ Voor 1% gewijzigd door Rubén89 op 24-03-2013 22:15 . Reden: typefouten ]

• iceblack24
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:11
ooww laptop op de bank, zeker met dit soort krachtpatsers(eigenlijk voor geen enkele laptop goed) is vragen om overhitting. Bedenk je wel dat deze waarschijnlijk ook behoorlijk wat wegen dus dat je hem niet even met een hand op tilt, op je schoot hebben is ook niet echt prettig, naar mijn mening.
Zelf heb ik een laptop van het inmiddels failliete XXODD deze bouw kwaliteit is echt prima toen der tijd waren de behuizingen van BTO en XXODD ongeveer het zelfde en kwamen beide van Medion af. Of dit nu nog is weet ik niet.
Kijk ook eens hier, http://notebooktotaal.nl/ betere service kan naar mijn mening niet en in mijn geval had hij ook de laagste prijs.
Let wel al deze bevindingen stammen al wel 2,5 jaar terug.

Mijn persoonlijke tip aan jouw is overigens om een thin and light notebook te kopen en verder een normale desktop. Maar dat hangt ook maar af van hoe je hem gaat gebruiken. Bij mij staat hij nu eigenlijk altijd op het bureau, het gewicht was toch vervelender dan van te voren gedacht zelfs met een goede rugzak. En batterij houd het ook niet lang vol altijd zoeken naar een stopcontact is heel irritant. Nu dus nog een andere laptop erbij. Dus had toen der tijd beter een normale pc kunnen kopen voor pak weg(1200 euro) en een mooie laptop voor(1000 euro). Dan had ik waarschijnlijk nu nog games op max kunnen spelen(voor het zelfde geld) zeker als je mee neemt dat je een pc nog(makkelijker) kan upgrade.

Overigens wel heel erg tevreden met de laptop.

Bottomline: gamenotbooks zijn VELE male duurder dan een normale pc denk hier goed over na. Zeker met de mooie cloud oplossingen van tegenwoordig vind ik persoonlijk de optie hier boven aangegeven de beste. Maar nogmaals dat hangt van je persoonlijke gebruik af maar denk er wel goed over na.
1080p scherm raad ik je overigens ook ten zeerste aan, zelf heb ik dit op een 15 inch scherm en dat is echt heerlijk.

suc6

• jooosdt
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-05-2023
roachzz schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:03:
Meenemen is geen issue; ik werk 4 dagen vanuit huis. Betreft de benchmarks van de 650 kom ik beter uit met de 680: http://www.notebookcheck....-GT-650M-SLI.84953.0.html.

edit; BTO link is fantastisch; thanks ga ik ff naar kijken!
de GTX 680 is ook sneller. Ik wil alleen aangeven dat voor een fractie van de prijs je ook een goede game-laptop hebt. Je kunt dan een nieuwe laptop aanschaffen over 1 tot 1,5 jaar met het geld dat je bespaart (als de lenovo het moeilijk krijgt met bepaalde games).

Als je toch een snellere gpu wilt kun je beter niet bij Alienware bestellen omdat je hier veel voor de naam betaald. De bouwkwaliteit en garantie is gewoon goed bij BTO, en ze bieden meer mogelijkheden qua configuratie, ook wordt deze standaard met SSD geleverd wat niet het geval is bij de alienware.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:53
Vergeet niet dat je bij je Alienware ook superieure garantie krijgt, namelijk 1 jaar Dell Next-Business Day aan huis reparatie. Zodra er iets mis is met je Alienware hoef je hem niet te missen, je belt Dell op en de volgende werkdag komt een reparateur aan huis met de vervangende onderdelen je laptop fixen. Dat heb je bij BTO niet, als je laptop daar stuk gaat dan ben je hem denk ik sowieso wel minimaal een week kwijt.
Ik ben erg te spreken over de garantie die Dell levert.

• Rubén89
Overigens vraag ik mij af of het niet een stuk goedkoper is om de Alienware (mocht je deze gaan bestellen) uit te rusten met 8GB of indien mogelijk 4GB RAM en er later zelf meer bij te prikken. OEM's rekenen hier altijd meer voor dan wanneer je naderhand zelf een geheugenupgrade uitvoert....

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-11 20:13
Ik zou voor de Alienware gaan.
Een BTO is vaak wel goed, maar ze kunnen last hebben van oververhittingsproblemen, en de bouwkwaliteit kan wat minder zijn dan bijvoorbeeld een Alienware.
Samen met bovengenoemde garantie zou mijn keuze al snel vast liggen.
Rubén89 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 22:41:
Overigens vraag ik mij af of het niet een stuk goedkoper is om de Alienware (mocht je deze gaan bestellen) uit te rusten met 8GB of indien mogelijk 4GB RAM en er later zelf meer bij te prikken. OEM's rekenen hier altijd meer voor dan wanneer je naderhand zelf een geheugenupgrade uitvoert....
Inderdaad, de laptop met zo min mogelijk HDD en RAM uitrusten, als je het zelf later toevoegt is het een stuk goedkoper.

Zucht...

Verwijderd

Voor minder dan 1600 euro heb je een alienware die ongeveer even goed presteert.

Ram - SSD moet je er zelf in doen , Dell vraagt daar extreme prijzen voor.

Waarom deze Cpu ? Voor games ga je dat verschil nooit merken , gewoon bij de i7-3630QM blijven.

ook zou ik eerder de HD 7970M nemen omdat die gewoon een stuk goedkoper is en ongeveer gelijk presteert aan de 680m.

En dan heb je nog waardebonnen , shopkorting , epp kortingen om je Alienware veel goedkoper te krijgen.

Dit had je natuurlijk geweten als je een minuutje had gezocht op het forum. Klik
Gaming zal een must zijn, en graag ook alles maxed out bij nieuwe spelletjes (ja graphix slet..).
Dat gaat hem niet worden. Bij nieuwere games zal je de specs wat lager moeten zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2013 22:53 ]

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
MSI GT70
je hebt ook nog een duits merk die is nog iets goedkoper en daar is helemaal veel zelf te kiezen. weet alleen niet meer hoe die heet...

ssd en ram kan je beter idd er zelf in zetten.

680m, ssd en 1080p scherm zijn allemaal wel een vereiste voor het bedrag though.

http://www.notebookcheck....rce-GTX-680M.87744.0.html

edit check: hmmm 7970m doet het eigenlijk nog best lekker

Nukezone FTW

• Knetterhard
Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 22:50:
Voor minder dan 1600 euro heb je een alienware die ongeveer even goed presteert.

Ram - SSD moet je er zelf in doen , Dell vraagt daar extreme prijzen voor.

Waarom deze Cpu ? Voor games ga je dat verschil nooit merken , gewoon bij de i7-3630QM blijven.

ook zou ik eerder de HD 7970M nemen omdat die gewoon een stuk goedkoper is en ongeveer gelijk presteert aan de 680m.

En dan heb je nog waardebonnen , shopkorting , epp kortingen om je Alienware veel goedkoper te krijgen.

Dit had je natuurlijk geweten als je een minuutje had gezocht op het forum. Klik

[...]

Dat gaat hem niet worden. Bij nieuwere games zal je de specs wat lager moeten zetten.
Met een dubbele 680M kan je al een heel eind komen hoor!
iceblack24 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 22:16:
ooww laptop op de bank, zeker met dit soort krachtpatsers(eigenlijk voor geen enkele laptop goed) is vragen om overhitting.
Daar heb ik een schoot tafeltje voor ;-)
cyntax schreef op zondag 24 maart 2013 @ 22:32:
Vergeet niet dat je bij je Alienware ook superieure garantie krijgt, namelijk 1 jaar Dell Next-Business Day aan huis reparatie. Zodra er iets mis is met je Alienware hoef je hem niet te missen, je belt Dell op en de volgende werkdag komt een reparateur aan huis met de vervangende onderdelen je laptop fixen. Dat heb je bij BTO niet, als je laptop daar stuk gaat dan ben je hem denk ik sowieso wel minimaal een week kwijt.
Ik ben erg te spreken over de garantie die Dell levert.
Daar heb je ook wel gelijk in; alleen is het niet zo dat ik de laptop ECHT nodig heb; mocht ik hem een week moeten missen is dat geen probleem; ik heb er namelijk ook nog een werklaptop naast waar ik het e.e.a. op kan doen.

Ik denk dat ik voor een BTO ga, prijsverhouding is gewoon ontzettend goed.

• iceblack24
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:11
http://notebooktotaal.nl/
Hier kan je ook BTO kopen vaak goedkoper dan bij BTO zelf en een uitstekende service, zoals eerder gezegd.
Nogmaals denk ook echt na of je echt een zware notebook nodig hebt, of een lichte laptop en bazen game pc niet beter is. Maar dit heb ik allemaal al eerder gezegd.
Het is jouw keuze natuurlijk.

Verwijderd

roachzz schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:23:
[...]

Maar is dat 300/400 euro waard?
Je kan beter vragen of het de minderprijs waard is. Want een M17x is goedkoper dan een BTO met vergelijkbare specs, en doet praktisch alles beter. Je moet alleen weten welke kortingstruuks je moet toepassen.

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-11 14:06
Bij xNotebook heb je zelfs ruim binnen je budget een 17" met 2x 7970M in crossfire...
xnotebook cyclone IV17

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Je weet dat je voor +/- 1000 euro een klein ITX- systeempje bouwt dat rondjes loopt om die laptop?
Mis je dus wel scherm e.d. in 1 apparaat, maar voor de mobiliteit koop je dan een ultrabook en een tablet (en zit je nog binnen het budget van die alienware)

Mijn ervaring met dikke GPU's in laptops is dat het gewoon giga-snel kapot gaat of gaat throttlen.
Een laptop is gewoon niet gemaakt om 200w warmte af te voeren.
(nu is mijn referentiekader van een 8600m natuurlijk niet zo goed. Maar ik zie de gtx 540/550m hetzelfde ondergaan)

[ Voor 36% gewijzigd door eL_Jay op 25-03-2013 13:54 ]

Verwijderd

Spekkie88 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:46:
Bij xNotebook heb je zelfs ruim binnen je budget een 17" met 2x 7970M in crossfire...
xnotebook cyclone IV17
En dan voor >€2000 een laptop krijgen met een waardeloos toetsenbord en touchpad, een fan welke idle al een geluid als een stofzuiger maakt en terugklokt onder load 8)7

• joost18
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
Misschien als je een goeie prijs/prestatie verhouding wilt kan je even naar de medions kijken?
heb je een gtx680m voor 1600-1700 euro inc. ssd, full hd, 8gb ram, 3630qm.
http://www.medion.com/nl/...E+X7821+laptop/30015010A1
http://www.medion.com/nl/...E+X6825+laptop/30015509A1

Anders zou ik zeggen zo lang als je voor een single gpu gaat blijf bij alienware, zoals darkstone zegt is het helemaal niet duurder zolang je maar de goeie kortingen gebruikt.

Als je echt idiote fps wilt en je voor sli wilt gaan in een laptop (hoewel ik denk dat de warmte in een BTO dan helemaal geen pretje meer is) dan kan je voor een BTO gaan aangezien ze geen m18x verkopen in NL. Als je die wel zou willen kan je eventueel nog een m18x uit duitsland bestellen, kost 2500 euro inc. 7970 in CF. daar gaat dan nog 8% EPP vanaf. (ik denk dat je ook wel een Duitse versie van shopkorting kan vinden?)

• Knetterhard
eL_Jay schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:50:
Je weet dat je voor +/- 1000 euro een klein ITX- systeempje bouwt dat rondjes loopt om die laptop?
Mis je dus wel scherm e.d. in 1 apparaat, maar voor de mobiliteit koop je dan een ultrabook en een tablet (en zit je nog binnen het budget van die alienware)

Mijn ervaring met dikke GPU's in laptops is dat het gewoon giga-snel kapot gaat of gaat throttlen.
Een laptop is gewoon niet gemaakt om 200w warmte af te voeren.
(nu is mijn referentiekader van een 8600m natuurlijk niet zo goed. Maar ik zie de gtx 540/550m hetzelfde ondergaan)
Als ik een vaste pc wou, dan had ik hier geen topic gemaakt toch?

Als het kapot gaat heb je nog garantie.. En desnoods maak ik hem zelf open (mits hij binnen de garantie valr)
Pagina: 1