Toon posts:

hoe kan ik het best kleine heatsinkjes aan mijn geheugen bevestigen

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee heatsinks gemaakt voor mijn geheugen. ik ben eigenlijk opzoek naar iets als hittegeleidende plak of tape (eigenlijk hetzelfde spul waarmee die voodoo3 3000 heatsinks op de chip worden geplakt. in ieder geval moet het eraan blijven hangen.

Waar kan ik dat soort lijm kopen

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ik geloof dat daar wel een of andere lijm voor is....moet lijm zijn die hitte goed kan geleiden, dan zit je goed (en moet ook wel tegen een beetje hitte kunnen :))

oh ja..ik geloof dat het ook zo kan: buitenste randje lijm, en middenin gewoon hitte geleidende pasta...maar er zijn vast mensen hier die hier meer van weten

Verwijderd

Volgens mij ben je dan een beetje nutteloos bezig...je kaart perst er dan misschien 1 frame extra uit...das toch iets te weinig lijkt me

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste het is voor mijn DIMM bedoelt ,en niet voor mijn "kaart", die geheugens worden ontzettend heet (moet je niet aanraken)dus vandaar. Ten tweede als je je geheugenfrequentie van je geheugen van je videokaart een stuk hoger zet dan scheelt dat echt wel meer dan "1 frame". ten derde vind ik het geinig om er mee te expirimenteren, wat ik zelf het belangrijkste vind om antwoord te krijgen. Ten vierde geef je geen antwoord op mijn vraag. Dus NEO ik vind wel degelijk dat ik nuttig bezig ben.
WEET JE WAT NUTTELOOS IS NEO..........ZO'N POST REPLY-EN ALS DIE VAN JOU

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Warmte geleidende epoxy, (verkrijgbaar bij herman waterkoeling nl denk ik) of thermal tape van 3M (fragtape) kun je dat mee doen.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Net die post van je gelezen bij videokaarten en beeldkanonnen (iets met GeForceDDR OC'en) ... en nou weer hier ... DOE TOCH EENS NORMAAL MAN! :( :( :(. Wie denk je wel niet dat je bent om zo te reageren op iemands reply. Iedereen mag replyen wat ie wil, jij maakt hier niet de dienst uit! Het verbaast me dat mensen jouw nog advies geven :( .

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
he bomberman, normaal zeik ik nooit maar ik vandaag de hele dag al een ontzettend slecht humeur (tentamens komen er weer aan)omdat ik moet leren, maar je hebt wel ergens gelijk, maar doe ff rustig. En verder heb ik de geforce pro pas, en wilde gewoon ff weten wat normaal kan met dat ding. en dat staat los van deze vraag gaat over dimm.
ps Eindhoven rules.
bij deze mijn excuses aangeboden bij neo. al blijf ik het wel een beetje nutteloos vinden. maar ja daar had ik niet op moeten reageren. ok genoeg ge-bla-bla-blaat

• Bomberman
Tentamens, dat verklaart een hoop ;)!

PC Specs

Verwijderd

Ik zou het gewoon met seconde lijm lijmen, ik heb dat ooit eens op een grafische kaart en een Chipset gedaan, in het begin stinkt het een beetje, later heb je er geen last meer van.

Wel en paar uur laten drogen, want ik heb gehoord dat seconde lijm door hitte weer los kan raken.

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 18:42

Rozz

I'm an Apogian!!

Ik las ergens op I-net dat je ook LOCTITE 384 met LOCTITE 7387 ACTIVATOR kan gebruiken.

is een twee componenten lijm met hitte geleidende eigenschappen.

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Hoe krijg je die dimms zo heet, zijn ze PC-66 of zo, een heatsink helpt dan niet echt, beter kastkoeling.

Ik heb zelf koeling gemonteerd met touwtjes (!), werkt best goed.

Verwijderd

Wow wat een gefrustreerde ventjes hier allemaal zeg, niet te geloven :)
Ach man die 5% extra snelheid die je eruit krijgt is het niet waard pas vanaf 10-20% praat je ergens over.
Neelsjan je houd je zelf voor de gek dat je met een paar heatsinks (en dus je geheugen een paar Mhz over kan klokken) verbetering ziet.

Bomberman wat denk je zelf nou die kaarten verschillen nauwelijks...als iemand daarvoor een nieuwe kaart gaat kopen ben je echt dom. T'is gewoon zo, uberhuapt dat je zo'n vraag stelt....lees dan reviews GVD

Maargoed dan ontopic :) ....lijkt me het slimst om even naar een doe het zelf zaak te gaan en daar te vragen, je moet ongetwijfeld lijm hebben die dus niet smelt bij hoge temp (duh)....

BDW ik weet alles over tentamens...erg fijn als je nu pas 7,5 SP hebt :( zoals ik....veel plezier met tweaken enzo, ik wacht op de Cellie 2 :p

• Bomberman
Neo, waar de hell heb je het over? Welke kaart, en een nieuwe kopen? En moet ik eerst eens reviews lezen "GVD"? Waar heb je het over dude. Please explain (en snel een beetje, want ik ben zeeeer gefrustreerd ;) ).

--------------------------

Haal je mij niet door de war met Cronik? Zo ja, leer dan eens beter lezen "Judge Neo". Je hebt duidelijk nooit mijn posts gelezen anders zou je zoiets zeker niet zeggen! Meer reviews gaan lezen .... phhhh ... wiseguy.

PC Specs

Verwijderd

ik had het idd over de topic van Cronik, ik dacht dat je die bedoelde namelijk. Over welke topic heb jij het dan?

• Bomberman
Die topic waar Neelsjan vraagt over het overclocken van zijn GeForce-kaart (gepost door Neelsjan ofcourse). Daar deed hij ook al zo lelijk tegen iemand die hem wilde helpen, vandaar dat ik de reactie bij deze post gegeven had. Heb jij de topics eigenlijk wel gelezen ... ik kom niet eens voor in de topic van Cronik. Eerst een beetje beter opleten voordat je iemand uitmaakt voor niet-review-lezende-fool please. Dank u (volgende keer ben ik niet zo aardig ;)).

PC Specs

Verwijderd

tsss....aap :)

• Bomberman
Niet eens toegeven dat je fout zat ... Yo kinderachtig man, maar jij bent ook nog een klein kindje is het niet? Niet meer met papa's computer op internet hoor, mag niet! Faggot...

PC Specs

• Wimo.
  • Laatst online: 09:07

Wimo.

Shake and Bake!

rustig nou maar jongens...

• Bomberman
Wimo, je hebt gelijk :) . Ik heb hier ook geen zin meer in, dus sorry Neo, laten we ophouden met deze bullshit. Peace bros ;)!

PC Specs

Verwijderd

Ok :)

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:11
Tsss Neo... en nog niet toegeven dat je fout zat.... beetje van topic veranderen :( ........

Ja ja, ik ga hier ff de boel verder opnaaien >:)

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 23:33
Neelsjan, koop nou gewoon eens pc133 geheugen zoals ik je al 100 keer heb gezegd! Of ruil het op het werk gewoon sneaky om!
hehehehe, zie je donderdag wel weer :)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Goed, dan even een tip van Herman. (waterkoeling is my middle name :))

Volgens mij is er hier een ernstig geval van oververhitte gemoederen, ipv oververhit geheugen. Het beste is dit gemoed met water te koelen, of te wel, neem eens een koude douche.

--off topic--
Heatsinks kan je op enkele manieren lijmen:
Met secondenlijm, met "thermal epoxy", met secondenlijm op de hoeken, en koelpasta middenin, en met "fragtape" (hittegeleidende tape)

Mail eens naar Newt (j.molinger@oc-shop.nl of newt@dds.nl) voor meer info.

--einde off topic--

Douche ze. ;)
Pagina: 1