Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Razer of Alienware of ..

Pagina: 1
Acties:

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Topicstarter
Ik zoek een laptop waar ik de volgende drie jaar zoet mee ben, een gezonde prijs/kwaliteit-verhouding en ik sta gerust open voor het aanbrengen van een alternatief voor bovenstaande. Bij voorbaat dank voor enige hulp :)

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
En wat heb je zelf al gevonden? Budget? Klein / groot? Games?

[ Voor 34% gewijzigd door Iekozz op 24-03-2013 19:56 ]

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ik zoek een auto; fiat of bmw... maar wat anders mag ook...

Even zonder gekheid; zoveel mensen, zoveel wensen.
Zou je iets specifieker kunnen zijn wat betreft je wensen?
Zijn er toevallig al modellen die je op het oog hebt?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• KS1987

KS1987

no frills

Topicstarter
Zoals ik eerder had aangegeven:

- Razer - 2500 USD
- Alienware - 2200 USD
- Alienware - 1200 USD

Bij de Alienware heb ik geopperd voor mid-range CPU, max GPU en HDD/RAM later - zelf - nog aan te passen. Dit lijkt me best prijzig, daar ik graag nog de komende drie jaar volgende games zeker wens te spelen: Borderlands 2, Destiny en Starcraft II.

Verwijderd

Persoonlijk denk ik dat je rond de 1500+ prijsrange moet zitten om enkele jaren mee te gaan :3

Het belangrijkste limiterende factor is toch de vid card imho...
http://www.notebookcheck....rce-GTX-660M.71859.0.html

Voor de rest is persoonlijke eisen/meningen en budget :3

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Ik zie.us ... ben jij us citizen?
Anders kan je vergeten om een alienware uit us te laten komen.

Mijn advies:
M17x r4
Hd7970m
I7 3630
6gb ram

Kost je met bonnen en epp korting en url hacks net geen 1600 euro.

Hou je geld over voor een ssd en ram upgrade.
Dit kan en mag je gewoon zelf doen zonder de garantie te verpesten oid.

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• KS1987

KS1987

no frills

Topicstarter
Vriendelijk bedankt voor jullie reacties, jullie hebben me veel stof gegeven om na te denken, waaronder de vraag of ik überhaupt een portable nodig heb of een compacte configuratie. Na wat na te denken en vergelijken ben ik op het volgende uitgekomen:

- Alienware X51
Met een i5 als CPU, GTX660 als GPU en 8GB geheugen. De CPU had ik gekozen omdat de GPU sowieso de bottleneck is, over de GPU ben ik niet zeker of ik beter wacht tot Alienware een nieuwe kaart in hun model stopt en het geheugen kan ik altijd gemakkelijk upgraden naar de toekomst toe.

- Eizo FS2333-BK of ASUS VE248H
Van monitor ben ik niet onmiddellijk overtuigd of ik zou gaan voor een mid-range of higher-end toestel of nog een derde optie. Het zal nog een moeilijke keuze worden..

- SteelSeries 7G + SteelSeries Sensei of SteelSeries Sensei [RAW] + SteelSeries Experience I-2 of SteelSeries S&S
Ik wil echt eens een gaming brand proberen, ik dacht initieel bij Razer maar die spitsen zich toe meer toe op de Amerikaanse markt en zijn al moeilijker verkrijgbaar in Europa. SteelSeries ben ik een tijdje terug bij gekomen en esthetisch lijken ze me alvast leuk. Ik ben nog niet 100% overtuigd of ze het premium waard is of ik naar andere opties zou moeten kijken. Het is me bijvoorbeeld onduidelijk wat het grote verschil is tussen de Sensei en de Sensei RAW.

ps: Modje ik weet dat mijn topic nu niet onmiddellijk in de juiste sub-forum staat en dat het grotendeels mijn schuld is wegens het veranderen van mijn gedacht, maar ik had helemaal geen idee waar het nu 100% past want het is deels componenten en deels desktop en ik had hier al een topic gemaakt, om een lang verhaal kort te maken, ik heb dan maar besloten om het hier te houden om de consistentie intact te houden. :)

Verwijderd

KS1987 schreef op maandag 01 april 2013 @ 11:10:
- Alienware X51
Met een i5 als CPU, GTX660 als GPU en 8GB geheugen. De CPU had ik gekozen omdat de GPU sowieso de bottleneck is, over de GPU ben ik niet zeker of ik beter wacht tot Alienware een nieuwe kaart in hun model stopt en het geheugen kan ik altijd gemakkelijk upgraden naar de toekomst toe.
Dat gaat niet gebeuren, de GTX660 is simpelweg het snelste wat je in een dergelijk chassis kwijt kan. Vergeet niet dat je een laptopvoeding mee krijgt. Als je iets snellers wilt zul je zelf iets samen moeten stellen.
- Eizo FS2333-BK of ASUS VE248H
Van monitor ben ik niet onmiddellijk overtuigd of ik zou gaan voor een mid-range of higher-end toestel of nog een derde optie. Het zal nog een moeilijke keuze worden..
Scherm van €175 of €280?? Voor €185 heb je bovendien al een U2312HM met IPS, of de U2412HM met 1200p.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:36

Quad

Doof

Beter stel je zelf een gamePC samen in een compacte behuizing. Heb je veel meer aan.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

Verwijderd

Dat valt ook wel mee hoor. Met kortingsbonnen is de X51 regelmatig vergelijkbaar geprijsd dan zelfbouw, en neem maar van mij aan dat je met zelfbouw geen dergelijk compact chassis krijgt.
Pagina: 1