Sapphire 7970 geen signaal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secretdk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-05 10:46
Sinds kort heb ik regelmatig dat als ik in een game zit, mijn monitor opeens zwart gaat en aangeeft dat hij geen signaal heeft.

Na een reboot werd dit in het begin opgelost maar nu heb ik het erg vaak.
Het ligt niet aan de monitor aangezien het 2 verschillende monitoren zijn die tegelijk uitvallen en aangesloten op dezelfde videokaart.

1 via DVI en de andere via displayport.
Als ik op dit moment mijn pc opstart, dan vallen de schermen weer uit als ik 5 seconden op het bureaublad zit.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik zal nog proberen mijn videokaart in de andere PCI-E slot te doen, ik heb alle kabels al een keer losgehaald en er opnieuw ingedaan maar dit had geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:52
Heb je de nieuwe drivers bios update.s? sins waneer is dit probleem
resend nog iets veranderd aan je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
check de temp van je videokaart eens als hij belast wordt met gpu-z in combnatie met msi combuster,
draait hij combuster goed dan is het niet je videokaart.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik had een videokaart met issues die furmark prima draaide maar toch kapot was... Dus of combustor draait zegt niet alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:26
Misschien kan je voeding de load niet aan? Post eens de specs van je voeding en de rest van je systeem.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secretdk
bumtroll schreef op zondag 24 maart 2013 @ 22:59:
Heb je de nieuwe drivers bios update.s? sins waneer is dit probleem
resend nog iets veranderd aan je pc?
Ik heb de nieuwste drivers en ik heb recent niks verandert.
Probleem heeft zich eerder voor gedaan, maar toen wist ik het op 1 of andere manier te fixen.
Nu heb ik het probleem weer sinds gister.
Anoniem: 195780 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 01:32:
[...]

Check eens of je voeding nog wel toereikend is.
Wat voor voeding heb je??

Kan het zijn dat de monitor's in slaapstand schieten en/of helpt het als je alle slaapstandjes even deactiveert??

@bumtroll
Ik moest het een paar keer lezen voor ik je snapte.
resend vs recent ;)
Intel i7 2600k
Gigabyte z68-ud3h-b3
Corsair vengeance 4x4gb
850w voeding van OCZ
Ssd van samsung en paar 1 tb hdds

Neem aan dat een voeding van 850w meer dan voldoende moet zijn.
Ook denk ik dat het geen slaapstand is aangezien het onregelmatig gebeurt en er geen mogelijkheid is om het te restoren behalve een restart.

Zal vandaag als ik thuis ben het een en ander nog even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Met BIOS word de moederbord BIOS bedoelt, deze kan beter worden door een upgrade als deze er is en kan vele problemen oplossen. > http://www.gigabyte.com/p...t-page.aspx?pid=3853#bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secretdk
Anoniem: 91626 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:21:
Met BIOS word de moederbord BIOS bedoelt, deze kan beter worden door een upgrade als deze er is en kan vele problemen oplossen. > http://www.gigabyte.com/p...t-page.aspx?pid=3853#bios
Zo ver was ik ook al met nadenken. Ik heb al de laatste BIOS update recent gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-07 15:38
Heb je het al geprobeerd door maar 1 scherm aan te sluiten? En wordt de resolutie wel ondersteund door het spel? kan me voorstellen dat zonder extra software/hardware sommige spellen niet overweg kunnen met het beeld verspreiden op 2 schermen (eyefinity is pas vanaf 3 schermen).

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Sj44k13 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 01:06:
Ik had een videokaart met issues die furmark prima draaide maar toch kapot was... Dus of combustor draait zegt niet alles
neej het zegt niet alles, maar meestal klapt hij er dan al wel uit.
ben wel benieuwd hoe jou videokaart wel kapot was en toch wel furmark een paar uur kon draaien?

test niet van alles, maar blijf eerst bij de vga proberen, dit is toch het meest waarschijnlijk.
met bv msi afterburner kan je ook de ventilator van de videokaart ff een stuk hoger zetten en dan testen.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Eens in de zoveel tijd crashtte de driver. Dit kon om de dag, om de week of om de maand zijn. Ik kreeg dan een bericht dat atinogwat was gecrasht en opnieuw gestart. Meerdere reïnstalls van de drivers en Windows hielpen niet. Daarna een nvidia gtx 260 in mijn pc gehad toen ik de 6950 in RMA had en nu een 7950. Geen enkel probleem meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 09:51
Wat Joenino ook zegt, wat gebeurt er als je maar 1 monitor aansluit?

Daarnaast kan je ook nog eens proberen om de displayport kabel te vervangen, wel eens vaker gezien en gehoord dat een brakke DP kabel hele rare dingen veroorzaakt.

Star Citizen Referal code | Gigabyte GeForce RTX 3090; Intel Core i7 8700k w/ NZXT Kraken X63; 32GB Corsair Vengeance LPX; CM NR200P

Pagina: 1