Videokaart werkt niet na vervanging moederbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Topicstarter
Avond ;w

Gisteren is helaas mijn moederbord overleden. Ik heb toen de keuze gemaakt om maar voor een kleine upgrade te gaan. Ik heb naast mijn moederbord direct een nieuwe CPU en geheugen geplaatst.
Mijn oude configuratie was niet compatible met dit huidige mobo.
Nu het volgende probleem. Na mijn pc weer in elkaar gezet te hebben werkt alles behalve mijn dedicated gfx card. De onboard gfx card werkt wel. Hiermee krijg ik ook beeld. Ik krijg zwart beeld zodra ik de dvi kabel op mijn asus aansluit. Ook in appbeheer is er geen device zichtbaar

Ik heb het volgende moederbord: MSI B75MA-P45
Hierop zou mijn ASUS 560ti 2gb oc op moeten werken.
Ik heb een 600W voeding.

Wat heb ik zelf getest/geprobeerd?

- BIOS update uitgevoerd
- Andere GFX card getest (MSI 560ti 1gb, blijft ook zwart)
- Instellingen IGP? aangepast in het bios

Wat kan ik nog proberen? Is mijn mobo wellicht stuk? Ik heb maar 1 PCIE slot dus kan hem niet in een ander slot proberen.
Is mijn voeding te zwak? Moet ik mijn voeding vervangen?

In mijn vorige setup zat een MSI p7n sli platinum mobo. Hier heb ik nooit problemen gehad met eventuele voedingsproblemen.........

Alvast bedankt. Alle tips zijn welkom.

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-07 17:07
Ik vermoed dat je een instelling in de BIOS moet veranderen zodat de PCI-Express slot als Primaire display adapter gebruikt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Topicstarter
Ik heb er naar gezocht maar is geen duidelijke instelling die dit regelt. Ik heb gelezen dat zodra er een kaart aanwezig is in het pcie slot dat dan automatisch eigenlijk de onboard zou moeten uitgaan... De fannetjes draaien btw beiden op de 560ti. Beide powercables zijn aangesloten.

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
Ik heb net even de manual van je mobo doorgenomen. Er staat inderdaad ook niets in dat aangeeft dat je een instelling moet wijzigen.

EDIT

Je kan wel toewijzen in de BIOS welke GPU je wilt gebruiken

Onder Advanced -> Integrated Graphics Configuration -> Initiate Graphic Adapter zal hij nu op IGD staan. Die moet op PEG staan.

Quote uit de manual
Integrated Graphics Configuration
Press <Enter> to enter the sub-menu.
Initiate Graphic Adapter
Choose which adapter you wish to make the primary option
[IGD] Integrated Graphics Display
[PEG] PCI-Express Graphics Device

[ Voor 74% gewijzigd door Kadett op 24-03-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Topicstarter
Thanks alvast voor de hulp. Dat is inderdaad het gene wat ik had aangepast. Het staat op peg, maar nog altijd zwart beeld zodra de kabel in de 560ti zit. Vreemd wel dat zodra ik hem in de onboard prik met die setting ik dan wel beeld krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
Misschien update naar de laatste BIOS firmware?

http://nl.msi.com/product/mb/B75MA-P45.html#/?div=BIOS

Zowel de laatste als een na laatste BIOS update hebben "Improved PCI-E display card compatibility. "

EDIT zie nu in je eerste post dat je dat al gedaan hebt. :/

[ Voor 23% gewijzigd door Kadett op 24-03-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

lordsnow

I know nothing

voedingkabeltje wel aangesloten op gfxkaart?

Had je al gedaan zie ik nu.

[ Voor 30% gewijzigd door lordsnow op 24-03-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Topicstarter
Klopt bios update gedaan... Power cables idd beide aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:22
Ik denk dat je een DOA hebt.
Snelste manier is even de webshop/winkel bellen en hem omruilen voor een andere.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Topicstarter
Morgen even sowieso langs mycom idd. Zal m iig even loshalen morgen... Balen dit maarja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Topicstarter
Zo er is iig iets duidelijk. Ik heb na het plaatsen van een nieuw moederbord de 560ti van mijn broer aan de praat. Er is beeld!!
Helaas krijg ik geen beeld op beide DVI aansluitingen van mijn eigen 560ti. Conclusie..... de videokaart is stuk..... en heeft mijn oude mobo gesloopt... of mijn oude mobo heeft de gfx card gesloopt.... 1 van de twee..

Ik heb gelukkig nog wel garantie op de 560ti. Hij is van 06-2012. Morgen maar weer terug naar Mycom om te kijken hoe ze de garantie mogen afhandelen. Ik hoop stiekem op een vervangende (die bestaat niet meer) zodat ik gelijk de 660ti kan aanschaffen :P

Bedankt allen iig voor het meedenken.

Pagina: 1