Spontane willekeurige mappen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandshock
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-07 15:22
Beste Tweakers,

Al een tijdje zit ik met het probleem dat er op mijn D, C en externe schijf zonder reden mappen worden gemaakt. Deze mappen bevinden zicht rechtstreeks op de eerste locatie bij het openen van deze schijf.
De mappen altijd leeg. Ik heb gemerkt dat dit probleem zich ook thuis voordoet op een andere pc en ook op een pc van een vriend van mij die al indirect zijn verbonden geweest door een harde schijf.
Voor de rest heb ik nooit last gehad van een crash of dataverlies of ook maar iets dat wijst op een virus.
De mappen zijn te herkennen aan hun combinatie van cijfers en letters. Hier is een foto: Afbeeldingslocatie: http://www2.picturepush.com/photo/a/12498870/220/12498870.png

Geprobeerde oplossingen zonder resultaat:
-Windows defender scan
-AVG virusscan in veilige modus
-Hitmanpro
-CCcleaner
...

Als jullie dus suggesties hebben laat je ze maar weten.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat soort mappen worden volgens mij meestal door .NET Framework installers/updates gemaakt. Soms blijven die bij mij staan maar zijn ze niet leeg.

Waar staan ze precies? In de root van de hdd's?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:21

Perkouw

Moderator General Chat
Raven schreef op zondag 24 maart 2013 @ 19:28:
Dat soort mappen worden volgens mij meestal door .NET Framework installers/updates gemaakt. Soms blijven die bij mij staan maar zijn ze niet leeg.

Waar staan ze precies? In de root van de hdd's?
+1
Meestal oorzaak van updates, staan bij mij soms niet op me OS disk (SSD) maar op één van mijn data disks (HDD). Verwijder altijd die mappen op mijn data disks, nog nooit gezeur mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het zijn inderdaad mappen van updates. Je kan deze gewoon verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandshock
Ja ze komen rechtstreeks in de root te staan als ik de schijf open.
Ik was net eens aan het rondkijken en zag dat 1 map gebruikt werd door een onbekende gebruiker. Hier is een printscreen.
Afbeeldingslocatie: http://www1.picturepush.com/photo/a/12499039/220/12499039.png
Ik verwijder de mappen ook altijd zonder gevolgen. Maar het zou toch fijn zijn als ik dit opgelost kreeg ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandshock
Ok, ze zijn dus een gevolg van updates? Is er een manier dat ik ervoor kan zorgen dat windows update geen random mappen meer maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Aangezien ze in de root staan en gezien de namen, ja, die komen dan zeer waarschijnlijk van updates. Die mappen zijn temp mappen, waarom MS er voor besloten heeft die in de root van de HDD('s) te plaatsen ipv de daarvoor aanwezige temp-map is mij een raadsel.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:29

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Windows plaatst ze in de root van de schijf met de meest beschikbare ruimte. Op zich logisch, jammer dat er af en toe wat achterblijft.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Normaal gesproken verdwijnen deze mappen vanzelf. Soms blijven ze staan, geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Grandshock schreef op zondag 24 maart 2013 @ 19:35:
Ja ze komen rechtstreeks in de root te staan als ik de schijf open.
.... Maar het zou toch fijn zijn als ik dit opgelost kreeg ;).
In je verkenner eigenschappen de opties "Beveiligde Systeembestanden verbergen" en "verborgen bestanden en mappen niet weergeven" weer aan zetten.

En als je je zorgen maakt om de schijfruimte geef je een taak op die regelmatig tijdelijke bestanden verwijdert.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1