Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
voor bij een vriend in zijn bar ga ik een ledstrip maken van 10meter met 5050leds (60leds per meter).

nu heb ik deze controller gekocht (nog iets uitgebreider als deze) omdat die wel lekker veel kan.
http://www.ebay.nl/itm/18..._trksid=p3984.m1497.l2649
YouTube: LED Light Strip Demo - Dream Color - 5050 - RGB - 150LED - 6803 Chip - 94 Programs

leuk en aardig natuurlijk (en een bak licht, leuk voor de voetbal ambilight :P ).

Nu komt het probleem: Ik wil de leds tegelijk en apart ook kunnen laten reageren op muziek/geluid.
Daar zijn genoeg controllers voor en ga al voor een controller die rechtsstreeks op een box uitgang aangesloten kan worden voor de beste reactie.
http://www.ebay.nl/itm/20..._trksid=p3984.m1423.l2649

Alleen hoe zorg ik dat ze beide tegelijk dezelfde ledstrip kunnen aansturen (dus bv lopend licht wat tegelijk knippert op de beats). En hoe apart. tegelijk is belangrijker, aangezien ze beide kleuren kunnen vastzetten, en op de muziek reageren uit gezet kan worden.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
tijd voor een schopje geloof ik :)

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
hmmm nog maar een schop..
leeft wel zeg dit topic :P

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Wat je beschrijft is wel enige logica voor nodig denk ik. Je kan niet zomaar functies van die 2 apparaten aan elkaar knopen, daar komt volgens mij wel wat bij kijken. Is er niet gewoon zo'n controller waar die functies op geluid zijn ingebouwd?

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
Yoram schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 18:14:
Wat je beschrijft is wel enige logica voor nodig denk ik. Je kan niet zomaar functies van die 2 apparaten aan elkaar knopen, daar komt volgens mij wel wat bij kijken. Is er niet gewoon zo'n controller waar die functies op geluid zijn ingebouwd?
thanx voor je reactie, ik kan geen controller vinden die beide functies biedt en een echte instelbare dmx controller is me teveel werk. Heb geen zin om per lampje een instelling te maken.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Pfft, je vraagt best veel en dit gaat niet zomaar lukken. Je hebt twee complexe signalen die je beide wilt gebruiken, je loopt tegen de problemen van timing en protocol op.

De beste manier om dit werkende te krijgen zoals je wilt is een schakeling maken die de signalen van de beide controllers inleest, combineert en vervolgens daarmee de leds aanstuurt.
Ik zie zo snel geen mogelijkheid om dit werkende te krijgen zonder een mix-schakeling ertussen.

Wat je kan doen:
1. Kom erachter welk protocol gebruikt wordt door beide controllers (of meet dit zelf met een analyzer)
2. Schrijf code die deze protocollen succesvol mixt (grote kans dat hiervoor wel standaard schakelingen bestaan of er iets op internet te vinden is, anders moet je zelf een algoritme verzinnen).
4. Ontwerp een schakeling met een uC die je code kan uitvoeren.

Als je geluk hebt dan kost je dat een kleine dag, als je pech hebt dan een hele week :P
Mocht je niet zoveel ervaring hebben met het ontwerpen van een schakeling+programmeren en heb je de kennis/hardware niet dan zou je dit als 'projectje' kunnen neerzetten bij Vraag&Aanbod of CircuitsOnline.net.

Verder moeten er genoeg schema's bestaan (te vinden op internet) van succesvolle controllers die je zelf kan programmeren, daarmee hoef je je automatisch niet druk te maken over de hardware en kun je je focussen op de software.
Het programmeren van effecten is niet zo lastig, laten reageren op geluid kun je zo moeilijk maken als dat je zelf wilt, maar met een beetje uC is dat geen enkel probleem.

[ Voor 24% gewijzigd door Sibylle op 09-04-2013 20:35 ]

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
Thanx voor je reactie.

Zow das nog een berg werk zeg maar. Ik vrees dat als ik de signalen moet samen mixen en dan nog door stuur er ook nog weleens lag zou kunnen ontstaan.

Ik heb ze nog niet binnen en zal dan nog even kijken hoe ik het ga aanpakken.
Tot die tijd staat dit topic nog open voor suggesties.
Als ik een oplossing heb gevonden komt dat hier ook terug natuurlijk.

Nukezone FTW

Pagina: 1