Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het DNS verwijzen van mijn domein naar Adobe business Cataly

Pagina: 1
Acties:

• ZombieRofl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-11 14:13
Pas een domein gekocht en wil het aan Adobe business Catalyst hangen. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb veel gezocht, maar weet toch niet hoe je DNS instelling moet veranderen in de Mijndomein configuratie.

Alvast bedankt! :)

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 15:08

• ZombieRofl
Ja daar heb ik al gekeken. Het probleem ligt meer dat ik niet weet mijn DNS te veranderen binnen mijn control panel op mijndomein.nl

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:27

Cloud ☁️

• ZombieRofl
ik denk niet dat het moeilijk moet zijn maar ik moet daar deze info invullen:

http://helpx.adobe.com/bu...ain-name-dns---quick.html

Maar ik weet gewoon niet hoe en waar. Moet ik bijvoorbeeld een A, AAAA, MX, TXT, CNAME of SRV aanmaken. en hoeveel? 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door ZombieRofl op 24-03-2013 21:50 ]

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 13:39
Zo te zien moet je niet DNS records aanmaken (dat is wat je nu aan het doen bent) maar de nameserver voor het domein zelf wijzigen. Dit zie ik iig op de site van Adobe.

Ik heb overigens geen idee of dit kan bij een domein welke je via mijndomein.nl hebt geregistreerd.

• wizkid_niels
Als je daar van de External DNS uit gaat, dus die van MijnDomein zul je 2 A-Records moeten aanmaken.
1.
Naam: <leeg>
Waarde: 192.150.8.140
2.
Naam: www
Waarde: 192.150.8.140

daardoor zullen www.jouwdomein.tld en jouwdomein.tld verwezen worden naar Adobe. Moet je wel in het control panel van Adobe je domein toevoegen zodat Adobe het ook oppakt :)

De andere oplossing (die in mijn eerste link staat) is om de nameservers aan te passen naar die van adobe - dat zie je hier: http://support.mijndomein...or-middel-van-nameservers

- Niels

• ZombieRofl
Hey Niels, ik heb je eerst link gedaan wat goed te volgen was. Nu heb ik ook de 1 en 2 toegevoegd aan de DNS lijst. Dus nou zou hij goed moeten zijn?

Zou het kunnen dat het een tijdje duurt voordat hij goed doorlinkt? Hij doet het namelijk nu nogsteeds niet.

[ Voor 27% gewijzigd door ZombieRofl op 24-03-2013 22:17 ]

• ZombieRofl

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 13:39
Ziet er nu wel goed uit. Misschien nog nodig om rij 4, die verwijst naar dat 188. adres te verwijderen. Dit is nog van je hoster en dat ga je blijkbaar niet gebruiken.

Verder kan het naar mijn weten 24-72 uur duren voordat deze wijzigingen zijn doorgevoerd.

• wizkid_niels
Je DNS Servers staan nu naar de volgende adressen:
nameserver: ns1.worldsecuresystems.com
nameserver: ns2.worldsecuresystems.com
nameserver: ns3.worldsecuresystems.com

Dat is dus mooi, let hierbij op dat verdere wijzigingen die je hier doorgeeft: http://s23.postimg.org/z9p2l5kej/lol1.png (ik neem aan dat dit van mijndomein is) geen effect meer zullen hebben. Deze zijn namelijk van mijndomein zelf, en je domeinnaam kijkt niet meer naar die records.

Als je nu step 3 goed gedaan hebt zoals hier beschreven staat: http://helpx.adobe.com/bu...g/change-site-domain.html - dan moet het nu goed zijn. Kan wel paar uur duren voordat DNS goed gaat ;)

Welke domeinen moesten precies naar Adobe toe? Ik zie nu het volgende:
westernengdesign.com -> nergens heen
www.westernengdesign.com -> 86.84.201.28 (van Planet?)

Ik weet niet precies hoe Adobe wilt dat het zit, maar ik gok dat je gwesternengd.businesscatalyst.com wilt gebruiken als je naar westernengdesign.com gaat? In dat geval moet je hier nog het volgende doen:
http://s23.postimg.org/shyniavez/image.png
1. Edit de 1e record die naar www verwijst. Pas deze aan zodat deze naar gwesternengd.businesscatalyst.com gaat.
2. Voeg nog zo'n record toe voor www. en verwijs deze ook door naar gwesternengd.businesscatalyst.com - dan kun je het A record verwijderen.
Weet niet helemaal zeker of het zo goed wordt opgepakt, maar ik denk dat het op die manier moet werken.

• ZombieRofl
Niels, het werkt!

Het jammere van dit is dat je het niet gelijk kan checken of het klopt. Ik moest inderdaad een aantal uren wachten.

Maar zoals je kan zien is er wat online :)

Bedankt!

• wizkid_niels
Lijkt ook hier inderdaad goed te werken :) Om te testen kun je het vaak in de hosts file zetten, of direct opvragen bij de nameserver (dig @ns1.worldsecuresystems.com westernengdesign.com) - heb je wel Linux nodig :)

Have fun ;)
- Niels
Pagina: 1