Audiolab Spectrum specificaties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Topicstarter
Hallo medetweakers,

ik heb sinds een paar dagen een account op GoT ( Ik had er al eerder een, maar niks mee gedaan, dus ja dat werd geblokkeerd :+ ) omdat nadat ik een lange tijd GoT gelezen te hebben toch wel de indruk heb dat dit een erg goede site is met toegang tot veel kennis. Dus ik heb even de policy gelezen en bij deze, mijn eerste topic, dus please vergeef me als ik wat fout gedaan heb met dit topic :)

De situatie:
Ik heb een tijdje geleden een paar Audiolab Spectrums gekregen van mijn werkgever. Het gaat om deze speakers: http://www.hansaudio.nl/artikel/audiolab-spectrum/ . Ik heb er wel andere tweeters in zitten, maar ik neem aan dat dat met bouwjaren en revisies te maken heeft. De tweeters zaten er in ieder geval af fabriek in. Prachtige speakers, als je het mij vraagt. Ik drijf ze aan met een Sony TA-D507, en speel er alle soorten punk, metal, dance en rock op. Ja, er zijn een hele hoop mensen met beter, maar hee, ik ben pas zestien, en op deze leeftijd is deze setup helemaal niet zo slecht ;)

Nou is mijn eigenlijke vraag heel simpel: heeft iemand de specificaties van deze speakers? Of weet iemand waar ik ze kan vinden? Ik heb al het almachtige Google geprobeerd, ik heb al op een ander forum een post gemaakt, ik heb Audiolab zelf gemaild, maar helaas, niemand weet het. En daarom dacht ik, laat ik mijn heil zoeken op GoT :)

Een van de reacties op het andere forum was in de zin van: "Je hebt ze nu, je vind ze goed, waarom wil je de specs weten? Heb gewoon plezier met luisteren." Nou is dit op het eerste gezicht een hele goede reactie, maar ik vind het gewoon fijn om te weten wat ik precies heb staan en wat het officieel kan. En ik denk dat de meeste tweakers dat wel begrijpen.

Dus, waarom dit hele topic is: heeft/weet iemand de specificaties van deze speakers?

Met vriendelijke groet,

hbhuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 10:02

bonzz.netninja

Niente baffi

Kun je ze er niet even uitschroeven en kijken wat op de achterkant staat? Als in, de woofer en driver, etc.

[ Voor 18% gewijzigd door bonzz.netninja op 24-03-2013 17:34 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Topicstarter
Dat is wel een idee, maar ik ben nogal huiverig voor dat soort dingen, ten minste bij hout. Niet dat het uit elkaar zal vallen, maar hoe goed zit zoiets nog vast als je het uit elkaar haalt en dan weer in elkaar zet? Bij metaal is dat geen probleem, maar gaat hout niet splinteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Ligt een beetje aan het hout en hoe de drivers zijn gemonteerd. Maar op de foto is het gewoon geschroefd.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Topicstarter
Het is bij mij ook geschroefd. In elk geval bedankt voor het idee, en ik hoop dat er nog wat andere mensen reageren die misschien toegang hebben tot bronnen die ik niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Die woofers zijn trouwens Kef B139's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:03
De middentoners lijken B110's en dan zullen de tweeters (van de foto) wel T27's zijn. (allebei KEF). De T27 werd vaak vervangen door een exemplaar van Vifa, maar daar weet ik het typenummer niet meer van.
de tweeters zijn denk ik van Audax. D25 ofzo. Wellicht dat jouw exemplaar met t33 of t27 is uitgevoerd. heb je een foto van jouw speakers?

[ Voor 26% gewijzigd door blissard op 25-03-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Topicstarter
Domme vraag... maar hoe zet ik een foto in een reactie? Ik heb geen flickr, tumblr of dropbox.

Oh, en bedankt netninja :)

[ Voor 113% gewijzigd door 461943 op 26-03-2013 15:34 . Reden: foto's ]

Pagina: 1