Toon posts:

Computer aansluiten op de TV ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand hier ervaringen mee ?

Ben hier zelf een leek in. Heb nu een panasonic 42inch plasma tv. 600hrtz met HDMI aansluiting en "speciale game modes".

Ik wil hier mijn nieuwe PC op aansluiten. PC heeft een radeon HIS 7950 iceQ videokaart.

Waar het mij voornamelijk om gaat is gaming. En dan het liefst op de hoogste settings. In de computer heb ik wel vertrouwen, maar hoe zit het met de verwerking naar de TV ?

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Dat zou prima moeten werken. Je hoeft alleen maar de HDMI in de tv te stoppen aangezien die beeld en geluid draagt.

Ryzen 3600 - GTX1060

Verwijderd

Topicstarter
simpele HDMI kabel van kast naar TV is dus voldoende ?

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:47
Jawel. Let er trouwens op dat je videokaart misschien geen geluid over je HDMI-poort stuurt, maar misschien ook wel. AMD kaartjes hebben volgens mij vaak wel kleine geluidskaartjes ingebouwd, dus ik denk dat het wel werkt.

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
De computer pakt zeer waarschijnlijk de goede videouitgang (je moet die van je videokaart gebruiken, niet die van je moederbord) en als je dan ook de tv instelt op de goede HDMI poort dan zou het meteen moeten werken.

Ryzen 3600 - GTX1060

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:41
Game mode idd inschakelen en/of eventuele beeldverbeteraars uitschakelen. Deze geven in de regel meer input lag. Verder op de tv pixel mapping oid inschakelen of overscan uitschakelen. Daarna eventueel in de Control Panel van ATI de overscan optie op 0% zetten: http://www.aoclarkejr.com...nd-underscan-options.html

[ Voor 6% gewijzigd door Nielson op 24-03-2013 17:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, hier kan ik iets mee. M.b.t. het geluid.. volgens de website zit er een 7.1 audio mogelijkheid op. Dus ga er van uit dat dit wel goed komt. Mocht dat nou niet zo zijn, welke mogelijkheden heb ik dan om het geluid via de TV te krijgen ? Voorheen had ik gewoon een speakersetje die je via de achterkant van de kast kon aansluiten. Die mogelijkheid heb ik niet met de TV ;)

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:12

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 17:55:
Kijk, hier kan ik iets mee. M.b.t. het geluid.. volgens de website zit er een 7.1 audio mogelijkheid op. Dus ga er van uit dat dit wel goed komt. Mocht dat nou niet zo zijn, welke mogelijkheden heb ik dan om het geluid via de TV te krijgen ? Voorheen had ik gewoon een speakersetje die je via de achterkant van de kast kon aansluiten. Die mogelijkheid heb ik niet met de TV ;)
Heeft je TV geen rood/witte audio-ingang? Zo ja, dan kan je een goedkoop 3.5mm --> tulpkabel gebruiken. Kost bijna niets bij den Action :9

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
Mavamaarten schreef op zondag 24 maart 2013 @ 17:58:
[...]

Heeft je TV geen rood/witte audio-ingang? Zo ja, dan kan je een goedkoop 3.5mm --> tulpkabel gebruiken. Kost bijna niets bij den Action :9
Maar natuurlijk :P Dank u
Pagina: 1