Hi Tweakers,
ik heb een tijdje geleden een pc gebouwd en die met winst doorverkocht. nu wil ik met het geld dat ik heb verdient een goede game pc voor mezelf bouwen.
Wat is het doel?
Gamen en office gebruik, alles moet snel werken, en over vijf jaar pas aan vervanging toe zijn.
voorkeuren?
Niet echt, vind alleen de prijs/kwaliteit verhouding van AMD GPU's beter. (en het mag ook wel een beetje aansluiten op m'n huidige lijstje)
Zijn er dingen die ik meeneem uit vorige pc's en moet er randapparatuur worden gekocht?
Randapparatuur is aanwezig, verder moeten alle componenten nieuw worden gekocht.
op het moment heb ik het volgende al samengesteld:
CPU: Intel Core I7 3930K
GPU: Club 3D Radeon HD 7970 Royalqueen
SSD: Samsung 840 Series 128GB
HDD: Seagate Barracuda 2TB
MOEDERBORD: ASRock X79 Extreme4
BEHUIZING: Cooler Master CM 690 II
RAM: 2X Corsair Vengaence 2X4GB Low profile (dus in totaal 16GB) DDR3
KOELING: Scythe Mugen 3 Rev. B PCGH Edition
verder een standaard kaartlezer en CD reader
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B582389%5D=1
heeft iemand opmerkingen/aanvullingen?
ik heb een tijdje geleden een pc gebouwd en die met winst doorverkocht. nu wil ik met het geld dat ik heb verdient een goede game pc voor mezelf bouwen.
Wat is het doel?
Gamen en office gebruik, alles moet snel werken, en over vijf jaar pas aan vervanging toe zijn.
voorkeuren?
Niet echt, vind alleen de prijs/kwaliteit verhouding van AMD GPU's beter. (en het mag ook wel een beetje aansluiten op m'n huidige lijstje)
Zijn er dingen die ik meeneem uit vorige pc's en moet er randapparatuur worden gekocht?
Randapparatuur is aanwezig, verder moeten alle componenten nieuw worden gekocht.
op het moment heb ik het volgende al samengesteld:
CPU: Intel Core I7 3930K
GPU: Club 3D Radeon HD 7970 Royalqueen
SSD: Samsung 840 Series 128GB
HDD: Seagate Barracuda 2TB
MOEDERBORD: ASRock X79 Extreme4
BEHUIZING: Cooler Master CM 690 II
RAM: 2X Corsair Vengaence 2X4GB Low profile (dus in totaal 16GB) DDR3
KOELING: Scythe Mugen 3 Rev. B PCGH Edition
verder een standaard kaartlezer en CD reader
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B582389%5D=1
heeft iemand opmerkingen/aanvullingen?