Blijft Google Authenticator werken na wissel SIM-kaart?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:50
Ik heb nu een T-mobile abonnement en gebruik Google Authenticator voor diverse dingen.

Medio april ga ik over naar Vodafone, met nummerbehoud. Ik hou hetzelfde toestel.

Weet iemand of Google Authenticator blijft werken zonder dat ik opnieuw codes moet scannen?

Ik vraag dit omdat ik voor diverse dingen ingelogd moet zijn met Google Authenticator om de beveiligingsinstellingen te kunnen aanpassen (zoals een nieuwe code aanmaken).

Of kan ik beter rond de tijd dat ik van provider wissel overal de 2-step verification met Google Authenticator uitzetten voor de zekerheid? Nadeel is dan uiteraard dat ik enige dagen kwetsbaarder ben, en dat heb ik liever niet.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:06
Mijn ervaring is dat je pas opnieuw codes moet scannen als je daadwerkelijk van toestel wisselt. Als dit niet het geval is blijft Authenticator (volgens mij) gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De authenticatie zelf is niet gekoppeld aan je SIM-kaart. De code die je scant, is de 'secret' die jij en de service provider delen. De verificatiecode die je iedere keer invoert is een (deel van de) hash van de huidige tijd en de secret. Aangezien de service provider dezelfde informatie heeft als jij (de huidige tijd en de secret) kan deze controleren of je de juiste verificatiecode hebt ingevoerd.

Het zou wel beter zijn als de Authenticator applicatie hier rekening mee houd (wisselen van SIM-kaart, of telefoon), maar doet dit vziw niet. Als je er zeker van wilt zijn dat je niet in de problemen komt kun je ook een lijst van backup-codes aanmaken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 01:33
Google Authenticator zal niet opeens stoppen zolang je 2-step verification niet uitzet. Wat wel kan gebeuren is dat je bijvoorbeeld je toestel moet restoren of dat je een nieuwe koopt en je niet de mogelijkheid hebt om een backup terug te zetten. Als je Google Authenticator dan opnieuw installeert zul je het opnieuw moeten instellen via Google door nieuwe codes te scannen.

Je kan dit voorkomen door de codes die je moet scannen op te slaan. Ik heb gewoon een screenshot gemaakt van de QR codes en die veilig opgeslagen. Moet ik het weer opnieuw instellen dan pak ik die screenshot en kan ik Google Authenticator direct weer gebruiken. Je kan zo ook op meerdere apparaten en op een later tijdstip Google Authenticator installeren.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-05 10:24
Sorry om dity antieke topic weer eens boven te halen maar een search levert verder erg weinig op betreffende google authenticator.

Die backupcodes van google. Die kan je enkel gebruiken voor je google account juist?
Is er dan een ietwat handige manier om al die andere account ook veilig te stellen bij b,v. verlies van de telefoon?

Die methode van Jona lijkt me nou niet echt handig en is ook enkel tijdens het aanmaken vanm de asccount bruikbaar lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-05 10:24
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommyy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 19:10
Die back-up codes zijn inderdaad alleen voor je Google account.

Er zijn meerdere opties om dit voor andere accounts te regelen.
Voor de meeste andere accounts kun je soortgelijke back-up codes krijgen. Verder kun je meestal instellen dat je bij bepaalde apparaten niet steeds de code hoeft in te vullen, zodat je vanaf die computer nog altijd toegang hebt (Bijv je hoofdcomputer). Vaak kun je ook ergens een herstel e-mail adres opgeven waarmee je toegang kunt krijgen tot je account, maar hoe dit werkt met 2-staps verificatie weet ik eigenlijk niet
Pagina: 1