Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielmi
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-11-2024
Tijdens het kijken van de RAW-talk van Jared Polin samen met Jeff Kravitz,
begon ik mij is af te vragen wat en/of er voordelen zitten aan je werk verkopen via Getty?
Flickr heeft ook een optie om foto's aan te bieden op Getty zag ik.
Het leek mij wel leuk ook te doen en om tevens een klein beetje geld er bij te krijgen (ben 17 jaar)

Mijn vraag is dus; Foto's aanbieden via Getty doen of laten en welke opties zijn er nog meer?

[ Voor 3% gewijzigd door danielmi op 24-03-2013 16:08 ]

Je kan nooit genoeg leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Ik weet niet waar jij foto's van maakt en wat de kwaliteit ervan is. Getty lijkt vooral een site voor professionele fotograven die op deze manier hun foto's aan de man brengen voor stevige prijzen. Kan je een (paar) voorbeelden toevoegen dan is het misschien makkelijk om te weten waarover we praten. Als alternatief kan je natuurlijk zelf een website maken (of laten doen) en deze online zetten met je nieuwste foto's en een soort galerij etc.. Dit kan je tevens tegelijk doen met Getty en op deze manier nog meer mensen jouw werk laten bezichtigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Het is geheel afhankelijk van de foto's die je wilt aanbieden, voor foto's die kenmerkend zijn voor Nederland kun je terecht bij: www.nationalebeeldbank.nl

Voor eigenlijk alles dat enigszins commercieel te gebruiken is bij de grotere stockbedrijven (shutterstock bijv.) maar deze betalen zeer weinig per foto.

Als je zelf iets wilt aanbieden dan kan dat met een dienst als Zenfolio. Die geven je alleen een 'winkel' en zelf kun je alles regelen (zoals de prijzen en printopties).

Hoe dan ook is het niet makkelijk om op deze manier geld te verdienen als je geen goed businessplan!!!! hebt. Simpelweg een middagje rondlopen en de foto's uploaden om daarna het geld te zien binnenstromen, zit er helaas niet in :P

Ctrl+k