Zwart scherm met vertikale groene streep???

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truusje26
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-05 04:29
Sinds vanmiddag heb ik een vaag computerprobleem en ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Ik startte net m'n pc op en dat ging goed tot aan m'n Windows logo. Daarna kreeg ik een zwart scherm met links een vertikale groene streep en vervolgens niets meer. Heb m'n pc opnieuw opgestart maar helaas met hetzelfde probleem. Daarna m'n pc in veilige modus opgestart en dat ging gelukkig wel, beeld was ook goed zonder rare dingen. Vervolgens heb ik met systeemherstel geprobeerd om m'n pc terug te zetten naar gisteren (toen alles nog prima werkte), maar na het rebooten helaas weer hetzelfde probleem.

Dacht eerst dat m'n monitor of videokaart overleden was, maar in de veilige modus heb ik wel gewoon goed beeld dus dat kan het volgens mij niet zijn. Hebben jullie suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-07 17:22

Mavamaarten

Omdat het kan!

Duidelijk een kapotte videokaart. Je hebt het probleem niet omdat hij in veilige modus je videokaart niet gebruikt (alleen de uitgang ervan). Nieuwe grafische kaart erin zetten is de boodschap.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truusje26
Ah, okay, bedankt voor je snelle reactie!

Ik heb erg weinig verstand van hardware, zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf van een nieuwe videokaart (ik game niet op m'n pc en ben ook niet in de weer met foto- of videobewerking) dus een standaard videokaart is denk ik wel voldoende)? M'n computer is al wat ouder, heb een Asus P5B mobo, kan daar zomaar iedere videokaart op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Ik zou als test zeker nog de videodriver verwijderen met driver cleaner en dan opnieuw deze installeren. Vervolgens kan je ook Windows opnieuw installeren, de kaart goed schoon maken en de mobo BIOS van een update voorzien! Werkt niks voeg dan ook een lijstje met je hardware toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07 21:19

kevin33

Welkom in Utopia.

Heb je toevallig geen onboard videokaart?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truusje26
Euhhh, volgens mij heb ik een losse videokaart Kevin33, heb een Nvidea Geforce 8500 GT, da's een losse toch?

Inmiddels werkt alles weer naar behoren na het verwijderen van de oude driver en de nieuwste geïnstaleerd te hebben. Hartstikke bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1