Gezocht zuinige en betrouwbare luxe diesel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 07:39
Vanwege een verandering van baan en het hierdoor veel meer moeten gaan rijden ben ik op zoek naar een andere auto. Op dit moment rijd ik een Volvo V70 LPG G3 170 pk die redelijk rijk is uitgerust aan opties.
Gezien het feit ik meer moet gaan rijden en weinig behoefte heb meerdere keren in de week te moeten tanken ben ik nu toch echt op zoek naar een diesel. Inmiddels heb ik al rondgekeken en ben ik uitgekomen op de volgende lijst:

V70 D5 Summum
voordelen:
Luxe!
Trekkracht van de motor
Volvo

Nadelen:
Hoog verbruik
hoge maandelijke kosten ivm gewicht

C30 1.6D of 2.0D

Voordelen
Volvo
Design
Met goed zoeken mogelijk met de opties die ik wil

Nadelen:
Niet erg betrouwbaar zo te zien aan diverse reviews
Erg klein qua bagageruimte

VW Golf

Voordelen
Als het goed is redelijk betrouwbaar
Degelijk

Nadelen
Golf is een beetje erg standaard!
Voor mijn gevoel niet het gevoel van een Volv
Duitse Stoelen

Audi A3

Voordelen
Betrouwbaar
Ook in station nog relatief licht en zuinig als je het vergelijkt met een V70

Nadelen
Lastig te vinden met de opties die ik echt wil.
Rijden er wel erg veel van.
Duitse stoelen

Mijn budget is maximaal om en nabij de 10.000 euro met wat rek omhoog.
De opties die ik echt minimaal wil zijn leer, goede airco, kwaliteitsgeluid en stoelverwarming.
Het moet een diesel zijn die het liefst redelijk zuinig is en ook nog eens betrouwbaar.

Gevoel gaat nu uit naar een C30 maar mijn verstand zegt na het lezen van een aantal reviews dat ik nog maar eens goed moet nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wellicht een idee: kijk eens op de sites van leasemaatschappijen. Die verkopen hun ex-lease auto's voor interessante bedragen :)

Zie hier: http://www.vna-lease.nl/V...ctx=1346,65914&anav=65921

[ Voor 29% gewijzigd door Microkid op 24-03-2013 15:40 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
Goede tip alleen BMW staat voor mijn gevoel nu niet echt bekend om zijn betrouwbaarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:45

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Groot nadeel aan de C30 is imho de 4 stoelen ipv 5. Automatisch mis je 1 plek/gordel.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
Snap ik dat vind ik nog het minste nadeel het grootste nadeel vind ik de betrouwbaarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:57
Wat is betrouwbaarheid tegenwoordig nog? Duitse degelijkheid zoals daar vroeger over werd gesproken bestaat al lang niet meer bij VAG. Je schrijft dat een VW "als het goed is betrouwbaar" is, en een Audi noem je betrouwbaar. In de basis zijn de Golf en A3 gewoon dezelfde auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Had VAG niet iets met een distributieketting waarvan PON het probleem niet wou erkennen? Let daar wel op bij het kijken naar een "betrouwbare" auto. Is een Toyota/ Honda niks? Schijnen wel de meest betrouwbare merken te zijn (gebaseerd op cijfers, niet op 'gevoel')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Als je voor z'n audi/vw gaat even goed opletten dat je niet een 2.0TDI uit een verkeerde serie krijgt waarbij je cilinderkop gegarandeerd scheurt. Die ketting problemen speelde geloof ik enkel bij de TFSI motoren (benzine dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
Toyota of mogelijk honda zou ook nog kunnen ja, alhoewel er met Toyota ook veel aan de hand is de laatste tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-07 22:00
V50? Volgens mij hetzelfde als C30, zonder het nadeel van extreem weinig bagageruimte (V50 is nog steeds niet ruim).

Wat de betrouwbaarheid betreft, dat staat of valt volgens mij vooral bij goed onderhoud. Volgens mij bestaan echt onbetrouwbare auto's niet echt meer, tenzij het onderhoud dus tekort schiet. Met elk merk en elk model is wel eens wat, maar vaak gaat het om incidenten. Je doet er dus goed qua betrouwbaarheid dus volgens mij dus goed aan om te focussen op de onderhoudshistorie in plaats van af te gaan op gevoel of 'wat men zegt'.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
MrN schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:37:
Toyota of mogelijk honda zou ook nog kunnen ja, alhoewel er met Toyota ook veel aan de hand is de laatste tijd
Ik ben geen fan van Toyota maar Toyota is veel in het nieuws omdat ze preventief problemen oplossen.
Dus er zijn daar vooral goede dingen "aan de hand".
Dit in tegenstelling tot bv VAG die altijd stug blijven ontkennen dat er een probleem is.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

Juup schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:51:
[...]

Ik ben geen fan van Toyota maar Toyota is veel in het nieuws omdat ze preventief problemen oplossen.
Dus er zijn daar vooral goede dingen "aan de hand".
Dit in tegenstelling tot bv VAG die altijd stug blijven ontkennen dat er een probleem is.
Dat wou ik zeggen inderdaad. Ik heb liever een fabrikant die toegeeft er fouten zijn, dan een fabrikant die stug blijft ontkennen. Terwijl er duidelijk een significant aantal klachten zijn.

[Edit]
Hybride (benzine) auto's geen optie? Rijden ook 1:20, en met 45 liter tank kom je dan 900 km ver.

[ Voor 10% gewijzigd door Dre op 24-03-2013 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:46

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Honda Accord 2.2 i-cdti [en dan liefst de executive nemen]

Ik heb de facelift, 2006+, executive, heeft echt alles wat je wil:
navi
achteruitrijsensoren
verwarmde stoelen
leder
opendakje
climate control
electrische stoelen
en echt nog zoveel meer.

interieur foto van mijn bak:
Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/Accord/DSC05505.jpg

Deze heeft ook wel een paar schoonheidsfoutjes, maar 90% geeft Honda zelf toe en zit er verlengde garantie op, 7 jaar of 200.000km.

zoals onlangs bij gebeurd: uitlaatspruitstuk gescheurd op een lasnaad, fabricage fout, na 150.000km in garantie vervangen.

De distributieketting KAN gaan rammelen, maar is door slecht onderhoud, maar geeft Honda tevens 7 jaar / 200.000km garantie op.

Een punt wat Honda wel weet, maar niets aan doet, dat is de koppeling, deze gaat met de meeste niet erg lang mee, reken een kleine 100.000km.

[ Voor 113% gewijzigd door Jellabie op 24-03-2013 22:08 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:39
Ik zou als je een C30 overweegt eerder een S40/V50 kiezen. Overigens zijn er ook D5 C30/S40/V50's. Die hebben natuurlijk nog steeds een behoorlijk verbruik en redelijk gewicht maar zijn lichter dan een V70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
MrN schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:37:
Zie daar de reden dat VAG problemen ontkent ;) Toyota pakt problemen inderdaad preventief aan en in Amerika zijn er bij Toyota en Lexus diverse claims gedaan door mensen die gewoon op geld uit waren. Leverde spectaculaire foto's en filmpjes op (met de nodige media-aandacht), maar als achteraf de bestuurder aantoonbaar met opzet schade heeft veroorzaakt, gaat Toyota vrijuit. Al blijft dat bij de consument niet zo goed hangen als die filmpjes.

Als je luxe wil, kun je ook 's naar Lexus kijken. Een IS220d ofzo (of een 200d als je niet zo hard wil accelereren)? Dan rijd je ook nog iets dat je niet dagelijks tegenkomt, maar wat wel erg degelijk gebouwd is :)

[ Voor 8% gewijzigd door Grrrrrene op 25-03-2013 08:26 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-07 15:36
Ik ben het met hierboven eens. Een IS220D, V50/S40 of BMW3, alhoewel deze laatste van een recenter bouwjaar wel hoger geprijst is. En wat is betrouwbaar, dit is redelijk subjectief. Mijn Passat CC heeft de meeste problemen van alle auto's die ik gehad heb opgeleverd (dsg, motorstoringen, gigantische cupping van banden). De Volvo C30 daarintegen was 2 jaar lang, 180k km probleemloos. De passat kon elke 2/3 maand naar de dealer toe. Persoonlijk zou ik naar de Lexus gaan kijken, fantastische reiswagen en een goede uitstraling. Wordt in de eerste jaren keihard op afgeschreven. Dus in de 2e hands markt wel interessant lijkt mij.

De C30 is een erg leuke auto, rijd boven gemiddeld goed, stoelen zijn fantastisch en zitpositie ook. Alleen na twee jaar was ik zelf wel klaar met de kofferbak en het hoesje hierover. Maar als ik opnieuw zou moeten kiezen staat deze zeker weer op de shortlist, zo snel ben ik er alweer overheen :+ Er zijn best bijzondere uitvoeringen te krijgen 2e hands. Ze hebben een tijd lang klanten redelijk vrij met kleuren combi's laten spelen.

[ Voor 25% gewijzigd door thefox154 op 25-03-2013 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Grrrrrene schreef op maandag 25 maart 2013 @ 08:24:
[...]

Zie daar de reden dat VAG problemen ontkent ;)
Is het VAG of PON die het moeilijkst doet? En de problemen waar iedereen het over heeft komen bij bepaalde motoren voor (en deze worden wel veel gebruikt). Dus direct zeggen dat VAG onbetrouwbaar is...

Veel hangt ook af van de kennis van de garage/dealer en de importeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
MrN schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:46:
Snap ik dat vind ik nog het minste nadeel het grootste nadeel vind ik de betrouwbaarheid
Laat VAG dan vooral links liggen!
Volvo doet het een stuk beter...

http://webcache.googleuse...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Als ik de motorklep van mijn Skoda open trek, staan er overal VW logo's... En de problemen di ik in 1,5 jaar heb gehad... Als je een betrouwbare auto zoekt, moet je VAG links laten liggen echt waar!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
PolarBear schreef op maandag 25 maart 2013 @ 09:14:
[...]

Is het VAG of PON die het moeilijkst doet? En de problemen waar iedereen het over heeft komen bij bepaalde motoren voor (en deze worden wel veel gebruikt). Dus direct zeggen dat VAG onbetrouwbaar is...

Maakt dat uit? PON is hier de importeur van die auto's. Een nieuwe VAG wordt in Nederland ook altijd geleverd met Continental banden. Niet dat die zo goed zijn of dat VAG die standaard monteert in andere landen, maar omdat PON ook importeur is van Continental en graag zijn eigen merken wil pushen.

Er zijn diverse probleemgevallen bekend met de 2.0TDI motoren die in stikdure audi's worden toegepast, na amper 100K en net buiten de garantieperiode begeeft de motor het, stikdure reparatie en PON geeft niet thuis. Dan kan de dealer uiteindelijk kiezen tussen het verliezen van een klant of het draaien van verlies op zo'n auto, van PON zien ze geen cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
_JGC_ schreef op maandag 25 maart 2013 @ 09:40:
Er zijn diverse probleemgevallen bekend met de 2.0TDI motoren die in stikdure audi's worden toegepast, na amper 100K en net buiten de garantieperiode begeeft de motor het, stikdure reparatie en PON geeft niet thuis. Dan kan de dealer uiteindelijk kiezen tussen het verliezen van een klant of het draaien van verlies op zo'n auto, van PON zien ze geen cent.
Er zijn zelfs ook BMW met de famauze N47 motor waarbij men de hele motor (meermaals) uit elkaar moet halen na 60 000km wegens verkeerd gestoken tandwielen op de krukas. BMW heeft een goede after service afdeling maar ook daar zijn ze vrij hard met garantie kan ik je vertellen.

Het probleem is dat elke hedendaagse motor door alle regelgevingen en verzuchtingen van mensen complex is geworden.

Ik zou me persoonlijk niet daar op doodstaren maar eerder naar de andere componenten: turbo, DPF, EGR koelpomp, etc etc...

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 25-03-2013 09:53 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Dre schreef op zondag 24 maart 2013 @ 16:32:
Had VAG niet iets met een distributieketting waarvan PON het probleem niet wou erkennen? Let daar wel op bij het kijken naar een "betrouwbare" auto. Is een Toyota/ Honda niks? Schijnen wel de meest betrouwbare merken te zijn (gebaseerd op cijfers, niet op 'gevoel')
GoldenSample schreef op zondag 24 maart 2013 @ 17:24:
Als je voor z'n audi/vw gaat even goed opletten dat je niet een 2.0TDI uit een verkeerde serie krijgt waarbij je cilinderkop gegarandeerd scheurt. Die ketting problemen speelde geloof ik enkel bij de TFSI motoren (benzine dus)
Dan heb je nog de NGR klep die erg vaak kapot gaat bij de nieuwste VAG modellen.
PolarBear schreef op maandag 25 maart 2013 @ 09:14:

Natuurlijk ligt het ook aan PON, maar waarom niet gewoon terugroepacties vanuit VAG?
Neem een voorbeeld aan Toyota, als er maar een mogelijk probleempje voordoet, wordt er al een grootschalige terugroepactie gestart...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Zo zijn er wel meer motoren met problemen. Kennis van me heeft een paar jaar terug een motorswap uit mogen laten voeren bij zijn BMW 320d. Iets met afgebroken swirl flaps die door de motor zijn gestampt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-07 10:20

psy

Afgebroken swirl flaps...hebben meer BMW diesels last van, ook de 6 cylinders helaas

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

_JGC_ schreef op zondag 24 maart 2013 @ 16:23:
Wat is betrouwbaarheid tegenwoordig nog? Duitse degelijkheid zoals daar vroeger over werd gesproken bestaat al lang niet meer bij VAG. Je schrijft dat een VW "als het goed is betrouwbaar" is, en een Audi noem je betrouwbaar. In de basis zijn de Golf en A3 gewoon dezelfde auto.
Audi was de minstbetrouwbare afgelopen jaar, slechter als Alpha. Waarschijnlijk door alle electrische snufjes die er in zitten (zou bij VW minder kunnen zijn).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

psy schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:58:
Afgebroken swirl flaps...hebben meer BMW diesels last van, ook de 6 cylinders helaas
Gelukkig zijn die dingen prima te verwijderen, het enige "nadeel" is dat je een klein beetje koppel helemaal onderin kwijtraakt, maar daarna is de motor verder wel betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als je die onderzoeken en lijsten van de ANWB geloof ik bekijkt dan staat Toyota altijd nog bovenaan qua betrouwbaarheid, Honda en Subaru doen het volgens mij ook erg goed.

En dat is dus niet gebaseerd op een onderbuikgevoel, of 1 persoon die een slechte auto had, maar op de 1000'en pechgevallen die bij de ANWB langskomen.

Dit is ook zo'n lijst, hoofdzakelijk japans wat bovenaan staat, Audi A4 bv pas op plaats 40:
http://www.autoblog.nl/ar...00_meest_betrouwbare_auto

[ Voor 51% gewijzigd door Navi op 14-04-2013 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mazda 3 uit 2007/2008? Is goedkoop, schijnen echt betrouwbaar te zijn en zijn nog redelijk luxe. Ik heb een benzineversie gehad. Prima auto echt niets mis mee. Er staat een leuke 2.0 GT-M versie uit 2008 te koop voor 11k en dan heb je wel leuke opties op de auto met Xenon, regen/lichtsensor, keyless, 17 inch lm etc. Het onderstel komt uit de MPS dus wat stijver onderstel.

Je kan echt hard met die auto door bochten zonder dat de auto gaat uitbreken. Eens achter een BMW M3 aangejaagd met 95 km/h door een klaverbladbocht. Ik rook nog 10 min rubber maar ok. Dat gevoel van een Mazda 3 met het onderstel zal je bij bijna geen andere auto terug vinden (zelfs niet bij een Golf met sportonderstel waar ik nu in rij want die zoekt veel meer grip en de Mazda lag als een blok op de weg).

[ Voor 7% gewijzigd door itsalex op 14-04-2013 11:53 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Navi schreef op zondag 14 april 2013 @ 11:30:
Als je die onderzoeken en lijsten van de ANWB geloof ik bekijkt dan staat Toyota altijd nog bovenaan qua betrouwbaarheid, Honda en Subaru doen het volgens mij ook erg goed.

En dat is dus niet gebaseerd op een onderbuikgevoel, of 1 persoon die een slechte auto had, maar op de 1000'en pechgevallen die bij de ANWB langskomen.

Dit is ook zo'n lijst, hoofdzakelijk japans wat bovenaan staat, Audi A4 bv pas op plaats 40:
http://www.autoblog.nl/ar...00_meest_betrouwbare_auto
Het probleem met statistieken is dat ze nooit diepgaand zijn. ANWB heeft ook een website waarmee je kan opzoeken hoe betrouwbaar je auto is. Dingen die daarin ook meegenomen worden zijn lekke banden, vergeten te tanken en daardoor zonder brandstof komen te staan, of op een of andere manier het voorelkaar krijgen om de sleutels in de auto te laten terwijl deze op slot staat. Dat zijn allerlei dingen die helemaal niks met de betrouwbaarheid van de auto te maken hebben, maar wel meegenomen worden in de pechstatistieken. Ook defecte accu's is zo'n voorbeeld: voordat de accu in mijn auto zo slecht is dat er niet meer gestart kan worden moet ik al zeker meer dan een jaar de vele airbagstoringen bij het starten hebben genegeerd.
Verder zijn dit pechstatistieken: dingen waar je mee stil komt te staan. Er zijn per auto vast wel dingen te bedenken die kapot kunnen gaan of kunnen slijten en vervolgens een fortuin kosten om te vervangen, maar helemaal niet bijdragen aan de pechstatistieken. Verder is er ook nog zoiets als mobiliteitsgarantie van de diverse merken. Als jij bij VAG een mobiliteitsgarantie hebt, ga je niet de ANWB bellen om je naar de dealer te laten slepen, dan bel je de VAG mobiliteitsservice, wordt je auto afgesleept naar een dealer en krijg je een vervangende auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
itsalex schreef op zondag 14 april 2013 @ 11:45:
Mazda 3 uit 2007/2008? Is goedkoop, schijnen echt betrouwbaar te zijn en zijn nog redelijk luxe. Ik heb een benzineversie gehad. Prima auto echt niets mis mee. Er staat een leuke 2.0 GT-M versie uit 2008 te koop voor 11k en dan heb je wel leuke opties op de auto met Xenon, regen/lichtsensor, keyless, 17 inch lm etc. Het onderstel komt uit de MPS dus wat stijver onderstel.

Je kan echt hard met die auto door bochten zonder dat de auto gaat uitbreken. Eens achter een BMW M3 aangejaagd met 95 km/h door een klaverbladbocht. Ik rook nog 10 min rubber maar ok. Dat gevoel van een Mazda 3 met het onderstel zal je bij bijna geen andere auto terug vinden (zelfs niet bij een Golf met sportonderstel waar ik nu in rij want die zoekt veel meer grip en de Mazda lag als een blok op de weg).
Ik heb 2x een Mazda 3 meegehad als leenauto terwijl mijn eigen auto onderhoud kreeg. Wat een strak sturende bak is dat! Heerlijke stoelen, fijn interieur, communicatief stuur en een onderstel dat onder een sportauto past :) Ja, ik weet het: veel superlatieven, maar het is ook echt een fijn sturende auto :)

Ik weet alleen niet of hij onder de categorie "luxe diesel" valt voor de TS? MrN heeft zich hier al bijna een maand niet meer laten zien :o

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
itsalex schreef op zondag 14 april 2013 @ 11:45:

Ik heb zelf ook al twee jaar een Mazda 3 GT-M (benzine) uit 2007. Prachtige auto om te zien, redelijk luxe naar huidige maatstaven en sportief door de goede wegligging. Je moet wel van stuggere vering houden. De diesels van Mazda zijn ook erg betrouwbaar, maar maximaal in een 1.6 liter leverbaar. Dat kan wellicht wat te licht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:40
matel schreef op zondag 14 april 2013 @ 12:16:
De diesels van Mazda zijn ook erg betrouwbaar, maar maximaal in een 1.6 liter leverbaar. Dat kan wellicht wat te licht zijn.
De huidige prijslijst van Mazda lijkt te bevestigen wat je zegt, maar de brochure van Mazda type 3 geven aan dat 'ie er ook in 2.2L diesel (185pk) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De oude serie's hebben nog de 2 liter diesl 143 pk ook in het assortiment. Die liggen normaal in de Mazda 6. Dat was de concurrent van de 2.0 tdi 140 pk VAG groep en dan had je de GTM versie. Dat is kwijlen qua onderstel en qua uitrusting want dat was MPS gebaseerd. ik zit echt te denken omdat ik minder ga rijden om mijn Golf diesel eruit te knallen en een MPS te kopen of een ander lekker snel gebakje. Gewoon puur voor de lol. Als ik dan minder ga rijden, rij dan iets leuks. Ja dan zal het wat meer verbruiken. Dat is toch de lol van het rijden.

Maar de Mazda blijft altijd zeker de oude mijn favo. Je hebt echt een auto om je heen, breed, bruut onderstel etc. Heel basic en heel primitief (zat nog een gaskabel in ipv elektrisch want dat had alleen degene met cruise elektronisch gaskabel).

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-07 22:17

CasGas

.

Dre schreef op zondag 24 maart 2013 @ 16:32:
Dat was volgens mij met de 1.4 FSI'tjes..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:43
TSI'tjes en dat zijn geen diesels, dus daar heeft de TS niets mee te maken :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

KillaZ schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:21:
TSI'tjes en dat zijn geen diesels, dus daar heeft de TS niets mee te maken :)
Zegt inderdaad niks over de betrouwbaarheid van de diesel. Zegt wel iets over dat de fabrikant problemen niet erkend (geen garantie, dure reparaties).
Pagina: 1