Tweakers,
Omdat mijn laptop kuren begint te vertonen ben ik opzoek naar een nieuwe pc. Hij zal vooral gebruikt worden voor office, internet, muziek luisteren, films kijken en gamen. De games die ik wil gaan doen zijn Battlefield 3 (en 4 als die uitkomt), World of Tanks en SimCity. Het hoeft allemaal niet op ultra, maar wel op medium/high.
Ik ga niet overclocken.
Ik heb al een Full HD monitor (Dell Ultrasharp 2312HM) en ik ben van plan een externe 2.5" harde schijf te kopen voor opslag.
Mijn budget is ongeveer 700 euro, mag iets meer of minder worden.
Nu wil ik graag dat de pc in idle-mode zo stil mogelijk is. Tijdens het gamen maakt het me niet uit of de pc opstijgt, maar tijdens films kijken en downloaden zou het fijn zijn als er niets te horen is.
Dit heb ik zelf al samengesteld:
Ik weet dat ik betere performance kan halen als ik een AMD/i3 met een betere videokaart neem, maar ik denk dat ik zo beter op de toekomst voorbereid ben. Over 2 jaar kan ik dan een nieuwe videokaart erin prikken.
Behuizing:
De Bitfenix Prodigy vind ik een mooie kast, genoeg ruimte en USB 3.0 aan de voorkant.
Voeding
Deze XFX kwam bij de buren goed uit de test. Misschien is 550 watt overkill?
Moederbord
Één van de goedkoopste mini-ITX moederborden met sata-600.
Processor
Overgenomen uit de bbg.
Geheugen
Is dit een goede keus? Ik heb er zomaar een goedkope uitgezocht.
SSD
Ook hier heb ik niet veel verstand van. Is deze ok?
Videokaart
De goedkoopste 7850. Weet iemand hoe het zit met de geluidsproductie van deze kaart op idle?
Alvast bedankt!
Omdat mijn laptop kuren begint te vertonen ben ik opzoek naar een nieuwe pc. Hij zal vooral gebruikt worden voor office, internet, muziek luisteren, films kijken en gamen. De games die ik wil gaan doen zijn Battlefield 3 (en 4 als die uitkomt), World of Tanks en SimCity. Het hoeft allemaal niet op ultra, maar wel op medium/high.
Ik ga niet overclocken.
Ik heb al een Full HD monitor (Dell Ultrasharp 2312HM) en ik ben van plan een externe 2.5" harde schijf te kopen voor opslag.
Mijn budget is ongeveer 700 euro, mag iets meer of minder worden.
Nu wil ik graag dat de pc in idle-mode zo stil mogelijk is. Tijdens het gamen maakt het me niet uit of de pc opstijgt, maar tijdens films kijken en downloaden zou het fijn zijn als er niets te horen is.
Dit heb ik zelf al samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3350P Boxed | € 149,90 | € 149,90 |
| 1 | Asrock B75M-ITX | € 73,54 | € 73,54 |
| 1 | Club3D Radeon HD7850 1Gb royalKing | € 152,20 | € 152,20 |
| 1 | BitFenix Prodigy Zwart | € 64,35 | € 64,35 |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 42,94 | € 42,94 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 50,20 | € 50,20 |
| 1 | Samsung 840 series SSD 250GB | € 138,70 | € 138,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 671,83 | |
Ik weet dat ik betere performance kan halen als ik een AMD/i3 met een betere videokaart neem, maar ik denk dat ik zo beter op de toekomst voorbereid ben. Over 2 jaar kan ik dan een nieuwe videokaart erin prikken.
Behuizing:
De Bitfenix Prodigy vind ik een mooie kast, genoeg ruimte en USB 3.0 aan de voorkant.
Voeding
Deze XFX kwam bij de buren goed uit de test. Misschien is 550 watt overkill?
Moederbord
Één van de goedkoopste mini-ITX moederborden met sata-600.
Processor
Overgenomen uit de bbg.
Geheugen
Is dit een goede keus? Ik heb er zomaar een goedkope uitgezocht.
SSD
Ook hier heb ik niet veel verstand van. Is deze ok?
Videokaart
De goedkoopste 7850. Weet iemand hoe het zit met de geluidsproductie van deze kaart op idle?
Alvast bedankt!