Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04 07:21
De computer van mijn ouders heeft sinds recent een vervelend probleem: soms valt het beeld weg (de computer zelf draait schijnbaar door), soms valt ie vanzelf helemaal uit, soms geeft ie ineens grijze lijnen, etc.
Dit lijkt mij gerelateerd aan de grafische kaart, in dit geval een IGP (ATI HD4250).

Systeem:
  • Asus M5A88-V EVO
  • AMD FX-6100
  • Intel 330 SSD 64GB (boot) + 2x 500GB raid 1 (data)
  • Win 7 x64 HP
Dit heb ik gisteren gedaan:
  • Bios update
  • Bios settings helemaal stock
  • AMD driver uninstall, cleanup, en install van de laatste versie (Catalyst 13.1 Legacy)
  • Windows update
  • Cleanup (Ccleaner)
  • Update van alle plugins (Flash, Java, Air, ... )
  • Uitgestoft
Dit heeft echter niet mogen baten. :/

Nog iemand een idee?

RMA aanvragen op basis hiervan is een beetje lastig, enerzijds om aan te tonen dat het dat effectief is, en anderzijds omdat ze dan wel een tijd zonder pc zouden zitten... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-05 20:15

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Voor je hem meteen afschrijft, kan je kijken wat je gpu load (MSI Afterburner bijvoorbeeld) is als je pc idle is? Als dit richting de 90% gaat dan heb je kans dat je een bitcoin virus hebt.

Wat je verder nog kan proberen (helpt wss niet).
-Ander beeldscherm
-Andere kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-04 22:21
dat is in ieder geval geen software probleem;) wat hierboven genoemd wordt, ander beeldscherm/ andere kabels zou ik zeker eerst proberen! mocht dat het niet zijn is het echt het moederbord wat sterfende is;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Nou wil ik eraan toevoegen dat ATI kaarten vooral veel problemen hebben met 'op zwart gaan' wat veelal het resultaat is van de drivers of multi-display instellingen. Controleer dus ook of er meerdere schermen zijn ingeschakeld en test met oudere drivers. Anders zou ik als eerste een andere videokaart testen of het OS opnieuw installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
Sp3ci3s8472 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 02:07:
Voor je hem meteen afschrijft, kan je kijken wat je gpu load (MSI Afterburner bijvoorbeeld) is als je pc idle is? Als dit richting de 90% gaat dan heb je kans dat je een bitcoin virus hebt.
Volgens GPU Caps Viewer blijft de GPU activity onder de 15%.
Geen virussen volgens MBAM en MSE.
Anoniem: 91626 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 03:05:
Nou wil ik eraan toevoegen dat ATI kaarten vooral veel problemen hebben met 'op zwart gaan' wat veelal het resultaat is van de drivers of multi-display instellingen. Controleer dus ook of er meerdere schermen zijn ingeschakeld en test met oudere drivers. Anders zou ik als eerste een andere videokaart testen of het OS opnieuw installeren!
Vòòr de Catalyst 13.1 Legacy stonden er 'oude' drivers op. Geen multi-display settings, heb ik nagekeken.
Ik heb geen losse graka over, en deze AMD set is net gekocht omwille van de redelijke IGP.
Windows re-install is ook weer zo drastisch.
skipe schreef op maandag 25 maart 2013 @ 02:33:
ander beeldscherm/ andere kabels zou ik zeker eerst proberen!
Deze Samsung 245B+ is idd al niet meer van de jongste, heb er net een z.g.a.n. scherm aangehangen, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-05 20:15

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Heb je een reinstall van de drivers geprobeerd icm driver sweeper 3.2 na de uninstall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:30

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ik zou het geheugen eens grondig gaan testen, mogelijk dat daar een defecte module tussenzit..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
Sp3ci3s8472 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 22:11:
Heb je een reinstall van de drivers geprobeerd icm driver sweeper 3.2 na de uninstall?
Deze: http://sites.amd.com/us/g...st-uninstall-utility.aspx :)
sain onez schreef op maandag 25 maart 2013 @ 23:49:
ik zou het geheugen eens grondig gaan testen, mogelijk dat daar een defecte module tussenzit..
Dat valt idd ook nog eens te proberen. Doe ik eens op een nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergej
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Was je al erachter wat het is/was?
Voeding uitgesloten? Zien elco's op mobo optisch goed uit? (zoek eens op lekkende elco's als je het niet kent)
Pagina: 1