hdmi splitter met keuze welke poort er gebruikt wordt?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fgrs
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik zit met volgende setup:

tv-decoder => av receiver => tv, alles via hdmi.

Dus zo een beetje de standaard aansluiting voor zo een setup.

Ik wil nu de tv-decoder ook rechtstreeks aan de tv verbinden via hdmi (dus zonder av ertussen), waar bij ik dan de keuze heb om het signaal van de tv decoder ofwel naar de receiver ofwel rechtstreeks naar de tv te sturen.

Om een beetje duiding te geven: de receiver is een Sony met de mogelijkheid tot party streaming en ik heb een sans410 draadloze speaker heb die dit ondersteunt.

Maar als de partystream aanstaat op de receiver dan wordt er (volgens de handleiding) geen video signaal uitgestuurd waardoor er niet tegelijk tv gekeken kan worden terwijl de speaker in bijv. de keuken speelt.
Heb ik nog niet getest wegens verbouwingswerken maar een beetje vooruitzien kan geen kwaad.

Hoe ga ik het best te werk?
Mijn eerste idee is om vanaf de tv-decoder 1 hdmi te laten vertrekken en aan te sluiten op een splitter die dan met 2 hdmi's vertrekt, een naar de receiver en een naar de tv, waarbij ik dan kan kiezen welke poort ik het signaal laat doorkomen.

Echter hetgeen ik tegenkom van splitters is bedoeld om op twee tv's tegelijk het beeld weer te geven, geen keuze welke poort het signaal doorgeeft.

Bestaan er splitters waarbij ik dan ook de poort kan kiezen?

Of zijn er alternatieven?

Ik wil ook geen beeldkwaliteit verliezen, dus als dat zo is, dan monteer ik dat er niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:10
Is het dan erg als je signaal tegelijkertijd naar de receiver en naar de TV gaat? Je kiest uiteindelijk toch gewoon met de input-selectie van je TV naar welke van de 2 signalen je zit te kijken, van het andere signaal heb je toch geen last?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fgrs
Xander, er zit maar 1 hdmi uitgang op de tv-decoder.
Van daar uit zou ik dus met 1 hdmi naar de receiver willen en met 1 nar de tv (die wel meerdere hdmi ingangen heeft).

Een optie is eventueel met een scart kabel werken, maar dat wil ik liever niet doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:10
fgrs schreef op zondag 24 maart 2013 @ 14:34:
Xander, er zit maar 1 hdmi uitgang op de tv-decoder.
Van daar uit zou ik dus met 1 hdmi naar de receiver willen en met 1 nar de tv (die wel meerdere hdmi ingangen heeft).
Ja, dat snap ik. Dan prik je daar toch zo'n splitter tussen? Zo'n "splitter die is bedoeld om op twee tv's tegelijk het beeld weer te geven, geen keuze welke poort het signaal doorgeeft."

1 uiteinde in je receiver, 1 uiteinde in je TV. En ja, zonder keuze welke poort het signaal doorgeeft zullen je TV en je receiver dan tegelijkertijd signaal ontvangen. Maar daar doelde ik met mijn vorige reactie dus ook op: Waarom is dat erg?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fgrs
gaat die splitter dan alles "regelen" en geen conflicten opleveren? Ken er op zich niet veel van.
Maar als dat het geval is, dan is het idd heel simpel op te lossen met een gewone splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Wat ik zulke gevallen altijd doe is de decoder direct aansluiten op de tv met een component kabel (mits aanwezig uiteraard).

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-07 05:56

HerrJP

!!!!!

als je wel wilt bepalen "waar" het signaal heen gaat kun je een hdmi switch nemen (zijn gek genoeg iets goedkoper dan splitters). Nadeel hiervan is dat je steeds het signaal handmatig moet switchen.

Deze hdmi switch bijvoorbeeld

Ik zou voor een splitter gaan. Iets duurder maar doet precies wat je wilt!

-o-o-0-o-o-

Pagina: 1