Cinema set i.c.m. Bravia tv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

Topicstarter
Sinds kort staat hier een Sony Bravia 40HX850 ( prachtig beeld en design ) maar het enige wat nu ontbreekt is een degelijke geluidsinstallatie. Nu zou ik graag voor een budget van 200 tot 450 euro een Home Cinema set willen kopen.

Voornamelijk zal die gebruikt worden voor het luisteren naar de radio maar af en toe moet hij ook een film via HDD / netwerk en BluRay kunnen afspelen. Aangezien ik niet met alle kabels door huis wil lopen leek mij een 2.1 set het beste en nu had ik al een Sony op het oog welke ik qua design echt super vind maar deze kan dan weer geen mkv's afspelen.

Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/da/1416/5fd6046e21ffef6b0ab15ed6f4c573fa.jpeg

De NF720 zou nog beter passen maar deze kost dan ook 550 euro.
Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/da/517/176174.jpeg

Weten jullie misschien voor dit budget een Cinema set die qua design ook past bij de Bravia ( grote kans dat de speakers ernaast komen te staan ) en welke een goed geluid geeft en om kan gaan met MKV's, BluRay, fm enz.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Voor 250€ heb je niet veel setjes die zowel een BD-player aanboort hebben en ook nog goed geluid geven? Mogelijk kan je een leuk 2e hands setje halen van iemand die weer is wat anders wil (via V&A of MP) en later een extra media spelertje halen voor een paar geeltjes die MKV's aan kan? Mogelijk zie je wat in een Bose 3-2-1 die zijn 2e hands te krijgen voor rond de 250€ want bij z’n scherm hoort natuurlijk ook een mooi setje!

Afbeeldingslocatie: http://www.productwiki.com/upload/images/bose_3_2_1_gs.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 25-03-2013 04:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 91626 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 03:56:
Voor 250€ heb je niet veel setjes die zowel een BD-player aanboort hebben en ook nog goed geluid geven? Mogelijk kan je een leuk 2e hands setje halen van iemand die weer is wat anders wil (via V&A of MP) en later een extra media spelertje halen voor een paar geeltjes die MKV's aan kan? Mogelijk zie je wat in een Bose 3-2-1 die zijn 2e hands te krijgen voor rond de 250€ want bij z’n scherm hoort natuurlijk ook een mooi setje!

[afbeelding]
Dat is een mooie set ook inderdaad maar 2e hands is geen optie. Ik zag dat ik een typfout had gemaakt..het budget is tot 450 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Nieuw vind ik ze niet meer op de Bose site en veel gebruikers raken de set nauwelijks aan maar die keus is aan jou. In dat geval zou ik zeker de Sony NF720 set overwegen i.c.m. een mediaplayer?
Ik zie de set btw voor 418€ in de PW: pricewatch: Sony BDV-NF720

Edit: ook word er een versie met iPod slede aangeboden voor 10 euro meer: pricewatch unsorted: Sony BDV-NF720 - Home theater system met iPhone/iPod-slede (misschien handig als alternatieve mediaplayer?)

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 25-03-2013 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik heb geen ervaring met alles-in-1-setjes die ook MKV's kunnen streamen, maar waarschijnlijk is een dedicated mediaspeler hierin altijd beter aangezien deze specifiek voor dit werk gemaakt is. De Bose's kun je beter links laten liggen. Je betaald hier voornamelijk voor het merk en het design maar krijgt er qua geluidskwaliteit niet echt een goed product voor. Je zal met een budget van € 450 sowieso niet zo'n hoge verwachtingen van het geluid moeten hebben. Films en series zal zeker wel goed gaan maar met muziek zal het mis gaan. In de pricewatch kun je wel wat setjes vinden die ook MKV's spelen maar zoals gezegd weet ik niet hoe goed ze hierin zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 91626 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 12:18:
Nieuw vind ik ze niet meer op de Bose site en veel gebruikers raken de set nauwelijks aan maar die keus is aan jou. In dat geval zou ik zeker de Sony NF720 set overwegen i.c.m. een mediaplayer?
Ik zie de set btw voor 418€ in de PW: pricewatch: Sony BDV-NF720

Edit: ook word er een versie met iPod slede aangeboden voor 10 euro meer: pricewatch unsorted: Sony BDV-NF720 - Home theater system met iPhone/iPod-slede (misschien handig als alternatieve mediaplayer?)
Helemaal niks van Apple hier. Ik heb alles van Sony waardoor MKV's gewoon onmogelijk zijn om af te spelen. Ik kan wel voor zo'n 300 euro aan deze komen: pricewatch: LG HX922 Maar ik weet niet of dit wat is...

Ik nijg nu eigenlijk inderdaad meer naar een Sony Cinema Set en daar dan een goedkope mediaplayer bij die wel goed werkt. Bij de Makro is Apple tv zo'n 80 euro maar ik weet niet of dat goed werkt met HD video's en dergelijke? Of is het dan beter om gewoon een ander te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Een Apple TV ga je voor jouw gebruik weinig aan hebben. Het zijn uitstekende apparaten maar om je eigen MKV's en dergelijke af te spelen zal je hem moeten jailbreaken en voorzien van XBMC. Prima te doen maar als ik jouw verhaal zo lees niet helemaal waar naar jij op zoek bent. Maar waarom maak je voor het afspelen van video's geen gebruik van de mogelijkheden die je televisie al aan boord heeft? Als je er echt intensief gebruik van maakt wellicht niet de meest ideale oplossing, maar op zich zou het best redelijk moeten werken. Misschien eens een poging waard? Je kan het Sony Homestream programma gebruiken maar Plex zou ook moeten werken.

Puur op uiterlijk zou ik voor die NF720 set gaan, volgens mij staat dat erg goed naast je televisie.

[ Voor 6% gewijzigd door Dick op 27-03-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dick schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:32:
Een Apple TV ga je voor jouw gebruik weinig aan hebben. Het zijn uitstekende apparaten maar om je eigen MKV's en dergelijke af te spelen zal je hem moeten jailbreaken en voorzien van XBMC. Prima te doen maar als ik jouw verhaal zo lees niet helemaal waar naar jij op zoek bent. Maar waarom maak je voor het afspelen van video's geen gebruik van de mogelijkheden die je televisie al aan boord heeft? Als je er echt intensief gebruik van maakt wellicht niet de meest ideale oplossing, maar op zich zou het best redelijk moeten werken. Misschien eens een poging waard? Je kan het Sony Homestream programma gebruiken maar Plex zou ook moeten werken.

Puur op uiterlijk zou ik voor die NF720 set gaan, volgens mij staat dat erg goed naast je televisie.
In de MediaMarkt die NF6xx serie gezien met dezelfde soort speakers als de 720 maar die zwarte versie daarvan zag er eigenlijk best goedkoop uit.

Ik heb nu een GoogleTV //mk808B besteld wat de media functies opzich gaat nemen dus die goede ondersteuning voor de cinemaset is ook niet meer nodig waardoor het best een Sony kan worden nu.
Pagina: 1