onzichtbare lijn in scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janntempel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-10-2024
Dag tweakers,

In mijn beeldscherm zit een onzichtbare lijn die alleen zichtbaar word bij bewegende beelden. Het lijkt op een soort rimpeling horizontaal over mijn hele scherm heen. Ik heb geprobeerd dit te filmen misschien dat dit verduidelijkt wat ik bedoel. Vooral met de flitsen zie je de lijn heel duidelijk.

YouTube: Lijn2

YouTube: Lijn

Ik heb een AMD Radeon7800 Series video kaart en een Asus VE247H 23.6inch beeldscherm aangesloten met een DVI kabel.

Ik heb al een andere kabel gebrobeerd en ook nieuwe drivers geinstalleerd. Als ik een hdmi kabel gebruik heb ik dit probleem niet, ik heb echter maar een hdmi aansluiting en die gaat naar de tv in de woonkamer.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft of in iedergeval een naam voor dit fenomeen..

Groeten,

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 505449

Op de films zie ik geen lijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325463

Beweegt de lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janntempel
nee zit altijd op dezelfde plek, maar je ziet hem alleen bij beweging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:23
Ter hoogte van 'start benchmark' in het 2e filmpje? Het lijkt wel alsof hij in 2 secties het beeld refreshed oid.

Maar ik zie het niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

janntempel schreef op zondag 24 maart 2013 @ 14:11:
[...]

nee zit altijd op dezelfde plek, maar je ziet hem alleen bij beweging
Gewoon Vsync aanzetten, dit is gewoon screen tearing.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 19:19

InFamous

excommunicado

Ik heb de lijn inderdaad gespot en het lijkt het beeldscherm zelf te zijn, probeer is eens een ander beeldscherm
Jeroenneman schreef op zondag 24 maart 2013 @ 14:14:
[...]

Dat verklaard niet waarom de streep dan altijd op de zelfde plek zit.

[ Voor 53% gewijzigd door InFamous op 24-03-2013 14:15 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-07 12:29

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Jeroenneman schreef op zondag 24 maart 2013 @ 14:14:
[...]

Inderdaad, zet ook tripple buffering aan. Misschien moet je wat settings lager zetten om het soepel te krijgen met vsync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janntempel
Sp3ci3s8472 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:39:
[...]

Inderdaad, zet ook tripple buffering aan. Misschien moet je wat settings lager zetten om het soepel te krijgen met vsync.
Ik zal een proberen maar ik heb het niet alleen bij games maar bij alles films, brouwser alles.

Zal ook eens kijken of ik een 2e schermpje kan vinden om te kijken of die het daarop ook doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Het kan ook zijn dat het een 'las' naad is en je of een brak scherm hebt of dat je dit mogelijk kan oplossen met een monitor driver o.i.d.. Ik neem aan dat je dit probleem al had sinds dag 1 en dat het dus een fabricage fout is (als het bovenstaande niet helpt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janntempel
Anoniem: 91626 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 16:44:
Het kan ook zijn dat het een 'las' naad is en je of een brak scherm hebt of dat je dit mogelijk kan oplossen met een monitor driver o.i.d.. Ik neem aan dat je dit probleem al had sinds dag 1 en dat het dus een fabricage fout is (als het bovenstaande niet helpt)?
Waar zou ik zoiets kunnen vinden, heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord van monitor drivers. Op de site van asus vind ik niks anders dan handleidingen voor dit scherm..

Als er een fabricage fout in zou zitten zou de streep er dan ook in moeten zitten wanneer ik het scherm aansluit met een hdmi kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janntempel
Volgens mij is het probleem opgelost, ik had de dvi kabel eruit gehaald, hdmi aangesloten toen ben ik naar apparaat beheer gegaan --> beeldschermen --> pnp algemeen

die verwijderd hmi eruit dvi erin en nu werkt ie prima :)

bedankt voor het meedenken allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Mooi dat het opgelost is scheelt weer een RMA aanvraag :) Monitor drivers vind je vaak op de meegeleverde CD, op de Site van Asus of mogelijk in je Windows updates > additionele updates. Maar ze zijn er niet voor elke monitor.
Pagina: 1