Het leed dat Pixmania heet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Topicstarter
Ik heb in mijn wenslijst een x aantal harde schijven staan waaronder deze,
pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB

Daar heb ik ook een alert voor gezet dat als de prijs onder de x euro zakt ik een berichtje krijg. Dat gebeurde dus van de week weer. Prijs was gezakt naar 104 euro bij Pixmania. Ik klik naar hun site en wat blijkt, prijs geld alleen als je een kortingscode invult. Die staat er weliswaar bij maar toch. Vervolgens kijk ik bij verzendopties en dan blijkt ook dat de totaalprijs die word aangegeven in de PW geld als je kiest voor verzenden naar een punt bij mij in de buurt. Het word dus niet thuisbezorgd. Dat is de goedkoopste manier van verzenden. Als ik het thuis wil hebben kost mij dat nog een euro meer. 8,99 euro ipv 7,99 euro.

In mijn ogen zijn beide punten pure misleiding en geeft het geen objectief beeld van het overzicht in de PW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Als het bonnetje ernaast staat zie ik daar niet zn probleem in. Het is algemeen bekend dat Pixmania je graag dingen aansmeert in de vorm van klanten kaarten etc maar dat is jouw issue niet. En de verzend opties kan je zelf kiesen (zowel in de PW als in de webwinkel), het gaat hier maar om een euro (al is 9 euro een hoop geld voor een pakketje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Topicstarter
Kiezen voor een andere verzendoptie in PW maakt geen verschil. Het gaat erom dat het een vorm van misleiding is. Als ik kies voor een winkel aan de PW en de prijzen die daar in staan mag ik er van uitgaan dat het klopt en dat ik het produkt thuis aangeboden krijg. Als ik het wil afhalen dan had ik daar wel voor gekozen toch? Want dat is wat je uiteindelijk nog steeds moet doen als je niet goed oplet.

En als men dan besluit om met een kortingscode te werken en die gewoon naast de prijs neerzet op de site waarom dan niet de korting er meteen in verwerken? Mijn inziens zijn het gewoon smerige trucs om hoger in de PW terecht te komen.

Saillant detail is dat als je dezelfde schijf via de concullega hardwareinfo.nl gaat zoeken en bij Pixmania terechtkomt dat de kortingscode dan niet word weergegeven.

http://nl.hardware.info/p...da-720014-3tb#tab:prijzen

http://www.pixmania.nl/nl...NDE0NTY1MDs%3D#srcid=1382

Voor de duidelijkheid, hier nog even de link vanaf de Tweakers PW,

http://www.pixmania.nl/nl...l#srcid=556&CodePromo=oui

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 24-03-2013 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-06 22:09

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Deze korting is zo te zien specifiek voor tweakers. Wanneer je via Tweakers.net naar Pixmania gaat krijg je de korting, wanneer je via Hardware. info gaat niet. Waarom Pixmania dat niet direct in de prijs op hun site verwerkt zal te maken hebben met de webshop software die zij gebruiken.

Ten aanzien van de levering, bij mij levert Pixmania voor € 7,99 mits je wel de juiste aflevering ipv de standaard geselecteerde methode kiest.

Ik zie het probleem niet zo. Pixmania bied de tweaker een korting en anderen niet, daarvoor hoef je enkel "OPSLAG" in te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Het is inderdaad toegestaan om onze bezoekers extra korting te geven (graag zelfs ;)), zolang dat gewoon voor iedereen hier geldt. Daar heb je gelijk de reden dat je de kortingscode in moet typen: dat gebruiken ze blijkbaar om de ingang te verifiëren.

Ze kunnen dat ook doen door te kijken waar de klik vandaan komt, maar dat is lastiger als je daarna nog meer artikelen in je mandje doet waarbij je dat direct op hun site doet en niet steeds via Tweakers.

Op zich dus geen echt probleem zoals hierboven ook gezegd.

:w Longbeard, long time no see :)