Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Een gamesysteem met zakelijke uitstraling

Pagina: 1
Acties:

• BartB_
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-10 16:18
Beste tweakers,

Enkele maanden geleden heb ik mijn eerste eigen pc in elkaar gezet, op basis van de best buy guide in combinatie met wat tips hier op het forum (voor de geïnteresseerde zie mijn inventaris). Ik heb voor mijn gevoel een super pc waar ik lekker mee kan gamen, verschillende virtual machines tegelijkertijd op kan laten draaien en alles helemaal zonder vertraging. Als ik 1 minpunt over mijn systeem mag noemen, dan is het wel de uitstraling van de Corsair Carbide 500R. Ik denk niet dat deze later in de huiskamer mag staan, mocht ik met mijn vriendin gaan samenwonen. Mooie kast maar erg groot en de uitstraling alsof ik dagelijks tot 5 uur 's-nachts Start Trek forums bezoek (vat dit niet persoonlijk op beste mensen ;) ).

Nou was mijn vader erg onder de indruk van mijn systeem (lees jaloers), en dit resulteerde dat hij uiteindelijk ook een zelfbouw alleskunner wil hebben, maar dan wel 1 die er niet uit ziet als een hightech koelkast. Nu was mijn vraag of jullie mij zouden kunnen helpen bij een systeem tussen de 800 en 1200 euro die de komende jaren lekker mee draait, de uitstraling van een zakelijke pc heeft (of zoveel mogelijk), toch voldoende koeling en ruimte voor zijn onderdelen heeft.

Enkele minimale requirements:
- SSD van minstens 128gb
- Extra HDD van minstens 1 TB
- Een stil systeem (dit hoeft in principe alleen buiten het gamen)

Hier wat ik in gedachten heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 149,90€ 149,90
1ASRock B75 Pro3-M€ 55,10€ 55,10
1Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3€ 274,70€ 274,70
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 77,-€ 77,-
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 48,46€ 48,46
1XFX Pro 550W€ 50,20€ 50,20
1Samsung 840 series Pro 256GB€ 195,70€ 195,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 851,06

Een andere (kortere) maar niet veel minder krachtige videokaart in ruil voor een mooiere kast is ook een optie

Link naar mijn inventaris: gallery: BartB_

[ Voor 47% gewijzigd door BartB_ op 24-03-2013 13:08 . Reden: GML toegevoegd ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:49

Quad

Doof

Doe eens even RML genereren van je wenslijst en de code in je topic start plakken. ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:20
Zelf ben ik erg blij met deze: Voor 99% gekocht op uiterlijk:
pricewatch: Silverstone Fortress FT02S
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1259871372.jpeg

Al komt ie bij mij niet echt tot zijn recht, aangezien hij onder het bureau, half onder de gordijnen staat op een klein kamertje vol rotzooi waar behalve mij eigenlijk niemand langer dan 1 minuut binnen is.

En toch ben ik er blij mee :*)

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Je vraag is denk ik redelijk simpel.
Je zult alleen je zelf moeten afvragen wat voor kast je wilt.

Qua hardware is het allemaal niet zo moeilijk.
Je kiest een leuke CPU, in de trend van een i5 / i7, geheugen is ook niet bijster moeilijk aangezien je met gemak fatsoenlijk geheugen van 6-8-16 gig kan krijgen voor een spot prijs.

De vraag is meer, wil je een kast zoals:

pricewatch: Lian Li PC-V352B

of toch meer in de trend van:

pricewatch: Antec New Solution NSK-6582B-EC

Afhankelijk van de kast heb je veel of weinig ruimte.
Qua bays voor de HD's maakt het niet direct uit, je geeft aan dat dit één SSD is incl 1 normale HD.
Het is meer het type mobo (Mini-ITX, ATX etc) , en de videokaart (grote van het ding).

anno 2013 zijn er zat videokaarten die niet al te groot zijn maar wel fatsoenlijke prestaties leveren, en dan zou je met een kleine kast overweg kunnen mits je dit wilt.

• BartB_
douweegbertje schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:04:
Je vraag is denk ik redelijk simpel.
Je zult alleen je zelf moeten afvragen wat voor kast je wilt.

Qua hardware is het allemaal niet zo moeilijk.
Je kiest een leuke CPU, in de trend van een i5 / i7, geheugen is ook niet bijster moeilijk aangezien je met gemak fatsoenlijk geheugen van 6-8-16 gig kan krijgen voor een spot prijs.

De vraag is meer, wil je een kast zoals:

pricewatch: Lian Li PC-V352B

of toch meer in de trend van:

pricewatch: Antec New Solution NSK-6582B-EC

Afhankelijk van de kast heb je veel of weinig ruimte.
Qua bays voor de HD's maakt het niet direct uit, je geeft aan dat dit één SSD is incl 1 normale HD.
Het is meer het type mobo (Mini-ITX, ATX etc) , en de videokaart (grote van het ding).

anno 2013 zijn er zat videokaarten die niet al te groot zijn maar wel fatsoenlijke prestaties leveren, en dan zou je met een kleine kast overweg kunnen mits je dit wilt.
Het komt dichter bij de Antec. Met de huidige configuratie (zie RML in de edit van mijn eerste post), is het dan nog wel een optie om naar een kleine kast te kijken dmv de videokaart? En als dat niet is, welke videokaart zou jij aan kunnen raden?

Verwijderd

Wordt er gegamed op deze nieuwe configuratie dan? Voor een "alleskunner" klinkt een HD 7950 mij een beetje overdreven in de oren... Dan denk ik meer aan een (richting) high-end gamesysteem.

Enfin, als je bij micro-ATX moederborden blijft, geen SLI/Crossfire wensen en niet meer dan drie SSDs/HDDs + max. 2 DVD-units (waar je natuurlijk ook eventueel nog HDDs in kwijt kan) dan zou je wellicht erg tevreden kunnen zijn met de pricewatch: Fractal Design Define Mini. Die is niet zo super groot en ik vind hem zelf er erg strak en clean uitzien.

• BartB_
Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:23:
Wordt er gegamed op deze nieuwe configuratie dan? Voor een "alleskunner" klinkt een HD 7950 mij een beetje overdreven in de oren... Dan denk ik meer aan een (richting) high-end gamesysteem.

Enfin, als je bij micro-ATX moederborden blijft, geen SLI/Crossfire wensen en niet meer dan drie SSDs/HDDs + max. 2 DVD-units (waar je natuurlijk ook eventueel nog HDDs in kwijt kan) dan zou je wellicht erg tevreden kunnen zijn met de pricewatch: Fractal Design Define Mini. Die is niet zo super groot en ik vind hem zelf er erg strak en clean uitzien.
Bedankt! Ja er zal ook op gegamed worden. De behuizing welke jij aankaart is inderdaad erg mooi. Zal die videokaart in die behuizing passen?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:49

Quad

Doof

De grafische kaart zal er zonder pardon in passen. :)
Een uitgebreide behuizing in een iets kleinere pasvorm als zijn grotere broer.

Hier een review van een mede tweaker: productreview: Fractal Design Define Mini review door jeroen94704

[ Voor 41% gewijzigd door Quad op 24-03-2013 13:48 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• BartB_
Bedankt voor de reacties! Ik zal de opties voorleggen aan mijn vader en posten als er uiteindelijk een keuze gemaakt is.

Groeten!
Pagina: 1