Toon posts:

Heel bizar iPhone-scherm probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Gisteravond besloot ik mijn iPhone vanuit DFU-mode te updaten naar iOS 6.1.3. Nadat ik dit gedaan had zag ik direct dat mijn scherm als een bezetene begon te flikkeren. Het ging niet weg en als ik hem uitzette bleven de icoontjes gewoon "staan" alsof ze waren ingebrand zoals je vroeger bij oude plasma-schermen wel zag. Reboot hielp niet.

Toen maar nog een keer hersteld maar dan terwijl mijn iPhone aan stond(geen DFU) Het probleem bleef.
Het geflikker was wel wat afgenomen. Het was laat dus ik ging slapen. De volgende ochtend leek het probleem voorgoed verdwenen. Maar, ik bleef het een vreemd verhaal vinden en dacht dat het misschien door de DFU-mode kwam van waaruit ik had geupdate. De enige manier om daar achter te komen was hem weer in DFU-mode te zetten en hem vervolgens weer op te starten. (Geen herstel verder).

Het geknipper kwam meteen weer terug. Na verloop van tijd verdwijnt het ook weer.

Ik begrijp er helemaal niets van. Het moment je hem in DFU-mode zet en weer opstart ontstaan er meteen oververklaarbare schermproblemen . Hoe kan dit? Wat is de technische verklaring van dit vreemde verhaal?

Gr. Walter.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2013 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:16:
Goedemiddag,

Gisteravond besloot ik mijn iPhone vanuit DFU-mode te updaten naar iOS 6.1.3. Nadat ik dit gedaan had zag ik direct dat mijn scherm als een bezetene begon te flikkeren. Het ging niet weg en als ik hem uitzette bleven de icoontjes gewoon "staan" alsof ze waren ingebrand zoals je vroeger bij oude plasma-schermen wel zag. Reboot hielp niet.

Toen maar nog een keer hersteld maar dan terwijl mijn iPhone aan stond(geen DFU) Het probleem bleef.
Het geflikker was wel wat afgenomen. Het was laat dus ik ging slapen. De volgende ochtend leek het probleem voorgoed verdwenen. Maar, ik bleef het een vreemd verhaal vinden en dacht dat het misschien door de DFU-mode kwam van waaruit ik had geupdate. De enige manier om daar achter te komen was hem weer in DFU-mode te zetten en hem vervolgens weer op te starten. (Geen herstel verder).

Het geknipper kwam meteen weer terug. Na verloop van tijd verdwijnt het ook weer.

Ik begrijp er helemaal niets van. Het moment je hem in DFU-mode zet en weer opstart ontstaan er meteen oververklaarbare schermproblemen . Hoe kan dit? Wat is de technische verklaring van dit vreemde verhaal?

Gr. Walter.
Hi walter,
Ik heb hieronder voor je een instructie gemaakt om het probleem op te lossen.

Volg deze uitleg als je Windows gebruiker bent..
Download hier iOS 6.1.2 en iOS 6.1.3 voor je iPhone.
Zet je iPhone in de pwned DFU Mode (doe dit met iREB)
Herstel de iPhone met de gedownloade ipsw (doe dit door iTunes op te starten en dan met Shift ingedrukt op de herstel knop te drukken en probeer eerst iOS 6.1.2 indien je een error krijgt probeer dan iOS 6.1.3 (werkt wel) )
Laat de iPhone helemaal herstellen
Indien je iOS 6.1.3 hebt geïnstalleerd hoef je verder niks meer te doen.
Indien je iOS 6.1.2 hebt geïnstalleerd doe je het volgende:
-Verbind je iPhone met een Wifi netwerk.
-Ga naar instellingen -> Algemeen -> Software Update en voer de update uit
Of:
-Verbind je iPhone met iTunes en voer de update uit..
-Nu zul je geen problemen meer hebben.

Volg deze uitleg indien je Mac OS X Gebruiker bent.
Download de IPSW via de link uit de Windows Instructie. (Download iOS 6.1.2 en iOS 6.1.3)
Zet je iPhone in pwned DFU mode (doe dit met pwnage tool)
Herstel je iPhone door de Alt toets in te drukken en op Herstellen te drukken.(probeer eerst iOS 6.1.2 indien je een error krijgt probeer dan 6.1.3)
Laat de iPhone helemaal herstellen
Indien je iOS 6.1.3 hebt geïnstalleerd hoef je verder niks meer te doen.
Indien je iOS 6.1.2 hebt geïnstalleerd doe je het volgende:
-Verbind je iPhone met een Wifi netwerk.
-Ga naar instellingen -> Algemeen -> Software Update en voer de update uit
Of:
-Verbind je iPhone met iTunes en voer de update uit..
-Nu zul je geen problemen meer hebben.

helpt/Werkt dit niet?
Stuur mij dan even een berichtje..
Grt Rico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie.

Ik ben een stapje verder. Het probleem treedt niet zo zeer op als je hem in DFU-mode zet maar als je hem op de harde manier uitzet (en zo zette ik hem dus ook in DFU-mode). Dat is dus terwijl je iPhone aanstaat de home+sleep knop indrukken.

Hij valt dan in eerste instantie uit. Afhankelijk van hoe lang je de home-button daarna nog vasthoudt gaat ie in DFU-mode. Daarna boot hij weer.

Hierna komt het geknipper van het scherm. Ik denk dus dat er ergens een bepaalde spanning op blijft zitten die gaat storen. Zoals ik al zei, even later is het weer weg.. zelfs als je iPhone uit stond.

Restores (vanuit DFU-mode) helpen verder niet. Het zit dus echt in de hardware nu DFU-mode er eigenlijk ook niets mee te maken lijkt te hebben.