Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

School laptop ICT opleiding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
op school werken wij veel met virtuele omgeving met het programma Vmware ik moet wel 3 besturingssystemen kunnen draaien in vmware bijvoorbeeld windows xp - windows 7 - windows 8 naast elkaar.

Overigens doe ik wel eens Adobe photoshop gebruiken een zware grafische programma dus. Grootte van het beeldscherm heb ik liefst 15.6 inch of meer met full HD aangezien ik veel moet multitasken is een grootte resolutie wel handig.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Ik ben nog niet zeker over het prijs aangezien ik nog aan het sparen ben en ik een voorschot van mijn vader krijg ik denk rond de 1000 euro mag denk ik wel een beetje hoger.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ik draag elke dag het laptop in mijn rugzak ik denk dat het gewicht niet al te veel uitmaakt, accuduur maakt ook niet veel uit aangezien overal op school een stopcontact is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Business serie laptops werd aangeraden door mijn docent. Asus en Acer vind ik maar bagger uitzien ze hebben erg hoge specs voor erg lage prijs vind ik toch wel vreemd dan denk ik toch dat ze aan andere dingen bezuinigen waardoor het laptop alsnog minder stabiel is.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ik heb zelf ook beetje gekeken ik dacht zelf aan de Lenovo y500 series maar Dell komt ook met aantrekkelijke laptops ik wilde gewoon even jullie tips en de reden waarom jullie die laptop als tip geven willen weten.

groetjes,
Boomreview

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
De Asus laptop is niet instabiel hoor. Vooral de N56VZ serie is erg goed. Ook heb je nog zoals je al aangaf de 15r se, maar die moet je alleen nemen als budget een issue is.

Je hebt ook nog de Sony S15. Die komt met een 1080p ips schern, 640M LE, 640gb hdd, 6gb ram en een i5. (retail model). En hij weegt maar 1.89kg.

Je kan hem via de sony site ook met een i7 krijgen. Maar als je veel met VMware gaat werken dan is een i7 toch wel erg handig.

De enigste goede opties zijn dan de y500 en de asus N56VZ.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekeken naar de N56VZ daar zit 6gb ram in of die van uit Campusshop 8gb ram maar die is er niet meer. verder moet ik 8gb ram hebben en 16gb ram lijkt me erg fijn.

Ik heb gekeken naar Dell laptops wat vind je van deze serie
http://www.dell.com/nl/p/...h&isredir=true#overrides=

17 inch is erg fijn maar ik twijfel of ik dat wel te groot vind je hebt voor 200 euro goedkoper zonder SSD ook 15 inch http://www.dell.com/nl/p/...l_id=inspiron-15r-se-7520

kan ik in deze laptops ook gewoon 16 gb plaatsen?

• Iekozz
Hoeveel ram erin zit maakt niet uit, voor 90 euro zet je er zelf 16gb in. Kan zowel in de Asus als in de Dell.

Game je ook trouwens? Want als je dat niet doet kan je net zo goed voor de versie met een 630M gaan. Scheelt weer in prijs en dan kun je een ssd kopen wat sowieso een veeeeeeel snellere laptop oplevert.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
Er is totaal niks mis met Asus hoor. Ik zou inderdaad gewoon de N56VZ kopen pricewatch: Asus N56VZ-S4215H en daar bijvoorbeeld een Samsung 840 Pro pricewatch: Samsung 840 series Pro 256GB inzetten.

Ik zit zelf op ICT en volgens mij hebben de PC's bij mij op school waar 3 VMs op lopen, 2GB geheugen en dat loopt gewoon vloeiend. Je zou dus in principe aan 4GB zelfs genoeg hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door tweegroenethee op 24-03-2013 15:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ghoxer schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:02:
Er is totaal niks mis met Asus hoor. Ik zou inderdaad gewoon de N56VZ kopen pricewatch: Asus N56VZ-S4215H en daar bijvoorbeeld een Samsung 840 Pro pricewatch: Samsung 840 series Pro 256GB inzetten.

Ik zit zelf op ICT en volgens mij hebben de PC's bij mij op school waar 3 VMs op lopen, 2GB geheugen en dat loopt gewoon vloeiend. Je zou dus in principe aan 4GB zelfs genoeg hebben.
4gb is zeker niet voldoende om 3 Vmware' s te draaien daarnaast ook nog je eigen besturingsysteem is 4 besturingsystemen ieder 1gb kan echt niet, gaat veelste traag ik heb nu ook een 4gb ram laptop.

Ondanks jullie tips over Asus denk ik dat ik voor Dell of Lenovo ga mijn klasgenoten hebben ook een Asus en is ondanks hun enorme specs veelste traag.

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:29:
4gb is zeker niet voldoende om 3 Vmware' s te draaien daarnaast ook nog je eigen besturingsysteem is 4 besturingsystemen ieder 1gb kan echt niet, gaat veelste traag ik heb nu ook een 4gb ram laptop.
Dan vraag ik mij af hoe de computers van mijn school het voor elkaar krijgen..

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:29:
[...]
Ondanks jullie tips over Asus denk ik dat ik voor Dell of Lenovo ga mijn klasgenoten hebben ook een Asus en is ondanks hun enorme specs veelste traag.
Bovendien heeft Dell en Lenovo NBD. Als student kun je echt niet zonder NBD. Stel dat je tentamens of deadlines hebt, dan is het risico gewoon te groot om geen NBD te nemen. Het is niet voor niets dat je docent zakelijke modellen adviseert.

Ik heb overigens een ultrabook met 16 GB genomen. Daarmee is het mogelijk om nog net 3 virtuele machines te draaien.

[ Voor 17% gewijzigd door Trommelrem op 24-03-2013 15:35 ]

• Iekozz
Dat is wel erg handig ja. Maar welke Asus laptop hebben je klasgenoten dan? Want dat ze sloom zijn kan door heel veel dingen komen ;)

Verwijderd

Ik heb 2 jaar geleden nog 3 VM's op een laptop met 4GB RAM gedraaid, dat werkt prima hoor. Het is waarschijnlijker dat je disk loopt te trashen dan dat je echt te weinig RAM hebt.

• Amanoo
  • Laatst online: 29-11 10:56

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik heb zelf een paar jaar geleden de HP Elitebook 8450p via de UT (was destijds het topmodel van onze laptopregeling). Was destijds rond de duizend euro. Ding gaat niet zomaar stuk is mijn ervaring, er is al eens water overheen gekomen en 1 meter laten vallen (normaal ben ik erg leuk voorzichtig maar een ongeluk zit in een klein hoekje) gaf maar een heel klein deukje. Samen met de goede garantie van de UT is het best fijn. Ik weet niet waar je studeert maar misschien is er voor jou ook een laptopregeling, zoals op mijn universiteit. Over HP Elitebooks ben ik dus wel te spreken, wat ik heb meegemaakt wil je niet met een Acer hebben, die gaan uit zichzelf al bijna stuk.

[ Voor 4% gewijzigd door Amanoo op 24-03-2013 19:33 ]

Pagina: 1