Toon posts:

air of pro?

Pagina: 1
Acties:
  • 401 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben student en heb dringend een computer nodig.
Ik ben een windows gebruiker maar ik wil overstappen naar mac.
En nu heb ik een vraag.
Zou ik een macbook air op pro nemen?
De air is lekker dun, compact en mooi maar daar lever je prestaties voor in.
De pro is snel, heeft een dvd brander maar is zwaar, log... etc.
Ik wil mijn mac vooral gebruiken om te internetten, typen voor school, wat leuke spelletjes te spelen, muziek te maken, fotos en videos beweken.
Welke zou ik nemen?

Groeten,
Hendrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nou ik lees genoeg afwegingen die je zelf kan maken om te kiezen :

De air is lekker dun, compact en mooi maar daar lever je prestaties voor in.
De pro is snel, heeft een dvd brander maar is zwaar, log... etc.

Succes met kiezen! :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:11

Perkouw

Moderator General Chat
We kunnen moeilijk voor jou de knoop doorhakken. Aan je topicstart te zien ben je zelf prima in staat bepaalde afwegingen te maken, aan jou dan ook de keus welke laptop het uiteindelijk wordt.

Wil je hier echt een inhoudelijke discussie van maken dan zal je de topicstart toch echt wat moeten aandikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:59
In de topicstart zeg je precies wat te doen. Het is nu jou keuze om de knoop door te hakken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:40
Het verschil in prestatie is tussen de Pro en de Air is, vooral sinds de laatste update verwaarloosbaar. De Pro kun je makkelijk en goedkoop zelf uitbreiden met meer geheugen en een SSD. Dat is het enige pluspunt. Ik zou voor de Air gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Safaci schreef op zondag 24 maart 2013 @ 11:52:
Het verschil in prestatie is tussen de Pro en de Air, vooral sinds de laatste update verwaarloosbaar. De Pro kun je makkelijk en goedkoop zelf uitbreiden met meer geheugen en een SSD. Dat is het enige pluspunt. Ik zou voor de Air gaan. :)
Hij heeft ook aan dat hij spelletjes wil spelen.. Als dit b.v. een GW2 of WoW is dan kun je dat volgens mij vergeten op een Air..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Brummetje schreef op zondag 24 maart 2013 @ 11:53:
[...]

Hij heeft ook aan dat hij spelletjes wil spelen.. Als dit b.v. een GW2 of WoW is dan kun je dat volgens mij vergeten op een Air..
Probleem is dat we met de huidige informatie van de TS niet kunnen uitmaken wat voor soort spellen dit zullen zijn. Misschien zijn het wel gewoon games die je op het web kunt doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gwn simpele spelen uit de mac app store spelen, bv angry birds, subway surfers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 16:17

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Wellicht een sticky topic voor dit soort gelijke vragen?

Mijn guide zou zijn:

Je twijfelt ineens tussen een Air of Pro
-> Je weet niet waarom je voor pro zou moeten kiezen? -> neem een air
-> Je weet niet wat je met 'retina' moet? -> neem een air
-> Je wilt alleen wat word,browsen etc -> neem een air
-> serieus games spelen? -> neem een pc of zon gamersnotebook
-> serieus videobewerken? -> dan zat je nu niet te denken over een air, tenzij je al wist wat je nodig had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 11:57:
Ik wil gwn simpele spelen uit de mac app store spelen, bv angry birds, subway surfers etc.
Dan ga ik even een aanname maken; Je bent niet veeleisend en je vind de Air het summum. Alleen twijfel je tussen de pro vanwege de prestaties. Gezien mijn eerdere aanname dat je niet veeleisend bent, kies de air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Brummetje schreef op zondag 24 maart 2013 @ 11:53:
[...]

De Pro (13") heeft een HD4000 en de Air ook. Dus wat betreft "game power" zijn ze hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Alle notebooks waarop je wilt gamen zijn log.

Licht en prestaties gaan niet erg samen.

[ Voor 32% gewijzigd door Chris Smoove op 24-03-2013 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10 19:48
Safaci schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:16:
[...]

De Pro (13") heeft een HD4000 en de Air ook. Dus wat betreft "game power" zijn ze hetzelfde.
Kan me herinneren dat de prestaties van de HD4000 ook afhankelijk zijn van de processor. Dus de ene HD4000 is de andere niet zegmaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
sweebee schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:22:
[...]

Kan me herinneren dat de prestaties van de HD4000 ook afhankelijk zijn van de processor. Dus de ene HD4000 is de andere niet zegmaar ;)
Klopt, de Air heeft een lagere geklokte CPU, maar nog steeds is het verschil verwaarloosbaar bij dagelijks gebruik en lichte games. Je merkt pas een verschil bij veeleisende editing programma's etc. Als de TS prestaties wil, dan raad ik aan om naar de grote broer van de Pro (13") te kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik stel voor dat de TS eerst eens wat vooronderzoek gaat doen naar wát wij precies verwacht van een laptop, en of de MacBook Air, MacBook Pro, of wellicht een andere notebook daar uberhaupt wel aan voldoet. Het internet staat vol met informatie, en ook hier op GoT is voldoende informatie te vinden.

Als er daarna alsnog vraagtekens zijn, kan de TS een nieuw topic openen met daarin de specifieke vragen waarop hij geen antwoord heeft kunnen vinden. GoT is geen helpdesk, en GoT is ook geen wat-moet-ik-kopen-desk. Enerzijds omdat we van onze users wat eigen inzet verwachten, anderzijds omdat het redelijk onzinnig is om op basis van vrijwel geen nuttige informatie een specifieke machine te gaan adviseren aan iemand die je niet kent.

Mijn koopadviezen in dit topic (in volgorde van praktische toepasbaarheid) :
1. stel je aankoop uit totdat je weet wat je wilt.
2. koop zowel een Pro als een Air, kijk welke je het best bevalt, en verkoop de andere.

Dit topic gaat in elk geval dicht.

Launching containers into space

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.