Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schenkelg
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-12-2013
Heeft er iemand ervaring met de capaciteit van de SSD macbook pro retina 13 128GB. Ik overweeg deze aan te schaffen, maar de schijfruimte lijkt me krap als je hier de benodigde schijfruinte voor bijv. besturingsysteem nog in mindering op moet brengen. Blijft er voldoende schijfruimte over voor je overige bestanden en applicaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nee, maar iedereen koopt het wel.

[serieus]
Ja dat hangt helemaal van jezelf af natuurlijk. Je kan ook nog een externe hdd meenemen :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:22

Perkouw

Moderator General Chat
Dat hangt echt geheel af van je eigen gebruik. Weliswaar op een Windows machine, maar ik kan bijvoorbeeld prima af met een 128GB SSD. Maar dat is echt per persoon verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:28
Een grotere kost gewoon behoorlijk meer, is maar net of dat het je waard is. Mijn 128GB Air is aardig vol en dat komt voornamelijk door grote iPhoto en iTunes libraries. Ik ben bezig met een systeem zodat ik het niet op mn SSD hoef te hebben maar dat is altijd lastiger dan een grotere SSD. Als ik heel mn bibliotheken mee wil nemen ben ik aangewezen op minimaal 512GB en dat gaat niet gebeuren voor 500,-+. Het is je eigen afweging

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
Ik werk veelal in de cloud, met o.a. Google Docs, een NAS + Spotify. Ik heb al met al hooguit 40GB aan data (inclusief OS + Recovery partitie). Maar het is inderdaad per persoon verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:10
Je kan, als het later toch te weinig blijkt te zijn, de SSD (laten) vervangen:

http://eshop.macsales.com/shop/SSD/OWC/Aura_Pro_Air_2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:40
zakalwe schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 22:40:

In de retina macbook pro zit naar mijn weten een reguliere ssd?
nevermind :+

[ Voor 3% gewijzigd door Hydrosine op 27-03-2013 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zakalwe schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 22:40:

Biedt Apple zelf ook zo'n soort service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-08 21:00

UntamedNL

Drumming

Ik heb een 64GB Air die ik eigenlijk alleen gebruik op school. Er staat Office en schoolsoftware op. Op dit moment heb ik nog 43GB beschikbaar. Als je de muziek en videos op een externe zet is het wel te doen. Al zou ik, als het je main device is, toch kiezen voor 256GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Korte versie: als je geen muziek, geen games, beperkt video's en beperkt foto's opslaat, dan lukt het wel.

Lange versie: Van mijn 120 GB is nog 35 over. Ik heb er geen muziek op staan maar wel: 10 GB aan applications (waaron der MS Office, Xcode, LibreOffice, Adobe Photoshop), een paar forse graphics-heavy Xcode projecten, 5 GB aan documenten, en 5 GB aan foto's. En vergeet niet dat doordat je Mac in hibernation mode gaat, en dan het geheugen naar de SSD schrijft.

Je kunt het proberen en later nog een grotere SSD installeren. Migreren met Mac is super easy.

[ Voor 9% gewijzigd door cerberusss op 04-04-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:10
Als je mac qua opslag vooral iets voor erbij is dan wel, is je mac je main workstation en dus ook opslag dan zou ik voor een grotere kiezen, want elke keer een externe hdd aansluiten om bij bepaalde bestanden zoals films en muziek te kunnen gaat je zwaar irriteren op den duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:28
Koop anders een simpele NAS en maak een netwerkshare aan, muziek en films kun je tegenwoordig
over een 5Ghz verbinding gooien. Je apps installeer je op je Mac.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Pagina: 1