Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wir
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 16:08
Beste allemaal,

In hoeverre heeft het verdubbelen van het werkgeheugen van 8 naar 16 GB nut?
Ik heb een game pc met de volgende specs:

Moederbord: MSI Z77A-GD65
Processor: Intel i5-3570K
Werkgeheugen: G.Skill Ares F3-1600C9D-8GAO 2x4GB
Grafische kaart: MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC
SSD: Corsair CSSD-F120GBGT-BK 120GB
HHD: 3TB

Gaat de pc sneller draaien? Lopen games soepeler?
Ik kan eenzelfde set kopen als ik er nu al in heb zitten.

Graag advies ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hangt er helemaal vanaf wat je doet met je PC... Dus vertel daar aub even meer over.

Maar in 95% van de gevallen heeft het voor een game PC geen enkel nut. Tip: ctrl - alt - del -> task manager en hou eens het RAM gebruik zo door de dag in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-10 21:59
Als je vooral gamed heb je genoeg aan 8GB, dus dan heeft het niet zoveel nut. Doe je aan foto- of videobewerking of andere zware programma's dan is het vaak wel nuttig.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wir schreef op zondag 24 maart 2013 @ 11:09:
Grafische kaart: MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC
Dit is echt verreweg je meeste bottleneck. Wil je games veel soepeler hebben lopen, dan moet je toch al snel een investering meer richting een pricewatch: Sapphire HD 7950 Boost 3GB GDDR5 of pricewatch: Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5 gaan, dit is het enige wat je nu significant prestatieverschil op gaat leveren. Zie hier bijvoorbeeld. De 7870xt is ongeveer vergelijkbaar met een niet-boost 7950, is wel minder sterk dan de 7950 boost maar is toch echt nog veel beter dan de GPU die je nu hebt. Deze gpu die je nu hebt zou je eventueel door kunnen verkopen stel dat je gaat upgraden.
RAM is inderdaad alleen nuttig als je zware professionele applicaties gebruikt, bijvoorbeeld door zwaar van photoshop gebruik te maken of veel VM's te draaien. Voor gamen is alles boven 8GB nu nog echter een verspilling, en dat zal de komende paar jaar ook nog zeker zo blijven.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2013 14:46 ]