Ik ben voor mij zelf bezig met een soort bot, geschreven in Python.
Mijn doel is om gmail te lezen en als een mail een bepaald onderwerp heeft, de body om te zetten naar een string en te gebruiken in een functie.
Het is me al gelukt om te connecten met gmail, het onderwerp te printen en te gebruiken maar ik snap niet hoe ik de body er uit kan halen.
Mijn code tot nu toe:
Ik hoop dat iemand hier meer verstand van heeft
Mijn doel is om gmail te lezen en als een mail een bepaald onderwerp heeft, de body om te zetten naar een string en te gebruiken in een functie.
Het is me al gelukt om te connecten met gmail, het onderwerp te printen en te gebruiken maar ik snap niet hoe ik de body er uit kan halen.
Mijn code tot nu toe:
Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
| """ | connent with the server | """ import imaplib import email mail = imaplib.IMAP4_SSL('imap.gmail.com') mail.login('example@gmail.com', 'P@ssW0rd') mail.list() mail.select('inbox') typ, data = mail.search(None, 'ALL') ids = data[0] id_list = ids.split() latest_email_id = int( id_list[-1] ) """ | loop trough mail box | """ for i in range( latest_email_id, latest_email_id-1, -1 ): typ, data = mail.fetch( i, '(RFC822)' ) for response_part in data: if isinstance(response_part, tuple): msg = email.message_from_string(response_part[1]) varBody = msg['body'] varSubject = msg['subject'] varSubjectLower = varSubject.lower if varSubjectLower == "server": print varSubjectLower else: print 'Not for a server' if varBody == "Admin": print varBody """document_whitelist = open('F:\HAHAHA\whitelist.txt', 'r+') document_whitelist.write(str(varBody) + '\n') document_op = open('F:\HAHAHA\ops.txt', 'r+') document_op.write(str(varBody) + '\n')""" else: document_whitelist = open('F:\HAHAHA\whitelist.txt', 'r+') document_whitelist.write(str(varBody) + '\n') |
Ik hoop dat iemand hier meer verstand van heeft
[ Voor 0% gewijzigd door BtM909 op 25-03-2013 17:54 ]
Je weet zeluf