Kan het kwaad als je je Celeron 500 bijv op 366 MHz zet ?? Kan ik dus zonder problemen onderklokken, of kan/geeft dit ook problemen ??
Hoe ga ik dat doen ??
Met jumpertjes op mijn Asus P3B-F mijn processor instellen op bijvoorbeeld 366 MHz.
Makkelijk toch ? Maar wilde eerst weten of het kwaad kon.
Met jumpertjes op mijn Asus P3B-F mijn processor instellen op bijvoorbeeld 366 MHz.
Makkelijk toch ? Maar wilde eerst weten of het kwaad kon.
Euhm.... van een celeron is de multiplier gelockt dus dat ken ej niet veranderen...
Bussnelheid van 33 Mhz lijkt ook betje stom
Waarom wil je het uberhaupt doen
Bussnelheid van 33 Mhz lijkt ook betje stom
Waarom wil je het uberhaupt doen
Verwijderd
zo werkt dat niet , bulldog..
1. Een celeron 500 is multiplier locked. jumpertjes maken niet uit.
2. Wat je dan zou kunnen doen is de bus speed verlagen. Zo kan ik mijn P3-500 (5x100)
verlagen naar 333 (5x66 ,bleh!)
maar een celeron 500 draait op 66mhz(7.5x66), dus je zou
daar onder moeten gaan zitten...
1. Een celeron 500 is multiplier locked. jumpertjes maken niet uit.
2. Wat je dan zou kunnen doen is de bus speed verlagen. Zo kan ik mijn P3-500 (5x100)
verlagen naar 333 (5x66 ,bleh!)
maar een celeron 500 draait op 66mhz(7.5x66), dus je zou
daar onder moeten gaan zitten...
Bedankt mensen ik snap het nu weer helemaal. Ik dacht dat het heel simpel was maar dat is het dus niet. Waarom wou ik het doen ? Ach wou gewoon wat uitproberen, maar dat kan dus niet zonder de bus snelheid te verlagen. En om dat te doen, ja dat zie ik niet zo zitten.
Verwijderd
Waarom onderklokken? Nou simpel toch?
Vroeger had je op de 486 een turbo knop zitten, zodat je de cpu op halve snelheid kon laten werken. Hierdoor was het mogelijk om op een snelle pc de oudere 286/386 spelletjes/apps nog kon spelen, die de 'hoge' 486-snelheid niet aankonden.
Vroeger had je op de 486 een turbo knop zitten, zodat je de cpu op halve snelheid kon laten werken. Hierdoor was het mogelijk om op een snelle pc de oudere 286/386 spelletjes/apps nog kon spelen, die de 'hoge' 486-snelheid niet aankonden.
Onderklokken, tja het is weer eens wat anders
. Maaruh, wat is de reden daarvan?? En dan niet zeggen dat je die oude spelletjes wilt spelen, want spellen die een gameplay hebben die lineair is met de snelheid van je proc zijn wel erg oud, en dan is onderklokken naar 300 MHz niet genoeg.
Maar de busspeed omlaag is inderdaad de enige manier.
Jag
Maar de busspeed omlaag is inderdaad de enige manier.
Jag
maar het lukt je gewoon helemaal niet, ookal zou je het willen. Je zegt dat je een celeron500 met p3b-f hebt. Dan kan je geen bus-snelheid onder de 66 mhz zetten, dus het kan gewoon niet.
Verwijderd
Onderklokken is een schande voor je koetjes. Met een fsb van 66 lijkt me sterk dat het mogelijk. Overklokken is veeeeel beter voor je koetjes.
Verwijderd
Met mijn celly366 kan ik met het progje softfsb terwijl ik in Windows zit zonder problemen switchen tussen de snelheden 275,366,413,458 mhz.
De proc is multiplier locked, 275 is dus idd 5,5*50 mhz. Het kan dus wel(mits je mobo lage bussnelheden ondersteund) maar het is niet iets om echt na te streven zou ik zeggen...
De proc is multiplier locked, 275 is dus idd 5,5*50 mhz. Het kan dus wel(mits je mobo lage bussnelheden ondersteund) maar het is niet iets om echt na te streven zou ik zeggen...
Pagina: 1