Nee, dit is niet het zoveelste topic over Pass me de code voor dit dat of Wat gaat er hier mis? Doe jij es debuggen, of whatever.
Idee is simpeler en leuker. Wat ik van jullie nodig heb, is jullie befaamde helicopter-view. De grote lijnen trekken. Welk pad ik moet volgen, welk gereedschap ik het beste kan aanwenden, om zelf te coden en zodoende mijn lering te trekken.
Enfin. Ik, een n00b, wil beginnen met programmeren. En dat is om mijzelf uit te kunnen dagen met een testcase.
.
Ingelezen in tutorials over PHP, Javascript en C#.
Gespeeld met Visual Studio.
Kortom, enige theoretische kennis. Maar 0,0 praktijkervaring. Daarom dit topic, om mijn kennis in kunde om te kunnen zetten.
Niet gewoon mooi, maar echt juweeltjes. Archief telt inmiddels 15k plaatjes, allemaal keurig gesorteerd.
.
Met VisualBasic heb ik een applicatie ontwikkeld, die de afbeeldingen uittrekt op fullscreen zonder Window of knoppen eromheen, wat je helaas met standaard Windows imageviewer hebt.
Met toetsenbord kun je dan door de afbeeldingen bladeren.
Met deze combinatie zullen kleine afbeeldingen sterk gepixeleerd worden, wanneer ze opgeschaald worden tot de maximale resolutie van de schermen. Zeker wanneer je een grote resolutie hebt (5140x1600
).
Geen nood, daarvoor heeft Google sinds vorig jaar een afbeeldingenzoeker. Je laadt een afbeelding in Google, en hij gaat dan op zoek naar meerdere websites die dezelfde afbeelding hosten.

Vervolgens kun je op meerdere resoluties zoeken. En dan is de eerste afbeelding meestal degene met de grootste resolutie. Dit verhelpt m'n probleem, mits er grotere resoluties voor te handen zijn.
Erover nagedacht, hoe ik dit het beste kan aanpakken.
.
Dit script opent meerdere schermen, waar de thuispagina Google afbeeldingen zal zijn. Dit vermindert de belasting om elke keer een commando te geven om naar Google te surfen. Vervolgens laadt de script een plaatje en stuurt het naar Google d.m.v. hex waarde van Enter.
Output ziet dan uit als volgt:
(Een voorbeeld).
Eenmaal afgerond, begint de script weer terug naar de eerste commando dat met een een increment verhoogd wordt zodat de volgende afbeelding weer geselecteerd wordt voor upload. Oneindige loop, ik breek het dan af wanneer ik zie dat-ie zover is.
Vervolgens moet het overgenomen worden door C#-toepassing, die het opslaat. PHP renamet het vervolgens in handeling 3 en slaat het vervolgens op.
Het kan heel goed dat ik met het opzoeken, uitdokteren, schrijven en het werkend krijgen van dit systeem langer mee bezig ben, dan handmatig alle afbeeldingen langsgaan voor een grotere resolutie.
.
Maar zo leer ik ook te programmeren, en daar gaat het uiteindelijk ook om, wel?
.
Hoe dit precies geïmplementeerd moet worden enz. dat is de vraag niet in dit topic (Alhoewel, daar ga ik jullie wel later mee lastig vallen in andere topics, mocht ik écht zelf niet eruit geraken.
) . De vraag is vooral welke gereedschap (de talen zelf) ik het beste kan aanwenden, om zoiets te fiksen en uit te dokteren.
.
Ben een en al oor!
.
Idee is simpeler en leuker. Wat ik van jullie nodig heb, is jullie befaamde helicopter-view. De grote lijnen trekken. Welk pad ik moet volgen, welk gereedschap ik het beste kan aanwenden, om zelf te coden en zodoende mijn lering te trekken.
Enfin. Ik, een n00b, wil beginnen met programmeren. En dat is om mijzelf uit te kunnen dagen met een testcase.
Wat kan ik?
Enige ervaring met HTML/CSS en MySQL, en freelance aantal websites gebouwd.Ingelezen in tutorials over PHP, Javascript en C#.
Gespeeld met Visual Studio.
Kortom, enige theoretische kennis. Maar 0,0 praktijkervaring. Daarom dit topic, om mijn kennis in kunde om te kunnen zetten.
Wat wil het geval?
Een andere hobby van mij, is het verzamelen van zoveel mogelijk plaatjes die mooi zijn.Niet gewoon mooi, maar echt juweeltjes. Archief telt inmiddels 15k plaatjes, allemaal keurig gesorteerd.
Met VisualBasic heb ik een applicatie ontwikkeld, die de afbeeldingen uittrekt op fullscreen zonder Window of knoppen eromheen, wat je helaas met standaard Windows imageviewer hebt.
Met toetsenbord kun je dan door de afbeeldingen bladeren.
Met deze combinatie zullen kleine afbeeldingen sterk gepixeleerd worden, wanneer ze opgeschaald worden tot de maximale resolutie van de schermen. Zeker wanneer je een grote resolutie hebt (5140x1600
Geen nood, daarvoor heeft Google sinds vorig jaar een afbeeldingenzoeker. Je laadt een afbeelding in Google, en hij gaat dan op zoek naar meerdere websites die dezelfde afbeelding hosten.

Vervolgens kun je op meerdere resoluties zoeken. En dan is de eerste afbeelding meestal degene met de grootste resolutie. Dit verhelpt m'n probleem, mits er grotere resoluties voor te handen zijn.
Wat wil ik?
Met een archief van 15k plaatjes één voor één handmatig te doen, is dit vrij ondoenlijk. Kortom, dat wordt automatiseren!Erover nagedacht, hoe ik dit het beste kan aanpakken.
[handeling 1]
Een batchscript schrijven in .BAT-formaat als shell.Dit script opent meerdere schermen, waar de thuispagina Google afbeeldingen zal zijn. Dit vermindert de belasting om elke keer een commando te geven om naar Google te surfen. Vervolgens laadt de script een plaatje en stuurt het naar Google d.m.v. hex waarde van Enter.
Output ziet dan uit als volgt:
(Een voorbeeld). Eenmaal afgerond, begint de script weer terug naar de eerste commando dat met een een increment verhoogd wordt zodat de volgende afbeelding weer geselecteerd wordt voor upload. Oneindige loop, ik breek het dan af wanneer ik zie dat-ie zover is.
[handeling 2]
Een ander script zal automatisch 'Alle formaten' klikken, en vervolgens met een pointer de eerste afbeelding selecteren die de grootste resolutie heeft. Dit wordt opgeslagen in een nieuwe map.[handeling 3]
Vervolgens wordt de naam van een afbeelding in de map gewijzigd naar 1, en verhoogd met increment +. Dit zorgt voor dezelfde volgorde als de orginele geüploade afbeeldingen uit een andere map. Hierdoor kunnen ze handmatig 1 op 1 vergeleken worden om vast te stellen of de nieuwe afbeelding een verbetering is in resolutie en of het daadwerkelijk dezelfde afbeelding betreft (Google gaat hier soms de fout in). Daarvoor heb ik een php-script in gedachten.PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| $afbeeldingnaam= uniqFile('outdir', '.png'); move_uploaded_file($_FILES['imagedata']['tmp_name'], $afbeeldingnaam); function uniqFile($dir, $ext) { if (substr($dir, -1, 1) != '/') { $dir .= '/'; } for ($i=1; $i<999999; $i++) { if (!is_file($dir . $i . $ext)) { return $i . $ext; } } return false; } |
Mijn gedachten
Vooral over handeling 2 twijfel ik welke taal hiervoor aangewend moet worden. Ik zat te denken aan Javascript, omdat-ie herkent welke afbeelding als eerste geladen wordt.Vervolgens moet het overgenomen worden door C#-toepassing, die het opslaat. PHP renamet het vervolgens in handeling 3 en slaat het vervolgens op.
Het kan heel goed dat ik met het opzoeken, uitdokteren, schrijven en het werkend krijgen van dit systeem langer mee bezig ben, dan handmatig alle afbeeldingen langsgaan voor een grotere resolutie.
Maar zo leer ik ook te programmeren, en daar gaat het uiteindelijk ook om, wel?
Hoe dit precies geïmplementeerd moet worden enz. dat is de vraag niet in dit topic (Alhoewel, daar ga ik jullie wel later mee lastig vallen in andere topics, mocht ik écht zelf niet eruit geraken.
Ben een en al oor!